Rep af højtaler i N95.
Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-07-09 07:31

Min N95 har åbenbart fået fugt i højtaleren
(den man bruger ved samtaler) og lyder nu
lidt metallisk/skrattende.
Hvormeget koster en udskiftning?
Der må være nogen her med erfaring

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Armand

Dato : 19-07-09 10:44

Andersen [3650] skrev:
> Min N95 har åbenbart fået fugt i højtaleren
> (den man bruger ved samtaler) og lyder nu
> lidt metallisk/skrattende.

Eller metalstøv (vinkelsliber!?) - Et problem der forfølger mig som
smed, og som du måske ikke tænker over!?

Jeg kender ikke til nogen pris, derved at jeg meget passende har kunnet
overtage en telefon fra fruen, hhv. købe ny billig telefon på mit
abonnement når problemet har vist sig!

--
Armand.

Fra : Christen Fihl

Dato : 19-07-09 10:51

Min (ja vi har åbenbare samme dimser, også her begyndte på det, da jeg
tabte den, nok ikke pga fugt.
Fugt burde vel lyde mere svampet og uldent, hvis det var en gammeldags
paptragt. Mon fugt overhovedet kan påvirke den??

Men pludselig en dag, så fungerede lyden igen fint, måske pga et slag den
anden vej, så min teori er at der er noget der er forskubbet.

Det kunne måske også forklare det som Armand skriver, snavs i maskineriet.

En højttaler koster 39,- her:
http://www.sparepart.dk/product.asp?product=2376
Så en reparation er nok mest prisen for timelønnen.

Christen Fihl

Fra : Ivar

Dato : 19-07-09 11:39

Christen Fihl skrev:

> Så en reparation er nok mest prisen for timelønnen.

Her er der hvad der skal gøres ("Slowshare"):
http://rapidshare.com/files/250751616/N95_Service_Manual-Level_1___2.rar

Ivar Magnusson

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-07-09 19:15

Efter mange tanker skrev Ivar:

> Her er der hvad der skal gøres ("Slowshare"):
> http://rapidshare.com/files/250751616/N95_Service_Manual-Level_1___2.rar

Tak til Christen og Ivar.
Med den vejledning har jeg vovet mig ud i at selv skifte højtaleren.
Dejligt med brugbare svar

Fra : Ivar

Dato : 19-07-09 20:26

Andersen [3650] skrev:

> Med den vejledning har jeg vovet mig ud i at selv skifte højtaleren.

Pas på! Mobiltelefoner er noget fint isenkram, men selvfølgelig
kan man selv skifte den, hvis man er påpasselig.

Ivar Magnusson