MS Windows
briani 27239
Ændre "Documents and settings" i XP
Fra : Fly Christensen

Dato : 29-09-09 06:28

Hejsa!

Jeg har afsat 6 GB til Windows.

Denne plads bliver dog ofte fyldt op med alle mulige andre ting, da
programmer gerne ligger oplysninger ind under "Documents and settings".
Jeg vil gerne have, at alle disse informationer bliver lagt på d: i
stedet for c:.
Hvor kan jeg ændre disse indstillinger?

Jeg kører med XP Pro SP3.

Fly

Fra : Optimus Prime

Dato : 29-09-09 07:47

Fly Christensen skrev:
> Hvor kan jeg ændre disse indstillinger?

Der er hjælp at finde her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;236621

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-09 09:44

On Tue, 29 Sep 2009 07:28:15 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
> programmer gerne ligger oplysninger ind under "Documents and settings".
> Jeg vil gerne have, at alle disse informationer bliver lagt på d: i
Hvis du kan nøjes med folderen \dokumenter
så find den under dit brugernavn, og træk den hen hvor du vil.

Hvis du vil flytte Outlook data til samme folder, skal du ind under
funktioner \ indstillinger \ vedligeholdelse i outlook.

Det klar noget lort at alle ens data ligger gemt under dokuments and
.......!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-09-09 12:28

<Kristian> skrev i en meddelelse
> Hvis du vil flytte Outlook data til samme folder, skal du ind under
> funktioner \ indstillinger \ vedligeholdelse i outlook.

I Outlook 2003 findes det nemmest i

Filer \ Datafilstyring

> Det klar noget lort at alle ens data ligger gemt under dokuments and

Helt enig - jeg har flyttet dokumenter, billeder og Outlook-filen m.v.
til sit eget bibliotek på et netværksdrev - så kan alle mine PC'er få
fat på dem og det er kun \Dokumenter der skal tages backup af - så
kommer det hele med

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-09-09 14:40

Det er fordi han i virkeligheden mener Outlook Express og ikke
"storebror" Outlook.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-09-09 15:46

> Det er fordi han i virkeligheden mener Outlook Express og ikke
> "storebror" Outlook.

Lyder ved nærmere eftertanke meget sandsynligt

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Max

Dato : 29-09-09 15:40

Hej Fly

> Jeg har afsat 6 GB til Windows.

Er det ikke bare for nærrigt, på min XP fylder
Windows folderen allene 5,5 GB. Så var det
ikke mere rimelig at afsætte 50 GB til formålet ?

--
Mvh Max

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-09-09 19:24

On Tue, 29 Sep 2009 16:39:41 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Fly

>Er det ikke bare for nærrigt, på min XP fylder
>Windows folderen allene 5,5 GB. Så var det
>ikke mere rimelig at afsætte 50 GB til formålet ?

P.t. fylder det 3,8 GB, så 6 GB er egentlig plads nok, så længe alt alle
mulige indstillinger, data etc ikke automatisk gemmes under "Documents
and settings". Det er p.... irriterende.

Pludsilig er C: fuld fordi et eller andet installationsprogram absolut
skal proppe 4 GB ind i den mappe.

Fly

Fra : Paul-J

Dato : 01-10-09 22:48

> [...]
> and settings". Det er p.... irriterende.
>
> Pludsilig er C: fuld fordi et eller andet installationsprogram absolut

Bigbrother synes åbenbart at vi -små brugere- skal proppe alting på C. Når C er fyldt op
og der begynder at ske underlige ting med windows er det bare tid til at købe en ny
computer.
Det er sund business.

Jeg synes lige som dig at man skal forsøge at holde data adskilt fra maskineriet. Så har
man separat backups af systempartitionen og datapartitionen.
Kommer der koks i maskineriet behøver man kun 'restore' systempartitionen. Det tager kun
få minutter hvis systemet ikke fylder for mange GB.
Det har jeg praktiseret i flere år. Først med Ghost, så DriveImage, så Acronis
Trueimage, og nu Paragon systembackup10. (paragon-software.com)
Det kører så godt at jeg kan tillade mig helt at undvære antivirus. (sig det ikke til
bigbrother ....)

Men man skal altså løbende holde øje med 2 ting:

1- harddiske bliver ikke altid bygget på samme måde. Med Vista introducerede Microsoft
for eksempel et nyt partition-table system. Det gav mig slemme kvaler. og der var ingen
support at få.
Så imaging software , som virker idag, virker måske ikke næste år. Helt afhængig om
det kommer fra et firma som arbejder seriøst eller et, som bare skal lave hurtige penge.

2- man skal holde øje med at C ikke bliver overvægtig.
Til det bruger jeg et lille program kaldt Treesize-free

http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml
Det laver bare en liste over alle mapper sorteret i størrelsesrækkefølge.

Paul