Hvem er ekspert i oldtidskundskab ? (Nokia~
Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 28-08-09 13:35

Købte en Nokia 3510i brugt fordi den 100% opfylder mine behov og har en
passende størrelse og soliditet.
(Kan ikke døje bittesmå telefoner...).

Nå... Da batteriet kun holdt til meget korte samtaler, købte jeg et nyt
batteri i Harald Nyborg, men stadig er holdbarheden ca. ligeså håbløs.

Kan det tænkes at ladekredsløbet eller opladeren er defekt ? I de seneste
dage er det blevet helt håbløst, idet displayet nu viser "Batteri opladet" i
ca. 2 sekunder hvorefter mobilen slukker, og jeg kan tilsyneladende ikke
oplade mig ud af problemet.

Jeg formoder at jeg skal bortkaste telefonen og komme videre i livet, men
vil dog lige høre jeres mening..

Mh.

/P.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-08-09 14:20

Batteri fra harald nyborg... Aha.. Sikkert noget kina-skrammel.

Prøv at få fat i et nyt originalbatteri til den, så skulle den nok virke
lidt. men overvej samtidig om det ikke er lige så smart at få fat i en
ny telefon som du ved virker de næste 2 år, og som sikkert koster det
samme som et nyt batteri?

check mobilpriser.dk der kan du få billige nokiaer der kan det samme som
3510i for 200-300 kr

Fra : Jakob Bohm

Dato : 28-08-09 19:00

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
> samme som et nyt batteri?
>
> check mobilpriser.dk der kan du få billige nokiaer der kan det samme som

Udfra behovsbeskrivelsen lyder Doro's simple mobil med store knapper
også som en god løsning. Kan ikke huske pris og modelnummer på den.
Jeg har selv ret avancerede mobiler, men alle mine fastnettelefoner er
kram fra Doro.

Fra : Ralph Køster

Dato : 28-08-09 19:51

Hvis det er et BL-C5 batteri, så har jeg et helt nyt originalt liggende som
kan bliv dit for 50,-

Ralph.

Fra : Per Jensen

Dato : 28-08-09 17:35

En Hr. Hvemsomhelst skrev:

> [...]
>
> Nå... Da batteriet kun holdt til meget korte samtaler, købte jeg et nyt
> batteri i Harald Nyborg, men stadig er holdbarheden ca. ligeså håbløs.

Nu har Lithium Ion batterier en begrænset levetid, og det er næsten den
samme om de er oplageret eller bruges, så det kan sagtens tænkes, at det
batteri du har købt, er defekt.

Det er generelt det største problem med "gamle" mobiler, at ingen laver
nye batterier til dem, de er alle nogle gamle der ligger på lager.

Få byttet batteriet, det kan være at de har et liggende der er nyere.

// Per.

Fra : KE Kofod / Vejle

Dato : 28-08-09 21:45

"En Hr. Hvemsomhelst" <x@x.ru> skrev i en meddelelse

> [...]
> oplade mig ud af problemet.
>
> Jeg formoder at jeg skal bortkaste telefonen og komme videre i livet, men

Få du telefonen firmware opdateret så er den nu ikke så dårlig! .
/KE Kofod.

Fra : Leif

Dato : 25-09-09 17:51

"KE Kofod / Vejle" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen

> "En Hr. Hvemsomhelst" <x@x.ru> skrev i en meddelelse

> Få du telefonen firmware opdateret så er den nu ikke så dårlig! .
> /KE Kofod.

Fortæl lige hvordan det gøres, mange tak
/Leif
Med 3510 på 5. år uden bøvl.

Fra : Max

Dato : 28-08-09 22:01

Hej

> Jeg formoder at jeg skal bortkaste telefonen og komme videre i livet,
> men vil dog lige høre jeres mening..

Hvorfor smiden den væk ? Find et ordentlig batteri til den og du har
en god fornuftig telefon der er god til det man skal bruge den til,
nemlig til at telefonere med :) Jeg har hverdag nye og smarte
telefoner i hånden, men den jeg bruger og har i lommen, ja det
er en gammel 6610i, den virker bare og skal kun lades op en
gang om ugen højest.

--
Mvh Max

Fra : Leif

Dato : 25-09-09 17:53

"En Hr. Hvemsomhelst" <x@x.ru> skrev i meddelelsen news:4a97cef1$0$330$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Jeg formoder at jeg skal bortkaste telefonen og komme videre i livet, men vil dog lige høre jeres

Min holder strøm i adskillige uger uden at den bruges udover læsning af sms,
ellers er det en kvik 1 times opladning der skal til igen.
Stadig org, batteri på 5. år

/Leif