Hvor meget mad til mange?
Fra : Morten Danscher

Dato : 29-09-09 12:22

Hej, jeg skal stå for det praktiske i forbindelse med en 40 års fødselsdag.
Vi bliver 25 og skal have flæskesteg, men hvor mange kg kartofler skal man
beregne til sådan en flok. Det skal både være brune og hvide.

På forhånd tak.

--Morten

Fra : Ralph

Dato : 29-09-09 15:53

"Morten Danscher" <morten@it-piloterne.dk> skrev i en meddelelse
kg kartofler skal man
> beregne til sådan en flok. Det skal både være brune og hvide.

Iflg. dette link:

http://www.arla.dk/Karolines-Kokken/Planlag-din-fest/festmad-1/

2-300 g kartofler og grønsager, så hvis det er uden rødkål....jeg ville nok
lave halvt af hvert.

--
Ralph

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-09-09 16:17

On Tue, 29 Sep 2009 13:22:04 +0200, Morten Danscher wrote:

> Hej, jeg skal stå for det praktiske i forbindelse med en 40 års fødselsdag.
> Vi bliver 25 og skal have flæskesteg, men hvor mange kg kartofler skal man
> beregne til sådan en flok. Det skal både være brune og hvide.

Det er egnsbestemt og der kan derfor ikke gives et præcist svar. Når man i
Salling inviterer til gilde, spørger kogekonen altid: "Hvor mange
morsingboer kommer der" og det indretter hun så kartoffelmængden efter
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ralph

Dato : 29-09-09 16:45

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Salling inviterer til gilde, spørger kogekonen altid: "Hvor mange
> morsingboer kommer der" og det indretter hun så kartoffelmængden efter

Tøhø, jeg arbejdede sammen med Torben for +20 år siden, han kunne ikke tage
i byen, ud at rejse, på kro, for hvis "Jeg ikke får mine 12 kogte kartofler
med sovs hver dag, så kan jeg ingenting" - Fik jeg nævnt han er morsingbo

--
Ralph

Fra : camping@fabel.dk

Dato : 29-09-09 17:08

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tage i byen, ud at rejse, på kro, for hvis "Jeg ikke får mine 12 kogte
> kartofler med sovs hver dag, så kan jeg ingenting" - Fik jeg nævnt han er

Har også haft en kollega fra Mors - han købte 5 kg. kartofler af gangen, og
de holdt 2-3 dage. Han skulle bare have sovs og kartofler og var ikke altid
interesseret i hvad der var af kød...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Mogens

Dato : 29-09-09 17:29

camping@fabel.dk wrote:

> [...]
> og de holdt 2-3 dage. Han skulle bare have sovs og kartofler og var ikke
> altid interesseret i hvad der var af kød...

Bare jeg får en 600 grams T-bone kan de andre squ æde kartoflerne.

Fra : Ralph

Dato : 29-09-09 17:35

<camping@fabel.dk> skrev i en meddelelse
kartofler og var ikke altid
> interesseret i hvad der var af kød...

Tjah, er man selv bedre? Til min svogers bryllup for +10år siden kan jeg
huske to madting, friskpillede aspargeskartofler med flødesovs og
champagnesorbet som mellemmellemret.

--
Ralph