hej alle husk at se station 2 i aften.
Fra : Gasse

Dato : 28-09-09 16:55

hej alle husk at se station 2 i aften.

wild wild west MC optræder på slap line med masser af fart

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4464 (20090928) __________

http://www.eset.com

Fra : Snuden

Dato : 28-09-09 20:13

"Gasse" <gasse@zerocrapmail.dk> skrev i meddelelsen
> hej alle husk at se station 2 i aften.
>
> wild wild west MC optræder på slap line med masser af fart

fler soloulykker med idioter på mc tak!! Må de slå sig ihjel!!! Hjernedøde
idioter!!

Fra : OFH

Dato : 28-09-09 20:47

"Snuden" <snudebørgen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Gasse" <gasse@zerocrapmail.dk> skrev i meddelelsen

> fler soloulykker med idioter på mc tak!! Må de slå sig ihjel!!! Hjernedøde
> idioter!!

Det er da dig som er hjernedød med sådan en åndsvag kommentar. Få dig dog et
liv.....

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 28-09-09 21:16

On Mon, 28 Sep 2009 21:13:20 +0200, Snuden wrote:

> fler soloulykker med idioter på mc tak!! Må de slå sig ihjel!!! Hjernedøde
> idioter!!

Slap dog af og køb selv en mc og nyd det, for det er fedt

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-09 20:53

"Gasse" <gasse@zerocrapmail.dk> skrev i meddelelsen
> hej alle husk at se station 2 i aften.
>
> wild wild west MC optræder på slap line med masser af fart

Ha ha det var vist kun kendere der nåede at få en glimt af det;)
Forøverigt var den eneste slappe line der, returtrækket på gas rullen ha ha.

Mvh Ove som har første fart bøde på mc tilgode endnu

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4465 (20090928) __________

http://www.eset.com

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 28-09-09 21:12

og hvor er politiet dog latterlige, når de har 20 mand til at fange
fartsyndere blandt mc-ister som er til træf på toppen (skagen).

Giver bøder for at køre 100 hvor man må køre 80 osv.
Bøder for klistermærker på nummerpladen og nummerplade i vinkel over
30grader. Så er det tid til at bygge nummerpladeholderen om, så pladen kan
klappe i skjul

De fleste kørte pænt, men bare en smule for stærkt. Det overraskede mig
godt nok at politiet også har civile mc med kamera - sikke noget svineri,
tænk at ligge og køre lidt ræs med sådan en.

Håber nogen af Jer lægger udsendelsen på youtube under f.eks "motorcycle
police chase station2".

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-09 21:43

"SnipSnapSnude" <SnipSnapSnude@SnipSnapSnude.invalid> skrev i en meddelelse
> og hvor er politiet dog latterlige, når de har 20 mand til at fange
> fartsyndere blandt mc-ister som er til træf på toppen (skagen).

Øøøhhh..... Er der ikke noget med at alle civile køretøjer skal overholde
færselsloven når der ikke er "udrykning" på ?

Jack

Fra : Leif

Dato : 28-09-09 21:55

"Jack" <cb550(snabela)honda-bike.eu> skrev i meddelelsen

> [...]
>>
> Øøøhhh..... Er der ikke noget med at alle civile køretøjer skal overholde færselsloven når der

Gælder åbenbart ikke for alle

Lidt ensidig fokusering på mc'er. Hvad er der nu galt med at køre 130 på
110 motorvejestrækninger - jeg synes nu ikke de (mc'erne) var så slemme.

Hvorfor Harabusayen gav op forstår jeg ikke helt, ville finde en lastbil og
lægge mig ind foran, så hans måling ikke blev så god.

/Leif

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-09-09 08:41

Jack wrote:
> Øøøhhh..... Er der ikke noget med at alle civile køretøjer skal
> overholde færselsloven når der ikke er "udrykning" på ?

Nej.

/jim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-09-09 09:11

"Jack" <cb550(snabela)honda-bike.eu> crashed Echelon writing

> Øøøhhh..... Er der ikke noget med at alle civile køretøjer skal
> overholde færselsloven når der ikke er "udrykning" på ?

Mener du politiets tjenestekøretøjer eller mener du vores andre civile
køretøjer, som ikke har tilladelse til at køre udrykning.

--
Bjarke Andersen

Fra : MKS - 74

Dato : 28-09-09 22:11

On Mon, 28 Sep 2009 22:12:15 +0200, SnipSnapSnude
<SnipSnapSnude@SnipSnapSnude.invalid> wrote:

>og hvor er politiet dog latterlige, når de har 20 mand til at fange
>fartsyndere blandt mc-ister som er til træf på toppen (skagen).

Jeg ved ikke rigtig, det er relativt indlysende - Politiet har ligesom
så mange andre offentlige instanser nogle resultatmål, og skal
prioritere deres ressourcer efter hvor _de_ mener, at de opstår
størst udbytte på det enkelte område(hvis tanken er at det skal være
præventivt, er man nok pænt naiv, hvis man tillægger sådanne
punktinsatser nogen større værdi IMO), og for MC'ere har indsatsen
derfor klassisk de seneste par år været, hvor mange MC'ister er
forsamlet (og måske er lidt overgearede) - Det ved vi jo godt, og hvis
man derfor ikke optræder nogenlunde i overensstemmelse hermed, så er
man måske ikke altid helt snu eller man løber i hvert fald hvad der
bør være en kendt og kalkuleret risiko, hvilket også fremgik IMO (det
mindste man kan gøre, er da i hvert fald at holde lidt øje med sine
sidespejle ). Den alm. risiko for at blive stoppet i løbet af året
som MC'ist, forekommer mig ikke ret stor, hvis man anvender blot en
vis omtanke, heller ikke hvis man af og til kører lidt frisk som nogle
gør.

>De fleste kørte pænt, men bare en smule for stærkt.

Enig, det var i hvert fald ikke det jeg vil kalde stærkt "rådden"
kørsel, men man må jo heller ikke køre for stærkt, heller ikke som
MC'ist . I hvert fald en af betjentene gav jo så også loyalt udtryk
for netop det, at flertallet kørte pænt og kun nogle få skulle
"opdrages" lidt, om så Hr og Fru Danmark sidder tilbage med samme mere
nuancerede opfattelse efter udsendelsen....well.

>Det overraskede mig
>godt nok at politiet også har civile mc med kamera - sikke noget svineri,
>tænk at ligge og køre lidt ræs med sådan en.

Hvis man opdager en BMW-færge i alt andet end morfar-tempo, er der
grund til at være opmærksom .

En anden ting som jeg bemærkede, var kommentaren om "at det jo nok er
en del af kulturen at køre stærkt på MC, hvilket også er fint nok, men
så må man jo "bare" melde sig ind i en klub og gøre det på bane" -
Fint nok Hr. betjent, det gør vi så bare....eller noget . De
manglede muligheder bør dog omvendt heller ikke bruges som
undskyldning for, at det så skal foregå i den alm. trafik.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-09-09 23:14

MKS - 74 skrev:

> [...]
> bør være en kendt og kalkuleret risiko, hvilket også fremgik IMO (det
> mindste man kan gøre, er da i hvert fald at holde lidt øje med sine

Så "det virker ikke", men det gør det så alligevel??

Det er min klare overbevisning at hvis ikke ordensmagten lavede sprut
razzia ved fx TPT så ville den ene efter den anden køre en lille
efterbrænder hjem - Det sker ikke mere (stort set alle de der blev taget
for sprit var intetanende madkasseførere)

Hvis ikke ordensmagten var til stede på vejene for at måle hastighed,
ville der ifm TPT blive kørt betydeligt stærkere til og fra, end
tilfældet er - og så ville vi nok miste et par stykker på den konto!

Jeg vil snarre rette en tak til ordensmagten for veludført indsats!

ikke mindst set i lyset af flere af svarene på tråden (ikke specifikt
dit Michael) så er der klart behov for at tage et par hvalpe i røven og
lære den at opføre sig ordentligt!
--
Dun@nt der nok også af og til kan komme liidt over den skiltede hastighed...
1KSFau Hvidguld

Fra : MKS - 74

Dato : 28-09-09 23:44

On Tue, 29 Sep 2009 00:14:13 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>Så "det virker ikke", men det gør det så alligevel??

The operative word being - "større" værdi i en overordnet indsats for
trafiksikkerhed, der har sådanne ofte annoncerede punktindsatser IMO
ingen _større_ værdi set i perspektivet trafiksikkerhed i al
almindelighed og ikke kun omkring en begrænset lokalitet i en
begrænset periode, men man kan fremvise nogle resultater (antal
bøder/klip osv) når året er gået, "vi har gjort noget..." .

>Jeg vil snarere rette en tak til ordensmagten for veludført indsats

Fair nok, de gør jo et eller andet sted bare deres arbejde (rationel
anvendelse af ressourcer eller ej) og selvfølgelig skal de da ikke
holde sig væk, så der er frit slaw - Jeg er dog bestemt ikke altid
enig i den prioritering/vurdering som færdselsbetjente nogle gange
bringer i i anvendelse, når det kommer til eftersættelse og den risiko
de tilsyneladende er villige til at udsætte andre for iforb. hermed
(vs den mulige nytteværdi i at få fanget en fartsynder på lige netop
den måde), en af betjentene gav dog også udtryk for at han godt var
klar over problematikken heri, dybfølt eller ej.

Fra : C. Caspersen

Dato : 29-09-09 07:20

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Michael) så er der klart behov for at tage et par hvalpe i røven og lære

Hørt !

/Caspersen

Fra : N/A

Dato : 02-10-09 18:08

Fra : Armand

Dato : 28-09-09 23:41

MKS - 74 skrev:

> Enig, det var i hvert fald ikke det jeg vil kalde stærkt "rådden"
> kørsel, men man må jo heller ikke køre for stærkt, heller ikke som
> MC'ist .

Når man har en sådan razzia, så falder hammeren også for +10km/t, selvom
det i grunden er de langt hurtigere man er ude efter - Bare ærgeligt

Der var nu heller ingen betjente der formanede over slige hastigheder,
ligesom de viste motorcyklister tog "regningen" med oprejst pande.

Jeg synes at det lykkedes Station2 at levere en sober og nuanceret
beretning der ikke flamer motorcyklismen i almindelighed.

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 29-09-09 00:01

On Tue, 29 Sep 2009 00:40:51 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Jeg synes at det lykkedes Station2 at levere en sober og nuanceret
>beretning der ikke flamer motorcyklismen i almindelighed.

Enig, når man nu ved hvordan det undertiden kan gå for sig, var det i
grunden egentlig ret neutralt - Antagelig kunne man i forbindelse med
DHB, ha' lavet en akkurat analog reportage, hvor mange er samlet til
fest/ i feststemning, sker den slags. Blot skal man huske på nogle har
meget svært ved at differentiere/nuancere fra enkelttilfælde og
enkeltbegivenheder og til den samlede gruppe i al almindelighed,
hvilket imidlertid isoleret set ikke er programmets problem (at fokus
naturligt nok bliver en smule negativt drejet for motorcyklismen, for
det er jo dets præmis og karakter).

Fra : Armand

Dato : 29-09-09 00:26

MKS - 74 skrev:

> [...]
> hvilket imidlertid isoleret set ikke er programmets problem (at fokus
> naturligt nok bliver en smule negativt drejet for motorcyklismen, for

IMO var en væsentlig del af nuanceringen at den hurtigst kørende var en bil.

Forøvrigt pudsigt at af de to fra landevejs-rundkørslen var det (svjh)
FZR'en der slappede af med hvad man må køre mens Harley'en stak af

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 29-09-09 00:37

On Tue, 29 Sep 2009 01:26:16 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>IMO var en væsentlig del af nuanceringen at den hurtigst kørende var en bil.

Haya-"bussen" var vist også godt med, men ellers har du helt ret, det
var en god detalje at tage det med, for lige at få de værste
bilist-fanatikere (dem med MC'ister kører altid som død og helvede og
stærkere end alle andre) ned af piedestalen. Fokus i dette program var
dog (helt naturligt) MC'ister, en positiv modvægt, f.eks til det
positive sociale element i selve træffet kunne ha' været rar, men
falder som sagt udenfor programmets egentlige præmis.

>Forøvrigt pudsigt at af de to fra landevejs-rundkørslen var det (svjh)
>FZR'en der slappede af med hvad man må køre mens Harley'en stak af

Alle HD-kørere er desperados....uden undtagelse .

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-09-09 05:57

Armand skrev:

> IMO var en væsentlig del af nuanceringen at den hurtigst kørende var en
> bil.

tillige at langt de fleste der blev stoppet ved indkørslen til
Frederikshavn var bilister "Jeg kom ind" der, så jeg startede ud med
at undre mig over at der gik flere minutter hvor det kun var biler der
blev vinket ind (ind til det tidspinkt hvor der var to der blev stoppet
og de så "stak af")

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 29-09-09 15:58

On Mon, 28 Sep 2009 23:11:02 +0200, MKS - 74 wrote:

> Hvis man opdager en BMW-færge i alt andet end morfar-tempo, er der
> grund til at være opmærksom .

Der er ellers også morfar over ham MC-betjenten på BMW'en.

Videokameraet var iøvrigt monteret i en fast kåbe som ikke fulgte styrets
retning, så mon optagelserne egentligt kan bruges hvis flugtmc'en kører
friskt og skifter retning ofte?

Fra : Anders Majland

Dato : 29-09-09 18:02

> [...]
>
> Videokameraet var iøvrigt monteret i en fast kåbe som ikke fulgte styrets
> retning, så mon optagelserne egentligt kan bruges hvis flugtmc'en kører

Af optagelserne husker jeg at det er ret vidvinklet. Og så behøver han jo
heller ikke have kontakt hele vejen under målingen - blot han er tæt nok på
ved start og slut ...

Jeg har også set ham irl - i samtale med en anden trafikant på motorvejen
ved lillebæltsbroen. Så de har haft den blå bimmer nogle år efterhånden ...

Men ellers mener jeg også at den var rimelig sober den udsendelse.

/A

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 29-09-09 20:57

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

> Af optagelserne husker jeg at det er ret vidvinklet. Og så behøver han
> jo heller ikke have kontakt hele vejen under målingen - blot han er
> tæt nok på ved start og slut ...

Sådan som jeg husker det, så er det ikke nok. De skal sandsynliggøre
at det er samme traffikant og vejen (strækningen) de har kørt.

> Jeg har også set ham irl - i samtale med en anden trafikant på
> motorvejen ved lillebæltsbroen. Så de har haft den blå bimmer nogle år
> efterhånden ...

Den så da noget grønlig ud her hjemme hos mig???

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Anders Majland

Dato : 30-09-09 07:17

> Sådan som jeg husker det, så er det ikke nok. De skal sandsynliggøre
> at det er samme traffikant og vejen (strækningen) de har kørt.

Yep - er han tæt nok på til at man kan se nummerpladen eller andre særlige
kendetegn i begge ender af målingen skal den nok holde. Men eftersætter han
bare en sort motorcykel og finde en sort at stoppe et stykke senere er det
ikke nok....

Fra : Thomas Makro

Dato : 29-09-09 23:52

On Sep 29, 12:43 am, MKS - 74 <cbr60...@gmail.com> wrote:
> [...]
> den måde), en af betjentene gav dog også udtryk for at han godt var
> klar over problematikken heri, dybfølt eller ej.

Jeg så også programmet. Som sædvanlig eftersætter færdselspolitiet
gerne i høj fart, med det meget hellige formål at få stoppet
fartovertrædere. De nævner intet om at deres eget ønske om, at lidt
fart-action og adrenalinkick måske også spiller ind. Det er jo ikke
politisk korrekt at nævne. Til gengæld var det politisk korrekt at
nævne den indre drengerøv i den anden del af station 2, hvor en
betjent på borholm nød en hurtig sejltur med Søværnet. For det var jo
ikke på vejene.

Mon ikke at politifolk, ligesom os andre, synes at det er rart at fyre
den af en gang imellem... De må bare ikke bruge det som begrundelse
for at køre hurtigt. Istedet gælder det om at køre hurtigt efter andre
trafikanter, så man kan få et kick... øh så man kan nyde fart... øh æh
så man kan få stoppet den farlige fartbølle.

--
Thomas Makro, DMCN #280
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 30-09-09 09:48

Helt enig i betragtelserne.
Det må også være et drømmejob for de udvalgte politifolk at få løn for at
køre gaderæs og samtidig være sikker på at de ingen bøder får. Herligt job

Derudover kan jeg ikke lide at betjentene forsøger at være charmerende mens
de deler bøder ud. De er og bliver aldeles ucharmerende i den sitiation og
dette skjuler jeg ikke selv når der deles bøder ud.

Fra : KentBM

Dato : 30-09-09 15:54

SnipSnapSnude skrev:
> Derudover kan jeg ikke lide at betjentene forsøger at være charmerende mens
> de deler bøder ud. De er og bliver aldeles ucharmerende i den sitiation og
> dette skjuler jeg ikke selv når der deles bøder ud.
Hvis du ikke kan forstå at opføre dig ordenligt, når du bliver snuppet i
noget ulovligt, kan du så ikke gøre mig en tjeneste næste gang du bliver
snupppet (det lyder til at være tit). Slå ud efter betjenten, så han har
lejlighed til at give dig den røvfuld, som du fortjener.

Hvordan tror du den næste bliver behandlet, efter en betjent er stødt
ind i et røvhul som dig, der ikke kan tåle at blive taget i noget ulovligt.

--

Kent

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 30-09-09 16:21

On Wed, 30 Sep 2009 16:54:11 +0200, KentBM wrote:

> Hvordan tror du den næste bliver behandlet, efter en betjent er stødt
> ind i et røvhul som dig, der ikke kan tåle at blive taget i noget ulovligt.

Jeg vil da så håbe at du bliver den næste han stopper.
Og hvad får dig til at tro at betjenten kan give mig en røvfuld?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 30-09-09 22:08

SnipSnapSnude <SnipSnapSnude@SnipSnapSnude.invalid> writes:

> Jeg vil da så håbe at du bliver den næste han stopper.
> Og hvad får dig til at tro at betjenten kan give mig en røvfuld?

Fordi du ikke er betjent ?

Kai

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-10-09 07:36

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Fordi du ikke er betjent ?

Pas nu på - SnipSnapSnude er en _farlig_ BODYBUILDER!

--
vh
Torben

Fra : Simon

Dato : 02-10-09 18:08

Thomas Makro wrote:
> Som sædvanlig eftersætter færdselspolitiet
> gerne i høj fart, med det meget hellige formål at få stoppet
> fartovertrædere.

Er alternativet bedre?
"Nå, han kører mere end end smule for stærkt, så må vil vi lade ham gøre
det" .... ikke meget præventiv effekt i dét?

> Mon ikke at politifolk synes at det er rart at fyre den af en gang imellem...

Det vil jeg da håbe.. Ligesom for alle andre, at de kan lide deres job? Og
at det er en grund til (sammen med evner) at de har valgt/har fået dét
job. Det står enhver frit at søge den karriere; hvis man kan lide at slå
på folk skal man blive bokser osv. ....

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : C. Caspersen

Dato : 03-10-09 17:19

"Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Makro & Snipsnapsnude.

Tag en tudekiks, når I er blevet grebet i ulovligheder i stedet for at
latterliggøre betjentene.

/Caspersen

Fra : N/A

Dato : 02-10-09 18:08

Fra : kop

Dato : 28-09-09 23:30

.......jeg er flov.... flov over at tilhører gruppen hér, hvis de indtil nu
indsendte kommentarer, er udtryk for den generelle holdning til
færdselsreglerne. Jeg synes vi så adskillige tilfælde af helt utilstedelig
kørsel, f.eks. mere end 100% overskridelse i byzone, godt det ikke var mit
barn der trådte ud på gaden foran ham.... eller hvad med overhaling indenom,
.....eller hvad med hastigheder langt over 200 km/t
Godt vi har ordensmagten til at dæmpe de mest syge eksistenser....

mc-hilsen
kop

Fra : MKS - 74

Dato : 29-09-09 00:28

On Tue, 29 Sep 2009 00:30:03 +0200, "kop" <kop@post.tele.dk> wrote:

> Jeg synes vi så adskillige tilfælde af helt utilstedelig
>kørsel, f.eks. mere end 100% overskridelse i byzone

Utilstedelig ja, usædvanligt eller MC-specifikt absolut nej, så fordi
MC'ister _også_ gør det, eller at andre MC'-ister evt synes det er
fedt og helt iorden, bør man ikke påtage sig hele verdens ondskab og
erklære at det er flovt på alle MC'isters vegne, den distinktion er
vigtig IMO, MC'ister er ligeså forskellige som andre mennesker, det
ville nok være flovt, hvis det var den alm accepterede std. blandt
MC-ister, bare at pisse på alt og alle, det er _ikke_ min opfattelse
at det tilfældet .

> [...]
>....eller hvad med hastigheder langt over 200 km/t
>Godt vi har ordensmagten til at dæmpe de mest syge eksistenser....

Og hvis ordensmagten kommer til at køre dit barn ned pga iver for at
give en syg eksistens en fartbøde eller klip, så er det bare en
nødvendig omkostning?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-09-09 09:06

"kop" <kop@post.tele.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> mit barn der trådte ud på gaden foran ham.... eller hvad med
> overhaling indenom, ....eller hvad med hastigheder langt over 200 km/t

Jeg blev nærmest osse flov, men det som du skal huske på var at programmet
var tilrettet til at handle om MCister der ikke kunne styre sig.

De havde sågar lige en enkelt bilist med som osse måtte stoppes da han kom
op i alt for høj fart, men er vi andre så flove over at osse være bilister?

--
Bjarke Andersen

Fra : Kennett

Dato : 29-09-09 18:14

Er der nogen, som har optaget udsendelsen. TV2 Sputnik tager penge for at
vise klippet.......

Fra : Thomas Makro

Dato : 29-09-09 23:57

On Sep 29, 7:14 pm, "Kennett" <kenn...@privat.dk> wrote:
> Er der nogen, som har optaget udsendelsen. TV2 Sputnik tager penge for at
> vise klippet.......
Næh men det genudsendes i aften kl 01:55 (dvs i morgen tidlig tidlig)
<http://www.tv-guiden.dk/tvguide2003.asp?cboDato=2009-09-30&cboKanal=TV
+2&cboGenre=Alle&cboUnderGenre=Alle&txtInstruktion=&submit1=S%F8g>

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 30-09-09 09:54

On Tue, 29 Sep 2009 22:57:23 -0700 (PDT), Thomas Makro wrote:

> Næh men det genudsendes i aften kl 01:55 (dvs i morgen tidlig tidlig)

Er der ikke en som har en harddiskoptager/tv-kort og vil optage den og
lægge den på youtube