Uorg. batterier: for og imod?
Fra : Steen Suder

Dato : 29-07-09 13:27

Jeg skal skifte et nu slidt BST-38-batteri i min SE C905 ud.
Jeg er fristet af et uorg. batteri grundet prisen, da det org. ikke har
været specielt imponerende.

Telefonen og dermed batteriet er fra 7/11-2008, men kan der blive noget med
reklamationsret etc. ved anvendelsen af et uorg. batteri?

--
Steen Suder

Fra : Nicolai

Dato : 30-07-09 00:23

> Jeg skal skifte et nu slidt BST-38-batteri i min SE C905 ud.
> Jeg er fristet af et uorg. batteri grundet prisen, da det org. ikke har
> været specielt imponerende.

Jeg har gode erfaringer med uorginale genopladelige batterier - til alt
andet end mobiltelefoner hvor de 2 forsøg jeg har haft begge er endt i ren
farce

Fra : jos

Dato : 30-07-09 09:35

Steen Suder wrote:
> [...]
>
> Telefonen og dermed batteriet er fra 7/11-2008, men kan der blive
> noget med reklamationsret etc. ved anvendelsen af et uorg. batteri?

Jeg har gode erfaringer med uorginale genopladelige batterier - Jeg har
skiftet batterier både i værktøj, og i både Nokia og Ericson telefoner, og
fået næsten dobbelt levetid, ifh. til da telefonerne var nye.

jeg foretrækker at handle i batteribyen i Randers - de er ret hjælpsomme med
at finde korrekte batterier.

finn

Fra : Ivar

Dato : 30-07-09 12:28

Steen Suder skrev:

> Jeg er fristet af et uorg. batteri grundet prisen

Jeg har været godt tilfreds med de uoriginale jeg har købt.
Jeg har købt dem på QXL, der er udbudene mange, og priserne derfor
lave. Man skal selvfølgelig sikre sig at varen er ny.
Her er BST-38:
http://www.qxl.dk/search/search.asp?txtSearch=BST-38&Adv=1&catalog=5&Catg=1&InTitleAndDesc=1

Men der er mange andre:
http://www.qxl.dk/search/search.asp?txtSearch=batteri&Adv=1&catalog=5&Catg=10060&InTitleAndDesc=1

Prisen er typisk 1/5 eller mindre i forhold til originalt.

> Telefonen og dermed batteriet er fra 7/11-2008, men kan der blive noget med
> reklamationsret etc. ved anvendelsen af et uorg. batteri?

Hvis du er nervøs, kan du jo altid sætte det gamle i igen.

Ivar Magnusson

Fra : Otto

Dato : 01-08-09 17:54

Jeg har også købt uoriginale batterier i Batteribyen - og det var noget
lort.
De originale fungerede, som de skulle.

O2

Fra : JBJ

Dato : 05-08-09 20:23

"Steen Suder" <steen@suder.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> med
> reklamationsret etc. ved anvendelsen af et uorg. batteri?

Jeg købte nyt batteri til min SE Z800 hos http://www.mytrendyphone.dk/ og
det har fungeret bedre end det originale, der er ogsågod service til at
finde det rigtige batteri.

--

Mvh / with kind regards

JBJ

Fra : Brian Olesen

Dato : 11-08-09 15:14

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> wrote in message
> [...]
>>

> Jeg købte nyt batteri til min SE Z800 hos http://www.mytrendyphone.dk/ og
> det har fungeret bedre end det originale, der er ogsågod service til at

Et andet alternativ er www.batteribyen.dk

Absolut fantastiske priser.

Brian