E51 vil ikke agere modem?!
Fra : Palle

Dato : 28-08-09 20:55

Hej med Jer,

Jeg er tæt på at give op.

Simpelt setup. Har en NOKIA E51 som jeg gerne vil have til at fungere
som modem. Skal ringe en måler op på et telefonnummer.

Har Windows XP og har lavet en forbindelse inde under
Netværksforbindelser.

Jeg har tilsluttet PC <--> Telefon via USB kabel.

Når jeg indtaster et telefonnummer og vælger "Ring op til" så ser jeg
også at telefonen får et eller andet fra telefonen (Displayet lyser op
og der kommer et lille ikon oppe i højre hjørne som forestiller et rør
der ringer.

Men hurtigt kommer der beskeden "Fejl ved forbindelse".

XP siger bare "Fejl 678: Fjerncomputeren svarer ikke...."

Hvad skal jeg gøre for at få telefonen til at fungere som modem?

På forhånd tak!

--
Palle

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 29-08-09 18:12

> Men hurtigt kommer der beskeden "Fejl ved forbindelse".

Mit bud er at du forsøger at lave datakald med 3G aktiveret - forsøg at
deaktivere 3G på telefonen under Værktøjer >> Indstillinger >> Telefon >>
Netværk >> Kun GSM

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-09 21:40

On 2009-08-29 19:12:25 +0200, "Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> said:

> Mit bud er at du forsøger at lave datakald med 3G aktiveret - forsøg at
> deaktivere 3G på telefonen under Værktøjer >> Indstillinger >> Telefon >>
> Netværk >> Kun GSM

Jeg skylder dig helt sikkert en kold øl!

Tak for hjælpen!

--
Palle