Chocoladesauce (Haster)
Fra : Brian

Dato : 29-09-09 20:49

Hej alle..
Jeg søger en opskrift på en nem og lækker chocoladesauce...
Jeg søger een som har den egenskab at den ikke størkner for meget når den
kommes over is o.lign... men kan ikke gennemskue hvilken omkrift jeg skal
gå efter.. hvilken ingrediens som giver saucen denne egenskab..

Nogle forslag til en god opskrift????
(Haster lidt da den skal bruges imorgen)

/Brian

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-09-09 20:47

On Tue, 29 Sep 2009 21:49:12 +0200
"Brian" <3487394.328743@smarte.dk> wrote:

> [...]
> egenskab..
>
> Nogle forslag til en god opskrift????
> (Haster lidt da den skal bruges imorgen)

pisk smeltet mørk chokolade med fløde og du vil få en sådan sauce.

kim

Fra : Tine

Dato : 29-09-09 20:48

"Brian" <3487394.328743@smarte.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> gå efter.. hvilken ingrediens som giver saucen denne egenskab..
>
> Nogle forslag til en god opskrift????
> (Haster lidt da den skal bruges imorgen)

Jeg har én gang for mange år siden lavet denne chokoladesauce fra Karoline:

Chokoladesauce

150 g chokolade (ca. 50% kakao)
1½ dl vand
2 spsk piskefløde
15 g smør

Så vidt jeg husker, var den god!

Hilsen
Tine

Fra : FRED THIESEN

Dato : 30-09-09 09:02

"Brian" <3487394.328743@smarte.dk> skrev i melding
> [...]
> gå efter.. hvilken ingrediens som giver saucen denne egenskab..
>
> Nogle forslag til en god opskrift????
> (Haster lidt da den skal bruges imorgen)

Hej,

En god plade chocolade og ca. lige dele piskefløde - smeltes/lunes - og
hældes lun over isen.

mvh

FredT

Fra : Jakob Langgaard

Dato : 30-09-09 19:51

>Nogle forslag til en god opskrift????
>(Haster lidt da den skal bruges imorgen)
>
>/Brian

Jeg ved det er for sent nu, men her er min mors gamle snyde opskrift
alligevel ..

Lav en opbagning med 2 spsk smør og 1 dl kakaopulver (ren kakao - ikke
drikke-pulver).
Tilsæt 1/4 liter piskefløde og smag tilsidst til med sukker (start med
2 spsk.
Kan med fordel laves i forvejen, da den ved genopvarmning bliver lidt
tykkere i det.

Er også god at fryse.

Den choko-sauce tager virkelig kegler herhjemme, så den er jeg glad
for at have listet opskriften med på hjemmefra

/Jakob

Fra : Brian

Dato : 30-09-09 22:54

Var for sent til iaften.. men kan jo prøve den anden dag

Jeg lavede den nemme med at opvarme fløde og så røre chocolade i.. (godt
100g pr. 1dl fløde)
Det blev rigtig godt..

Tak for jeres forslag og kommentare

/Brian