Synkronisere HTC Touch Diamond via trådløs~
Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 29-08-09 09:13

Hej

Nu er det langt om længe lykkedes mig at få opsat min HTC Touch Diamond 2
til at koble op på en Exchange-server. Men hvordan sikrer jeg mig så, at jeg
*udelukkende* bruger mit trådløse netværk til at synkronisere og ikke via
mobilnettet? Slår jeg Wifi til, så kan den finde på selv at slå
dataforbindelser til også.

Det skal kun bruges herhjemme, så der er ingen grund til at betale i dyre
domme for det :)

Søren

Fra : Jakob Bohm

Dato : 29-08-09 19:45

Søren Bøgh Nielsen wrote:
> [...]
> dataforbindelser til også.
>
> Det skal kun bruges herhjemme, så der er ingen grund til at betale i dyre

Dengang jeg havde en tilsvarende opsætning på min Diamond (dengang med
WM 6.0, ikke den nye WM 6.1) kunne jeg kun få den til at synkronisere
via WLAN, hvis jeg helt disablede data-forbindelse via 3G.

Med hensyn til at begrænse synkronisering til når der var WLAN adgang
fandt jeg flere metoder der kunne bruges (selv ønskede jeg
synkronisering, så jeg har ikke brugt dette selv):

Metode 1: Fortæl ActiveSync at din ExchangeServer skal tilgås via dit
"Mit Arbejdsnetværk", og fortæl "Forbindelser" at kun dit WLAN giver
adgang til "Mit Arbjejdsnetværk".

Metode 2: På dit lokale WLAN laver du en lokal navneserver som mapper
navnet "exchange.i.ditdomaene.dk" til den rigtige exchange server. På
internettet laver du ingen server for dette navn. Fortæl ActiveSync at
din ExchangeServer har navnet "exchange.i.ditdomaene.dk". Så kan
ActiveSync ikke finde serveren medmindre den er på dit WLAN.

Metode 3: ActiveSync kan indstilles til at checke f.eks. hvert 5. minut
på nogle tider af dagen og ugen og f.eks. hver 12. time på andre. Vælg
tidspunkter hvor du næsten altid er på den billige forbindelse til den
store hyppighed.

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 30-08-09 11:53

Jakob Bohm wrote:
> [...]
> minut på nogle tider af dagen og ugen og f.eks. hver 12. time på
> andre. Vælg tidspunkter hvor du næsten altid er på den billige

Mange tak for dine udførlige anvisninger. Jeg fandt imidlertid et lille
program (Nodata), hvor man faktisk helt kan deaktivere dels 3G og GPRS, så
Wifi er den eneste åbne forbindelse. Det ser ud til, at have løst mit
problem.

Søren

Fra : Jakob Bohm

Dato : 30-08-09 19:53

Søren Bøgh Nielsen wrote:

> [...]
> program (Nodata), hvor man faktisk helt kan deaktivere dels 3G og GPRS, så
> Wifi er den eneste åbne forbindelse. Det ser ud til, at have løst mit

Man kan også disable dataforbindelse ved at gå ind under
"Indstillinger", "Forbindelser", "Avanceret", "Vælg netværk", og vælge
"Mit arbejdsnetværk" i stedet for navnet på din udbyder. Det var det
jeg gjorde når ActiveSync gik ud over 3G selvom jeg havde direkte WLAN
forbindelse til serveren.

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 31-08-09 09:44

Jakob Bohm wrote:
> [...]
> "Mit arbejdsnetværk" i stedet for navnet på din udbyder. Det var det
> jeg gjorde når ActiveSync gik ud over 3G selvom jeg havde direkte WLAN

Okay, den mulighed havde jeg ikke lige opdaget. Men begge dele gør jo som
sådan det samme. Jeg siger i hvert fald mange tak for dine forslag :)

Søren