Er sorte glas i hjelmen lovlige? ..
Fra : SnipSnapSnude

Dato : 28-09-09 13:07

?
I bilen må man jo ikke sætte sort film på indersiden af forruden. Men hvad
med hjelmen?

Fra : daniel

Dato : 28-09-09 07:17

On Sep 28, 2:06 pm, SnipSnapSnude
<SnipSnapSn...@SnipSnapSnude.invalid> wrote:
> ?
> I bilen må man jo ikke sætte sort film på indersiden af forruden. Men hvad
> med hjelmen?

Godt spørgsmål, jeg har en hjelm med integreret ekstra mørk visit, så
når solen står "dumt" på himlen kan jeg slå det ned, men der står med
klare bogstaver at den ikke må bruges i mørke eller ved dårlig
belysning (den er godt nok rar at have ;) )

men de kan jo købes med mørkt visit som er TÜV godkendte...

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 28-09-09 16:25

On Mon, 28 Sep 2009 06:16:32 -0700 (PDT), daniel wrote:

> Godt spørgsmål, jeg har en hjelm med integreret ekstra mørk visit,

Den ville jeg gerne se hvis du kan finde den på nettet

Jeg har aldrig haft en hjelm med mørkt visir, men synes det ser klart
fedest ud, og skal snart have en.

Fra : Simon

Dato : 28-09-09 17:29

http://images.google.dk/images?hl=en&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-GB%3Aofficial&um=1&sa=1&q=integrated+sun+visor+helmet&btnG=Search+images&aq=f&oq=&start=0

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : daniel

Dato : 28-09-09 14:42

On Sep 28, 5:25 pm, SnipSnapSnude
<SnipSnapSn...@SnipSnapSnude.invalid> wrote:

> Den ville jeg gerne se hvis du kan finde den på nettet
>
> Jeg har aldrig haft en hjelm med mørkt visir, men synes det ser klart
> fedest ud, og skal snart have en.

http://www.louis.de/_305d65aaaae12345d984ab20a3a6a9933f/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=150&wgr=837&list_total=7&anzeige=0&artnr_gr=204260

lige præcist denne.

knappen på toppen af hjelmen skydes fremad...og det er utroligt nemt,
og mest geniale er at den dækker indtil ca. 3 cm før normalt visir, så
man stadig kan se speedometer og. lign uden blænde.
Jeg så nogle andre hjelme hos louis.de hvor man kan købe mørkt visir
til, nogle TÜV godkendte, andre ikke.

men ok, jeg kan jo også bare kører ned i butikken i kigge før jeg
køber ;) men god hjelm til den pris...

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 30-09-09 09:58

Dit link virker desværre ikke :-/
Vil gerne se hjelmen

Fra : daniel

Dato : 30-09-09 14:22

On Sep 30, 10:57 am, SnipSnapSnude
<SnipSnapSn...@SnipSnapSnude.invalid> wrote:
> Dit link virker desværre ikke :-/
> Vil gerne se hjelmen

typiskt tyske sider....og mig ikke tjekke om linket virker.

nå her er et der burde virke:
http://www.louis.de/_30bf9988c75e624aca375b95280692f5fb/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=204260

Fra : MKS - 74

Dato : 30-09-09 21:31

On Wed, 30 Sep 2009 13:21:55 -0700 (PDT), daniel
<aplacebetweenhere@gmail.com> wrote:

>typiskt tyske sider....og mig ikke tjekke om linket virker.
>
>nå her er et der burde virke:
>http://www.louis.de/_30bf9988c75e624aca375b95280692f5fb/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=204260

Selvom det egentlig fremgår af begge dine link, hvad det er for en
artikel, skal man ned i artikelbeskrivelsen for at finde det direkte
link "Link auf dieses Produkt anzeigen" -

http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=204260

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 01-10-09 10:35

On Wed, 30 Sep 2009 22:30:53 +0200, MKS - 74 wrote:

> Selvom det egentlig fremgår af begge dine link, hvad det er for en
> artikel, skal man ned i artikelbeskrivelsen for at finde det direkte
> link "Link auf dieses Produkt anzeigen" -

En smart måde at spore en individuel besøgende på, så firmaet kan analysere
hvad den enkelte har klikket rundt på og set.

Daniel´s link har en indlejret nøgle som alene gælder for hans besøg:
/_305d65aaaae12345d984ab20a3a6a9933f

http://www.louis.de/_305d65aaaae12345d984ab20a3a6a9933f/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=150&wgr=837&list_total=7&anzeige=0&artnr_gr=204260

hvis nøglen fjernes i linket, så virker det.
http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=150&wgr=837&list_total=7&anzeige=0&artnr_gr=204260

Den som klikker videre på linket, får nu sin egen nøgle sat ind samme sted,
og adfærden bliver sporet, analyseret og logget. Super programmeret webshop

Men tak til Daniel

Fra : Armand

Dato : 28-09-09 15:39

SnipSnapSnude skrev:
> ?
> I bilen må man jo ikke sætte sort film på indersiden af forruden. Men hvad
> med hjelmen?

I England har man taget det skridt at forbyde dem; men det er et
spørgsmål om det i grunden er en for for "vermummungs-verbot" frem for
påduttet fornuft :-/

Kommer man blot jævnligt ud for at køre i lygtetændingstiden, er det
uhyre dumt at natte-blænde sig selv frem for at blive solblændet om
dagen :-|

--
Armand.
(selv med meget lysfølsomme øjne og derfor med et spejltonet visir på

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 28-09-09 16:26

On Mon, 28 Sep 2009 16:38:31 +0200, Armand wrote:

> Kommer man blot jævnligt ud for at køre i lygtetændingstiden, er det
> uhyre dumt at natte-blænde sig selv frem for at blive solblændet om
> dagen :-|

Hvad gør man så? har et ekstra visir med? eller

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-09-09 17:00

On Mon, 28 Sep 2009 17:26:28 +0200, SnipSnapSnude
<SnipSnapSnude@SnipSnapSnude.invalid> wrote:

Hej.

>Hvad gør man så? har et ekstra visir med? eller

Køber en Schuberth C2 med indbygget solbrille der aktiveres med en
knap på venstre side af hjelmen.
Det dur.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 28-09-09 18:06

SnipSnapSnude skrev:

> Hvad gør man så? har et ekstra visir med? eller

Det er jo det der er svært - Solbriller kan man lettere have i
inderlommen - Eller kigge henover idet man kører ind i en tunnels mørke
f.eks.

--
Armand.

Fra : Jan Bachman

Dato : 28-09-09 18:06

On Mon, 28 Sep 2009 17:26:28 +0200, SnipSnapSnude
<SnipSnapSnude@SnipSnapSnude.invalid> wrote:

>Hvad gør man så? har et ekstra visir med? eller

Jeps... (klik-klik)... blankt visir.

Har en sort Arai Condor med hhv. mørkt/blankt visir.

/Jan

Fra : Ralph Køster

Dato : 28-09-09 18:26

Jeg havde sort visir på min den ene hjelm og sølvrefleks og lidt lettere
tonet på den anden.
Det er lovligt men du SKAL af lovmæssige og sikkerhedsgrunde have et andet
med til at skifte med efter solnedgang.
Det sorte gjorde at om natten kunne man se lygtepælens lys, men ikke selve
pælen. Man kan følge bilen foran
ved at følge dens lygter, men det kan på ingen måder anbefales.
Men sørg for at din hjelm nemt kan skifte visir, ellers bliver det noget
rod.

Jeg har prøvet om sommeren at køre fra Hundested til Hornbæk (ca 60 km) med
visiret åbent, da både kæresten og jeg havde glemt de klare visirer.
Bare 1 natsværmer med 90 km/t så er øjet væk.

Ralph.

Fra : Armand

Dato : 28-09-09 19:06

Ralph Køster skrev:
> [...]
> tonet på den anden.
> Det er lovligt men du SKAL af lovmæssige og sikkerhedsgrunde have et andet

Hvor læser du dét?
Mig bekendt er der kun krav om brug af godkendt hjelm hvilket for den
sags skyld kan være en pilothjelm uden visir, og derved er der ingen
krav til brug af visir hvorved man blot kan åbne visiret når det bliver
for mørkt :-|

--
Armand.

Fra : Den længste

Dato : 30-09-09 05:31

> [...]
> skyld kan være en pilothjelm uden visir, og derved er der ingen krav til
> brug af visir hvorved man blot kan åbne visiret når det bliver for mørkt

Mig bekendt er der heller ikke nogen love der forbyder refleks eller
solvisir i dk.

Brian. ( som har prøvet at køre hjem "jylland fra dmc generalforsamling på
sjælland med mørkt visir om natten, da jeg havde glemt det alm. dumt! man
lærer af sine fejl)

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-09-09 08:29

"SnipSnapSnude" <SnipSnapSnude@SnipSnapSnude.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad gør man så? har et ekstra visir med? eller

Køber en af de mange hjelme på markede med indbygget solbrille.
Schuberth, Caberg m.fl.
Eller køber en lille påmonterbar solskygge.

/jim

Fra : Ralph Køster

Dato : 30-09-09 06:19

Hvis i gad læse hvad der stod, så stod der intet om at sort glas eller
spejlglas var ulovigt.
Der stod at det var ulovligt at køre med det efter solnedgang pga begrænset
udsyn.
Jeg forhørte mig hos en MC betjent om reglen, men det er en del år siden.
Reglerne kan være lavet om.

Ralph.

Fra : Thomas Makro

Dato : 29-09-09 23:32

On Sep 30, 7:19 am, "Ralph Køster" <G...@grip.now> wrote:
> Jeg forhørte mig hos en MC betjent om reglen, men det er en del år siden.
> Reglerne kan være lavet om.
Mon ikke det var et godt råd han kom med? Ellers har han taget fejl.

--
Thomas Makro, DMCN #280
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : KentBM

Dato : 30-09-09 16:22

Armand skrev:
> I England har man taget det skridt at forbyde dem; men det er et
> spørgsmål om det i grunden er en for for "vermummungs-verbot" frem for
> påduttet fornuft :-/
Så jeg forstår både Bike Magazine og Motor Cycle News (MCN) er det
absolut ulovligt at køre med mørkt visir i England, hvis ikke hele GB.
Og ulovligt at sælge et sådan visir. Hjelme med mørkt visir må så vidt
jeg ved, kun sælges til brug på lukkede baner.

Forbudet blev begrundet i, at nogle motorcyklister forsatte med at køre
med det tonede visir i mørke. Men handler nok mere om, at visse
politikkere ikke kan lide motorcykler.

Jeg fandt dette http://www.nukb.co.uk/legal-faq.htm

"On the mainland Dark Visors not offering up to 50% light transmittance
are banned. Like the mainland visors in Northern Ireland must conform to
BS 4110 and offer high-level penetration and scratch resistance. However
it is our understanding that the legislation that bans dark visors on
the mainland is not enforced here so long as they are used in daytime
hours only. You could find yourself in a legal minefield if you are
involved in an accident when daylight levels are low and you are wearing
a dark visor.

Ironically it is perfectly legal to wear sunglasses on a motorcycle
throughout the United Kingdom."

Og dette http://www.talkaudio.co.uk/vbb/showthread.php?t=299184&page=2

Lad os håbe, at EU ikke får den samme dårlige idé.

--

Kent

Fra : Casper

Dato : 30-09-09 14:02

> [...]
>
> Forbudet blev begrundet i, at nogle motorcyklister forsatte med at køre
> med det tonede visir i mørke. Men handler nok mere om, at visse

Det kunne jo også have grund i at der måske er nogen der er kørt af
vejen efter at det er blevet mørkt....

I sidste uge tog jeg turen fra Edinburg til Folkestone, og selv om jeg
har nok lys at gøre med (HID) så ville jeg ikke ønske at køre i
England med et mørkt visir efter mørkets frembrud.

Casper