Nyt medlem til den lille familie.
Fra : Buster

Dato : 01-08-01 20:51

Hej NG.

Vi har lige hentet Emil på 10 uge.

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber at i kan svare på.

Hvor længe skal man holde sin kat inden dørs.? Altså så man kan være sikker
på at den kommer hjem igen, når man lukker den ud.

Hvor længe går der inden at Emil acceptere Buster? ( Vores 5 måneder gamle
hund ). Buster vil gerne lege, men Emil hvæser og skyder ryg.

Og til sidst kunne jeg godt bruge en side, med en masse ting om katte.

--
Buster og Emil kan ses på:
http://www.selkrog.subnet.dk/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-08-01 21:41

Sider med det meste om katte er

www.katter.nu (svensk)
www.katt.nu (svensk)

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Birgitte

Dato : 01-08-01 21:50

Hej...Ved ikke helt hvad jeg skal kalde dig.
Du søger nogle sider om katte, det er for mig lidt ansvarsløst at modtage en
kun 10 uger gammel killing, og det endda uden at have sat sig rigtig ind i,
hvad det vil sige at have kat.
Jeg er selv opdrætter af katte, og mine killinger flytter ikke hjemmefra før
de er færdig vaccineret, dvs. at de har fået 2 vaccinationer med 4 ugers
mellemrum, har fået ormebehandling og er helbredsundersøgt.
Har Emil fået begge sine vaccinationer ?
Har Emil fået ormekur ?
Skal Emil være kastrat ? Dette er jo nok en fordel, når du allerede er
begyndt at tænke på, at han snart skal ud og udfritte skæbnen.

Har du tænkt på, at netop fra en killing i 10 ugers alderen stadigvæk får
modermælk, stadigvæk bliver opdraget af missemor, hvor den får alle
overlevelses teknikker indlært ?

Jeg er såmænd ikke sur og rasende på dig, men på de folk der stadigvæk
giver/sælger en killing før den er blevet 12 uger, og ikke sørger for at
killingen bliver vaccineret.
Folk der avler killinger uden at vil tage det ansvar med, bør simpelthen
NEUTRALISERE deres udegående katte.

Med venlig hilsen Birgitte samt katte
www.truetrust.dk

Fra : Trine

Dato : 02-08-01 19:25

Hey hey rolig nu....

Jeg hentede selv min egen Emil da han var et bette skravl på 5 uger...han
havde ikke nogen mor, så derfor var valget mellem at sidde i bur til han var
gammel nok, eller komme hjem til vores kærlige hænder...
Og nej, min Emil er _ikke_en psykisk vrag, snarere tværtimod

I kender ikke baggrunden, og er efterhånden meget hurtige til at dømme
folk...det er lidt synd, for folk bliver skræmt væk fra gruppen

Og til Søren: selvom du har fået en hårdhændet modtagelse så hjertelig
velkommen til, og tillykke med den lille ny

/Trine

Fra : Nina

Dato : 02-08-01 21:19

Hej Trine (og jer andre selvfølgelig)
Du ved da godt at det ikke er almindeligt at en kat er 5 uger når den kommer
hjemmefra. Derfor ville du skrive "jeg har fået min 5 uger gamle killing, og
jeg ved godt bla bla", men hvordan dit og dat.

De her skriver absolut intet, så der er heller ingen grund til at vi skal
tro at der er en speciel grund til at den kun er 10 uger, men måske vi
istedet skulle spørge hvorfor den kun er 10 uger ???
De vil såmænd vide hvornår den begynder at slappe af overfor hunden. Hvornår
den kan lukkes ud? Begge ting er følsomme emner for katte-elskere, og jeg
kan godt forstå hvis reaktionerne er derefter.

Har de spurgt i forvejen om gode råd? Jeg mindes det ikke....
Man bør som det mindste sætte sig ind i hvordan et dyr bør have det INDEN
man anskaffer det (medmindre man finder det på vejen, skuret eller sådan
noget og derfor ikke har haft mulighederne). Jeg har set steder hvor folk
spørger inden de overvejer at skaffe vandrende pinde...... (spørg mig ikke
hvor, for det kan jeg ikke huske)

Beklager jeg kan kun tilslutte mig Birgitte som tydeligt skrev hvem hun var
sur og rasende på. Det var nemlig ikke på dem med killingen, men dem der
havde givet den væk. Og hun stillede nogle spørgsmål som er temmelig
relevante for sådan et nyt misse-barn.

Hilsen Nina

Fra : Trine

Dato : 03-08-01 06:56

> Hej Trine (og jer andre selvfølgelig)

Hej Nina

> Du ved da godt at det ikke er almindeligt at en kat er 5 uger når den
kommer
> hjemmefra.

Ja det er jeg udemærket godt klar over...og jeg tilslutter mig bestemt de 12
uger, medmindre at det er bedre for katten (som jeg synes det var i min
Emil´s situation)

> [...]
> tro at der er en speciel grund til at den kun er 10 uger, men måske vi
> istedet skulle spørge hvorfor den kun er 10 uger ???

Nemlig!! Det er jo ikke nemt for en "ny" i denne NG, at vide præcis hvad man
skal skrive, uden at folk herinde går på barrikaderne

> [...]
> den kan lukkes ud? Begge ting er følsomme emner for katte-elskere, og jeg
> kan godt forstå hvis reaktionerne er derefter.

Ja men derfor synes jeg stadig at vi allle skal tænke over hvordan tingene
bliver skrevet. Det jeg mener er, at man liiige skal give manden en chance
(han skriver trods alt for at få nogle gode råd)...Husk på at ikke alle er
så gamle i gårde som nogle af jer opdrættere...

> Har de spurgt i forvejen om gode råd? Jeg mindes det ikke....

Og hvad så??

> Man bør som det mindste sætte sig ind i hvordan et dyr bør have det INDEN
> man anskaffer det (medmindre man finder det på vejen, skuret eller sådan
> noget og derfor ikke har haft mulighederne).

Igen, vi ved ikke grunden til at den lille mis ikke er ældre.

> [...]
> sur og rasende på. Det var nemlig ikke på dem med killingen, men dem der
> havde givet den væk. Og hun stillede nogle spørgsmål som er temmelig

Enig, enig!! Jeg kan fuldt ud tilslutte mig Birgittes holdninger, bare ikke
måden hende og de andre efterfølgende, har skrevet tingene på.
Jeg kan fortælle at Luna ikke var ældre end 10 uger, da jeg hentede hende
(fordi jeg dengang ikke vidste bedre) Og havde det været mig der havde
skrevet for at få nogle gode råd, og var blevet skrevet til på den måde som
det er gjort her, ville jeg ligesom Søren havde tænkt at så kunne i rende
mig i r....
Så var det måske bedre at vi alle tænker os om, når der kommer nye uvidende
medlemmer.....så kunne vi måske holde på dem, indtil de var blevet "præget".
Er det ikke det der er meningen her i gruppen??

Hilsen Trine

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 01-08-01 23:03

"Buster" <selkrog@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> --
> Buster og Emil kan ses på:
> http://www.selkrog.subnet.dk/

Hej har lige læst din side om hundetræning ... og den faldt ikke i min
smag... kvælerhalsbånd brugt forkert har ødelagt utroligt mange
hundenakker og rygge... har du overvejet at samme indlæring kan ske
via bløde træningsmetoder og shaping ... klikker...?

MVH Ami

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 02-08-01 03:53

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> wrote in

> http://www.selkrog.subnet.dk/

Nu vi er "off-Topic"

Brug dog et kvælerhalsbånd der

1. Ikke smitter af.
2. Ikke har så små led at den tager fat i hårerne

MvH
Henrik

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-08-01 08:56

"Henrik Vejhe" <velkommen@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Nu vi er "off-Topic"
>
> Brug dog et kvælerhalsbånd der
>
> 1. Ikke smitter af.
> 2. Ikke har så små led at den tager fat i hårerne

Ja var det bare kun farven og evt. pels der blev ødelagt kunne jeg
leve med det , idet det kun er kosmetiske skader ... mens led og
muskulatur skader er langt mere alvorlige ...

MVH Ami .. .der synes samtalen måske skulle flyttes over i ng. hund
.... om ikke andet så af hensyn til div. katteejere ... der takkes for
deres tålmodighed med at der pludselig er hundesnak i kattengen...

Fra : Buster

Dato : 02-08-01 16:11

Tak for alle de gode svar.

Der var en som svarede på et af spørgsmålene, ( Tak for det Nina ), resten
havde ikke andet i hovedet end at svine mig til, man føler sig virkelig
velkommen i denne her gruppe.

Søren.

--
Buster og Emil kan ses på:
http://www.selkrog.subnet.dk/

Fra : Maria Fabæch

Dato : 02-08-01 16:43

Hej Søren

Med fare for at blive upopulær i gruppen må jeg lige reagere....

Jeg kan godt forstå at du føler dig lidt stødt....Problemet med mange i
denne nyhedsgruppe er at de er lidt for hurtige til at være "skrappe koner",
inden de lige når at tænke over det. Men udover det, så er de fleste
virkelige eksperter mht katte og flere af dem er også virkelig velbevandret
indenfor hundenes verden.

Jeg tror ikke at de mener det for at svine dig til, men mere at de tænker
meget på dyrevelfærd, at de nogle gange glemmer at det ikke er alle der har
lært alle de "nye" ting, som f.eks. at shaping er meget mere fornuftigt i
hundetræningen (og forøvrigt også i kattetræningen, som jeg er igang med)
end magt. Erfaring har vist at man kommer længst og bedst med det gode....
Så det er lidt mærkeligt at de samme mennesker så ikke også ser at man også
kommer længst med det gode (f.eks. vha pæn tale og oplysning) ift.
mennesker..
MVH
Maria

PS. Spørg igen...Evt med mere specifikke spørgsmål....så skal du nok få
nogle svar

--
Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-08-01 14:32

Hej Maria

Det har du da ret i, det er underligt at folk der går ind for shaping ikke
selv benytter det over for deres medmennesker. Men hånden på hjertet, jeg
havde heller ikke set det fra den synsvinkel før.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Birgitte

Dato : 03-08-01 16:26

Hej Søren
Det var nu ikke overfald på dig som person, men måske et vink til andre der
kunne tænke sig, at få en lille killing/andet kæledyr ;- tænk og undersøg,
spørg om alle de spørgsmål man kan komme i tanke om her i NG.
Jeg er ret sikker på, at man vil blive bedre modtaget hvis man spørger først
om råd og vejledning og derefter handler.
Jeg kan også fortælle dig, at det heller ikke er nemt, at færdes herinde når
man er opdrætter som jeg, men både du og jeg er mennesker som alle andre og
kan komme i tvivl.
Du vil hurtig bemærke, at man starter med et emne og pludselig er strengens
indhold om noget helt andet... det er jo også med til at gøre livet lidt
sjovere
Men VELKOMMEN her i NG.
Mange miauuer fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Fie & Christian

Dato : 02-08-01 16:52

Hej Søren

Måske du fik en lidt hård medfart, så uden at kommentere de forgående
indlæg, vil jeg prøve at svare på dine spørgsmål :

> Hvor længe skal man holde sin kat inden dørs.? Altså så man kan være
sikker
> på at den kommer hjem igen, når man lukker den ud.

Der har været enorm meget diskussion om ude/indekatte i denne gruppe. Men
uden at tude dig ørerne fuld om fordele og ulemper, kommer der her et par
tips : hvis I har mulighed for en løbegård (og det kan selvfølgelig være et
problem med Buster, som løber ude i haven) ville det være perfekt. Nå, men
hvis ikke, skal du nok vente med at lukke Emil ud til at han har fået
overstået sine første vaccinationer, ormekur og er blevet kastreret. En
fertil hankat strejfer nemlig meget mere en en kastreret hankat og er knap
så loyal overfor sine mennesker, når der er en yndig lille hunkat i løbetid
langt væk fra jeres hjem Derudover er der vel ingen grund til at Emil
får børn i "enhver en havn". Så vent til han er 5-6 måneder gammel.

> Hvor længe går der inden at Emil acceptere Buster? ( Vores 5 måneder gamle
> hund ). Buster vil gerne lege, men Emil hvæser og skyder ryg.

Uha, masser og atter masser af tålmodighed! Er en springer spaniel ikke en
meget tålmodig og godmodig hund? Hvis ja, så skal det nok gå altsammen. Der
er selvfølgelig risikoen for at Emil simpelthen ikke kan tåle synet af
Buster (hvorfor, ville jeg ikke kunne forstå), men se tiden an. I har vel
først fået Emil for kort tid siden, ikk'? Og Emil skal jo først lige vænnes
til livet hos jer og så kommer det andet hen ad vejen. Så længe Emil ikke
farer lige i snuden på Buster.

> Og til sidst kunne jeg godt bruge en side, med en masse ting om katte.

Der er dem, som Nina har nævnt, men faktisk finder du de bedste oplysninger
i de skrevne bøger. Politikens Kattebog er et rigtig godt valg.

Hilsen
Fie

Fra : Maria Fabæch

Dato : 02-08-01 16:54

Hej igen Søren

"Buster" <selkrog@ofir.dk> wrote in message news:3b685da3$0$264
> [...]
sikker
> på at den kommer hjem igen, når man lukker den ud.

Man skal altid, uanset kattens alder vente med at lukke den ud til den har
boet i sit nye hjem mindst 14 dage. Nu er din killing jo meget ung, så jeg
ville sørge for at den fik sine vaccinationer, så den kan modstå sygdommene
f.eks. kattesýge, som rigtig mange udekatte kommer til at lide af. Desuden
gør det nok heller ikke noget at den er lidt større så den bedre kan klare
strabadserne. Din killing er stadig en baby. Så vent til den er 16- 17 uger
og har fået begge vaccinationer. Så vil den have større mulighed for at
klare det frie liv uden at blive kørt over osv...

> Hvor længe går der inden at Emil acceptere Buster? ( Vores 5 måneder gamle
> hund ). Buster vil gerne lege, men Emil hvæser og skyder ryg.

Der går gerne en uges tid- 14 dage før katten blvier gode venner med en
anden kat i husholdingen, mon ikke det samme gælder for en hund? (Jeg har
ikke forstand på hunde)

> Og til sidst kunne jeg godt bruge en side, med en masse ting om katte.

Jamen...start på Ninas side:
http://www.feca.dk Der står faktisk rigtig meget.
Ring til kattens Værn, de har masser af foldere om alt man har brug for at
vide.

Lån eller - endnu bedre - Køb Politikens Kattebog. Den er guld værd!!!!! Alt
hvad du nogensinde behøver at vide (sådan mere eller mindre står i den
bog!!

Hvis du bor i Københavnsområdet så overvej at bruge næste søndag (den 12) på
katteudstillingen i Tåstrup. Der er garanteret masser af foderfirmaer til
stede, og der kan du købe - eller få - smagsprøver på det rigtig gode foder
til katten. Og de der står i standene ved også en masse om katte...så de vil
også gerne fortælle (og selvfølgelig sælge).

Endelig, så prøv at gå på jubiii og søg på katte. Der er masser af sider.

Og så SPØRG her. Vi vil gerne informere dig, men du kommer nok til at finde
dig i, at mange af os nemt kan komme til at lyude lidt bedrevidende....Det
er jo fordi vi ved bedre

Med venlige hilsner

--
Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 02-08-01 22:31

In article <9kbt3t$bh4$1@news.cybercity.dk>, "Maria Fabæch"
<mafaso@get2net.dk> wrote:

> [...]
> til den er 16- 17 uger og har fået begge vaccinationer. Så vil den have
> større mulighed for at klare det frie liv uden at blive kørt over osv...

   Vi venter helt sikkert mindst til de er ½ år gamle - og sikkert endda 1
år _hvis_ de nogensinde kommer ud alså. Det har noget at gøre med at jeg
ikke vil have mine ukastrerede katte rendende ude og når de er kommet så
langt (Mulle vejer ikke 2 kg endnu så vi venter lige en måneds tid eller
to mere så er det jo vinter og det kan man da ikke lukke sine små
uvante med naturen missebasser ud i vel? ;)
   Men alså - jeg tror på at man skal vente til de er omtrent ½ års tid -
osse som det bliver skrevet for at de kan få noget størrelse.

> Der går gerne en uges tid- 14 dage før katten blvier gode venner med en
> anden kat i husholdingen, mon ikke det samme gælder for en hund? (Jeg
> har ikke forstand på hunde)

   Husk lige på at hunde og katte "ikke taler det samme sprog" så der kan
godt gå op til måneder førend de har lært at tolke hinanden. Nogen katte
og hunde kommer til at leve som kuldssøskende - andre lever i en konstant
våbenhvile på kanten af krise og trives med det. Der er ikke så meget
andet at gøre end at lade tiden arbejde for jer - og så evt. køre hunden
træt og lade hund og kat få lov til at hilse på hinanden uden at hunden
kører helt op som det tit sker

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Birgitte

Dato : 03-08-01 09:49

Jamen så må jeg vist hellere prøve at forklare mig lidt tydligere.
Det jeg mente i mit sidste inlæg var:
Jeg fornemmer nogen gange en lidt sløsethed fra sælgere og købere af
killinger.
Sælger fordi de mange gange BARE skal af med killingerne uden at tænke på
dens vidre fremtid og sundhed, og køber fordi de mange gange først modtager
en killing, uden helt at have sat sig ind i katte, adfærd, trivsel,
vaccinationer, ormebehandlinger foder, pelspleje osv.
Først efter at man har modtaget et lille forsvarsløst dyr undersøger man
tingene, det er lidt den omvendte rækkefølge.
Man tænker da også først på hvilke skader, der kan ske hvis man hopper ud
fra 10 sal, man hopper da ikke først og tænker bagefter vel ?

Jeg kan udmærket følge de mennesker der tager et forsvarsløs dyr til sig,
som ikke ville kunne klare sig selv, hvis det er efterladt eller at
moderdyret er kørt ned eller....
men bevist at modtage et så ungt dyr på 10 uger uden at have sat sig rigtig
ind i de føromtalte ting, er for mig uansvarligt fra både sælger og købers
side.

Mange miauuer fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Kirstine

Dato : 03-08-01 10:14

In article <9kdoed$34d$1@sunsite.dk>, nospamsten@truetrust.dk says...
> Jamen så må jeg vist hellere prøve at forklare mig lidt tydligere.
> Det jeg mente i mit sidste inlæg var:
> Jeg fornemmer nogen gange en lidt sløsethed fra sælgere og købere af
> killinger.

Enig.

> [...]
> en killing, uden helt at have sat sig ind i katte, adfærd, trivsel,
> vaccinationer, ormebehandlinger foder, pelspleje osv.

Igen enig - men det handler jo også om, hvor man får sin informationer
henne.

> Først efter at man har modtaget et lille forsvarsløst dyr undersøger man
> tingene, det er lidt den omvendte rækkefølge.

Atter enig.

> [...]
> ind i de føromtalte ting, er for mig uansvarligt fra både sælger og købers

Jeg er såmænd enig med dig. Men når nu man stadig kan finde både bøger om
katte og dyrlæger, som siger, at killinger kan tages fra mormissen efter
8 uger, så synes jeg ikke, at man automatisk kan løfte fingeren ad køber
og sige, at vedkommende ikke har sat sig ind i tingene. Køber kan meget
vel være fejlinformeret.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-08-01 16:34

"Birgitte" <nospamsten@truetrust.dk> skrev

SNIP
> [...]
rigtig
> ind i de føromtalte ting, er for mig uansvarligt fra både sælger og købers

Hej Birgitte

Bare til orientering - svenske opdrættere i SVERAK må sælge killinger fra de
er 10 uger gamle... Der er åbenbart stor forskel på danske og svenske
racekatte - eller ihvertfald forskellige holdninger til, hvornår de er gamle
nok til at flytte hjemmefra.
Selv har jeg ingen problemer med at de skal være 12 uger, snarere tværtimod,
men det er "sjovt" at lige netop Sverige, som jo ellers er _meget_
fokuserede på dyrevelfærd og kattens status, og hvis hjemmesider mv. der
ofte bliver henvist til her fra ng'en og mange andre steder, har en regel,
som siger 10 uger.

Nå, men det var bare lige en lille observans fra mig, inden jeg nu drager
afsted til Göteborg for at udstille hele week-enden - og i øvrigt vende hjem
med en svensk killing, som er ca. 15 uger gammel

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Birgitte

Dato : 03-08-01 18:29

Hej Camilla
Åhhh jeg håber det er en fin killing du skal hente, glæder mig til at se
billede....jeg kan desværre ikke se binaer, men du kunne jo sende mig et...

Jeg har selv hentet 3 killinger i Sverige, så jeg kender godt den regel, men
jeg har nu altid valgt, at hente killingerne hjem efter deres 3 måneders
alder.
Journey vores NFO blev deroppe yderlig 1 1/2 månede, så vi kunne have både
Kim Wilde og Journey med hjem på samme tid.
HELD og LYKKE på turen og med den lille ny.
Mange miauuer fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Tina

Dato : 03-08-01 13:34

Hej Nyhedsgruppe.

Jeg vidste ikke at have kat var en videnskab.!!! Ja undskyld for jeg undres
over jeres tone og den måde i behandler nye katteejer på. Hvis i fortsætter
på den måde flygter de langt væk over jeres misforståede venlighed.!!!!
Nej det er ikke alle som betragter katten som nogen videnskab ligesom jer så
giv dem lige en ben til jorden inden de bliver jordet totalt. Det kan godt
være at man skal sætte sig ind i tingene inden man anskaffer sig en kat, men
Emil er ikke nogen fin racekat han er en huskat. Jeg tror til tider det er
menneskene som er de mest skøre med hvad katten skal og ikke skal, katten
bestemmer selv hvad den vil, så min menning er at hvis man giver den tryghed
og kærlighed, mad og drikke noget at lege med er man godt på vej med katten.
Resten kan i foreksempel give som gode råd og vupsi er man kommet reeettttt
langt.
Med venlig hilsen Tina.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-08-01 14:10

Hej Tina

En almindelig huskat har nøjagtigt samme krav på et godt liv som den fineste
og dyreste racekat!!!
Jeg håber ikke, du mener, at en huskat behøver man ikke gøre noget særlig ud
af, for der er du helt galt på den. En kat er en kat og om man har givet
mange tusinde kroner eller man har fået den gratis, det er fløjtende
ligegyldigt. Katten fortjener nøjagtig samme respekt og hvis vi kunne komme
dertil, hvor en huskat også kostede en ordentlig sum, så kunne det være, at
den blev mere værdsat.
Jeg har selv både racekat og huskatte og de bliver behandlet nøjagtigt ens,
hvorfor i alverden skulle de ikke det???

Eva

Fra : Tina

Dato : 03-08-01 15:20

Hej Nyhedsgruppe.

Ja undskyld sproget i det sidste, men jeg blev gal over kommentarerne. Det
jeg mente, var at de fleste mennesker har en viden om katte, hvad enten den
er rigtig eller ej, fordi de har haft katte i deres barndom på en eller
anden måde. Vi har jo også hund og da vi var førstegangskøber, følte vi os
på meget bar grund. Det vi ville var egentlig at få bekræftet eller
afbekræftet den viden om katte. Jeg kommer selv fra landet og der har været
katte i min barndom der havde det godt, men jeg blev usikker på om det var
det samme for en huskat, ikke andet.
Med venlig hilsen
Tina.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-08-01 16:41

Hej Tina

Men er du nu _helt_ sikker på, at de omtalte katte på gården fra din
barndom, rent faktisk også havde det så godt, som du tror...? Jeg tillader
mig at tvivle.

Selvfølgelig har alle da en form for viden - desværre er det bare de
færreste, som rent faktisk _ved_ noget - ofte er det sådan noget med "jamen,
sådan havde kattene på barndomsgården det - og de havde det da fint med kun
at spise rester fra middagsbordet, få killinger på stribe og aldrig blive
vaccineret eller få ormekur mv.", og tit er det altså et lidt for lyserødt
billede man husker fra dengang...

Om det er racekatte eller huskatte er fløjtende ligegyldigt - de har alle
samme behov; mad, søvn, reproduktion (med mindre de er kastrerede), lege,
kæle osv. - og det er heller ikke sådan, at racekattene skal have det dyre
mad og huskattene kan nøjes med det fra Brugsen - der er jo trods alt en
grund til, at noget foder er dyrere... Og en racekat skal vel ikke leve
bedre end en huskat, vel?

Camilla

"Tina" <hedg@hotmail.com> skrev...

> [...]
været
> katte i min barndom der havde det godt, men jeg blev usikker på om det var
hilsen

Fra : NOSPAMmalene.meyer@g~

Dato : 03-08-01 14:08

Hejsa,

hvorfor "skal" man vide mindre, hvis det "bare" er en alm. huskat man
køber???

Jeg har da aldrig behandlet min fine racekat anderledes end min
"hul-i-hæk"kat, og havde da sikkert sparet min
dyrelæge for mange opringninger m.m., hvis jeg havde haft kendskab til denne
gruppe da jeg anskaffede min første
kat, som deværre "kun" er en alm. kat (men een af jordens dejligste
alligevel).

Synes du ikke at vi skal/vil behandle alle katte ens, hvad enten det drejer
sig om en racekat eller en alm.??

Og så liiige en: KATTEEJERE ER SKØRE

Mvh. Malene

Fra : Birgitte

Dato : 03-08-01 14:26

Hej Malene

Åhh hvor er vi dog enige....
Og jeg må nok tilstå, at aldrig har jeg været så glad for at sælge en
killing, som den "Deep Sea" jeg solgte til dig, for jeg nægter at tro, at
mange andre har samme store kærlighed til katte som du
Passer ikke helt...Nina har jo også et par True Truster gående, og jeg har
lige solgt en til to supersøde mennesker i Bjerringbro.

Mange miauuer fra Birgitte som bare elsker katte
www.truetrust.dk

Fra : Malene

Dato : 03-08-01 14:33

I lige måde er lige igang med at vise min "kollega" hvor enige vi var

Jeg eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelsker også Deep Sea overalt på denne
jord og er godt nok glad for
at jeg blev "overtalt" til at købe ham men elsker ikke Tweedy mindre af
den grund

Tusinde knusere og krammere fra Deep Sea (Hannibal), Tweedy og Malene

ps. skal snart ud og hygge med alle Nina's mislinger

Fra : Birgitte

Dato : 03-08-01 14:18

Hej Tina

>Emil er ikke nogen fin racekat han er en huskat<
Øhhh.... bare fordi man er opdrætter af racekatte, er det ikke ensbetydende
med at andre katte er noget møg, jeg elsker katte ALLE katte og en kat er
vel bare en kat med forskelligt udseende som vi mennesker ikk'??
Det kan da godt tænkes, at vi iblandt er lidt hårde i udtryk over for nye
folk her på NG, men stadigvæk men jeg, at det må være bedre at spørge først,
frem for at handle først og så spørge, det er lidt bagvendt ikk' ??
Mange miauuer fra Birgitte
www.truetrust.dk