uønskede mms'er fra ukendt..
Fra : uh

Dato : 18-07-09 13:09

.....hvordan finder man ud af fra hvem og/eller stoppet det?

Jeg modtog en mms for et par uger siden, nærbillede af et underansigt af en
smilende farvet (vistnok) mand. Et par uger efter kom der 3 mms'er indeholdt
billede af en farvet (mulat?) pige på vel 5-6 år. Kan se afsendernr., men
ikke finde vedkommende i hverken Krak eller Degulesider.

Det er et nr. som begynder med 22xxxxxx. Har selskaberne ikke et system så
man kan identificere nr. til selskabet i hvert fald?

mvh uh

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-07-09 15:08

uh skrev:
> Det er et nr. som begynder med 22xxxxxx. Har selskaberne ikke et system så
> man kan identificere nr. til selskabet i hvert fald?

Det er muligt at se hvilket selskab serien er tildelt. (Kan ses på
Itst.dk led efter "Nummerplan")

Hvis nummeret er porteret, kan det kun ses i OCH systemet, og det er
normalvis kun teleselskaber der har adgang til det.

Men hvorfor ikke bare ringe til vedkommende og forklare at de sender til
det forkerte nummer? Det lyder ikke som om der er tale om nogen der
bevidst prøver at genere dig. Nærmere en der har en forkert post i
adressebogen.

- Chano Andersen.

Fra : uh

Dato : 18-07-09 16:26

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> Det er muligt at se hvilket selskab serien er tildelt. (Kan ses på Itst.dk
> led efter "Nummerplan")

Tak for oplysningen. Fandt frem til at det er Sonofon som har nummeret, så
lærte jeg det.

> [...]
> det forkerte nummer? Det lyder ikke som om der er tale om nogen der
> bevidst prøver at genere dig. Nærmere en der har en forkert post i

Det kan der være noget om - men har selv hemmeligt nummer og vil ikke
risikere at blive bondefanget af smarte metoder som man også hører om.

mvh uh

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-07-09 17:41

uh skrev:
> Det kan der være noget om - men har selv hemmeligt nummer og vil ikke
> risikere at blive bondefanget af smarte metoder som man også hører om.

Tast #31# foran nummeret når du ringer op?

- Chano Andersen.

Fra : uh

Dato : 22-07-09 17:28

> Tast #31# foran nummeret når du ringer op?
>
> - Chano Andersen.

Tak for alle indlæg. Vil måske ringe vedkommende op hvis det gentager sig,
men er ikke helt tryg må jeg erkende.
Har jo hørt om at man kan misbruges til at betale andres telefonopkald, hvis
man reflekterer på en opringning - som naturligvis ikke er det samme som at
ringe fra skjult nr. Men hvis jeg trykker # 31# først, får en samtale
igennem, er jeg jo nødt til alligevel at fortælle hvilket nr. vedkommende
"er kommet til" fejlagtigt at sende billeder til. Så er jeg ikke hemmelig
mere.....
mvh uh

Fra : Chano Andersen

Dato : 22-07-09 18:23

uh skrev:
> Har jo hørt om at man kan misbruges til at betale andres telefonopkald, hvis
> man reflekterer på en opringning - som naturligvis ikke er det samme som at

Men hvis der er tale om et 8 cifret nummer, eller et 10 cifret nummer
med +45, vil du ikke opleve at blive takseret mere end et almindeligt
opkald.

> [...]
> "er kommet til" fejlagtigt at sende billeder til. Så er jeg ikke hemmelig

Det er jo så sandt. Men eventuelt automatiske systemer kan ikke se A
nummeret, og dermed heller ikke udnytte den viden til noget. Hvis du er
paranoid nok. ;)

- Chano Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-07-09 17:42

uh skrev:
> Tak for oplysningen. Fandt frem til at det er Sonofon som har nummeret, så
> lærte jeg det.

Vær lige opmærksom på, at det ikke gælder hvis nummeret er porteret til
et andet selskab. De oplysninger findes kun i OCH databasen.

- Chano Andersen.

Fra : Armand

Dato : 19-07-09 10:47

uh skrev:

> Det kan der være noget om - men har selv hemmeligt nummer og vil ikke
> risikere at blive bondefanget af smarte metoder som man også hører om.

Så læg nummeret i din telefonliste med navnet: SPAM så du bliver
minimalt forstyrret af fremtidige fejlopkald!

--
Armand.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-07-09 11:32

Armand skrev:

> Så læg nummeret i din telefonliste med navnet: SPAM så du bliver
> minimalt forstyrret af fremtidige fejlopkald!

Hvilken indflydelse skulle det have på modtagelsen af mms'er?

--
Bertel

Fra : Armand

Dato : 19-07-09 16:02

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvilken indflydelse skulle det have på modtagelsen af mms'er?

Ingen. Men det er ulige hurtigere at beslutte ikke at spilde tid på dem
når man/telefonen genkender afsenderen "ved navn" fremfor at man skal
forholde sig et telefonnummer!

--
Armand.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-07-09 01:30

On 18 Jul., 18:41, Chano Andersen <sunsite012...@chanoandersen.dk>
wrote:

> Vær lige opmærksom på, at det ikke gælder hvis nummeret er porteret til
> et andet selskab. De oplysninger findes kun i OCH databasen.

Ja og de fleste numre er vel porteret idag... Folk opretter vel kun
nye numre til
nye personer i familien eller hvis man vil slippe af med
omgangskredsen der kendte det gamle nummer