Lagres km tal i ECU?
Fra : SnipSnapSnude

Dato : 29-09-09 16:13

Lagres de kørte km på nye mc i computeren?
Tænkte om UCU'en kunne afsløre en udskiftning eller justering af
speedometeret, i forbindelse med import af en MC

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-09 17:16

On Tue, 29 Sep 2009 17:12:33 +0200, SnipSnapSnude wrote:

> Lagres de kørte km på nye mc i computeren?
> Tænkte om UCU'en kunne afsløre en udskiftning eller justering af
> speedometeret, i forbindelse med import af en MC

Det kommer nok meget an på mærke og model. For nye BMW gælder at Km. tallet
gemmes både i speedometer, og ECU. Udskiftning af speedometer udløser en
fejlkode, og speedometret skal kodes om til ECU'ens Km. tal. Den anden vej
går ikke.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-09-09 17:29

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> fejlkode, og speedometret skal kodes om til ECU'ens Km. tal. Den anden vej

Hvilket er rigtig godt, så er man fri for snydetampe der unddrager sig
skat og efterfølgende "glemmer" alt om det og videresælger til
ordentlige mennesker!

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 30-09-09 10:05

On Tue, 29 Sep 2009 18:29:28 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Hvilket er rigtig godt, så er man fri for snydetampe der unddrager sig
> skat og efterfølgende "glemmer" alt om det og videresælger til
> ordentlige mennesker!

Ja enig, dem der snyder ordentlige mennesker kan vi ikke lide - men SKAT
rager mig en skid - den bande har så mange justitsmord, røverier og
bandekriminalitet på samvittigheden.

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 30-09-09 10:02

On Tue, 29 Sep 2009 18:15:30 +0200, Orla Pedersen wrote:

> [...]
> fejlkode, og speedometret skal kodes om til ECU'ens Km. tal. Den anden vej

Det var smart

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 30-09-09 10:11

> [...]

> gemmes både i speedometer, og ECU. Udskiftning af speedometer udløser en
> fejlkode, og speedometret skal kodes om til ECU'ens Km. tal.

Kan man så låne et speedometer+ECU fra en anden mc?

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-09-09 07:37

Er du blever udelukket fra MC-galleriet, siden du eksploderer i opsparet
trolleri herinde igen?

+-------------------+ .:\:\:/:/:.
+-------------------+ / \
@x@@x@ | | |/ WW( ( ) )WW
\||||/ | | \| __\,,\ /,,/__
\||/ | | | (______Y______)
/\/\/\/\/\/\/\/\//\/\\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

vh
Torben

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 30-09-09 10:08

On Wed, 30 Sep 2009 08:36:34 +0200, Torben Scheel wrote:

> Er du blever udelukket fra MC-galleriet,

Nej der har jeg kun været en gang og kan ikke lide konceptet.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-09-09 15:56

Torben Scheel skrev:
> Er du blever udelukket fra MC-galleriet, siden du eksploderer i opsparet
> trolleri herinde igen?
>
> +-------------------+ .:\:\:/:/:.
> +-------------------+ / \
> @x@@x@ | | |/ WW( ( ) )WW
> \||||/ | | \| __\,,\ /,,/__
> \||/ | | | (______Y______)
> /\/\/\/\/\/\/\/\//\/\\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
> ==================================================================

Tror snarere det er knallert/scootergalleriet.

--
MVH
Ib Jakobsen

Der synes at det at man skal have køre kort er noget pjat. Det er noget
kørerlærerne har fundet på bare for at tjene penge. Oven i købet sort.

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 30-09-09 16:24

On Wed, 30 Sep 2009 16:55:49 +0200, Ib Jakobsen wrote:

> Tror snarere det er knallert/scootergalleriet.

Ja for meget store knallerter og meget store drenge