Ericsson S868 oplader ikke
Fra : Marco Rasmussen

Dato : 13-08-09 10:06

Hej!

Jeg har prøvet at få liv i en gammel Ericsson S868, men dog uden held.
Når jeg sætter opladeren til sker der simpelthen ikke noget.
Der står i manualen, at hvis batteriet er meget afladet, kan der
gå op til en halv time, før der vises en indikator for opladning
på skærmen, men selv efter flere timers venten, sker der ikke noget.
Både opladeren og telefonen føles desuden helt kolde, selv efter at være
sat til i flere timer, så noget kunne tyde på, at der ikke går
strøm igennem et sted i telefonen. Jeg får måske mulighed for at prøve
med et andet batteri i morgen, men indtil videre ville jeg høre om andre
har haft samme oplevelse med denne mobil, eller har en ide om, hvad det
kan skyldes.

Mange hilsner

Marco

Fra : Per Jensen

Dato : 20-08-09 19:16

Marco Rasmussen skrev:
> Hej!
>
> Jeg har prøvet at få liv i en gammel Ericsson S868, men dog uden held.
> Når jeg sætter opladeren til sker der simpelthen ikke noget.

<KLIP>

Med batteriets alder taget i betragtning, er det med 100 % garanti så
afladet, at ladekredsløbet i telefonen ikke kan få det igang igen. Jeg
har en stor samling mobiltelefoner, og telefoner fra dengang, der er
batterierne bare færdige, og de vil heller ikke lades fra en
laboratorieforsyning, så de er kassable.

// Per.

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 20-08-09 20:47

Per Jensen skrev:

> [...]
> batterierne bare færdige, og de vil heller ikke lades fra en
> laboratorieforsyning, så de er kassable.

Mange tak for svar!

Jeg har i mellemtiden også prøvet med et andet batteri,
desværre med samme resultat, så derfor har jeg også opladeren
under mistanke, da den som sagt er helt kold, men som du siger
er batterierne nok så afladede at de er kaput.
Det kan være jeg prøver med en laboratorieforsyning når/hvis jeg
får mulighed for det. Kan du huske hvor lang tid batterierne skal
være sat til og hvor mange volt og ampere de skal have?
Ellers synes jeg de gamle Ericsson telefoner er meget sjove,
så det er lidt ærgerligt, hvis batterierne er helt døde.

Mange hilsner

Marco

Fra : Per Jensen

Dato : 21-08-09 19:21

Marco Rasmussen skrev:

Kan du huske hvor lang tid batterierne skal
> være sat til og hvor mange volt og ampere de skal have?

Jeg mener at der sidder 4 eller 6 celler i pakken, det er så 1,4V pr
celle du skal lade med (nominel cellespænding er 1,2 volt)

Lad med 1/10del kapacitet. dvs. et batteri på 1000 mAh kan du lade med
100 mA etc.

Men du vil med garanti opdage, at selvom at du giver det en fed
overspænding, så trækker det ingen strøm, du kan evt give det et
ordentligt los i røven med f.eks. 24V men forvent ikke, at det kan reddes.

// Per.