MS Windows
briani 27239
Mystisk problem - mpg videofil gemmer sig ~
Fra : Stampe

Dato : 28-09-09 20:38

Har et meget meget mærkeligt problem. Jeg har en masse optaget tv-programmer
på mit media center og de skulle ligge i en mappe der hedder "recordings" de
gør de fleste også. Nu ville jeg rydde lidt op og ligge de film jeg vil
gemme over på min server. Feks vil jeg gemme young Guns I & II de ligger
også på listen i medacenteret og jeg kan afspille dem. Jeg har søgt og søgt
og søgt jeg kan ikke finde dem nogen steder. Findes der et program der kan
trace hvor vidostreamen kommer fra? Håber i forstår spørgsmålet..

Mvh
Allan

Fra : Lars E. P.

Dato : 29-09-09 07:28

Mon, 28 Sep 2009 21:38:11 +0200, skrev "Stampe"
<ask@ask-service.SLETdk> :

Står det ikke i filens Egenskaber?

Hilsen Lars

Fra : Stampe

Dato : 29-09-09 08:16

"Lars E. P." <grupper@SLETkal2000.dk> skrev i meddelelsen >>
> Står det ikke i filens Egenskaber?
>
> Hilsen Lars

Jeg kan jo ikke finde filen, hvis du mener om man kan se nogen om filen inde
i medie-centeret´s menuer - så kan man ikke se noget info desangående.

Mvh
Allan

Fra : Ole Christiansen

Dato : 29-09-09 09:55

"Stampe" <ask@ask-service.SLETdk> skrev i meddelelsen

> Jeg kan jo ikke finde filen, hvis du mener om man kan se nogen om filen
> inde i medie-centeret´s menuer - så kan man ikke se noget info
> [...]
Programmet windirstat kan måske hjælpe
http://windirstat.info/

Hilsen Ole

Fra : Stampe

Dato : 29-09-09 10:47

"Ole Christiansen" <altfra@havet.torsk> skrev i meddelelsen >>
> Programmet windirstat kan måske hjælpe
> http://windirstat.info/
>
> Hilsen Ole
Hej Ole

Thi hi det var sku et fedt program, og det løste mysteriet. Det viser sig at
filmene gemmer sig her:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team
MediaPortal\MediaPortal TV Server\recordings
Hvorfor kan søgefunktionen i Windows ikke finde dem der?
Nå men når de ligger der så hedder de feks. young-guns.TS og er ikke mpeg
filer længere hvordan får jeg dem converteret til mpeg filer igen?

PS.: Mange tak for hjælpen

Mvh
Allan

Fra : Rado

Dato : 29-09-09 19:05

On Tue, 29 Sep 2009 11:46:30 +0200, "Stampe" <ask@ask-service.SLETdk>
wrote:

> [...]
>MediaPortal\MediaPortal TV Server\recordings
>Hvorfor kan søgefunktionen i Windows ikke finde dem der?

Jeg har også oplevet at den ikke kunne finde filer der rent faktisk
var tilstede.

>Nå men når de ligger der så hedder de feks. young-guns.TS og er ikke mpeg
>filer længere hvordan får jeg dem converteret til mpeg filer igen?

Prøv evt. at omdøb dem til mpg eller avi og se om de kan afspilles.

--
Rado

Religion and science are opposed ... but only in the same sense
as that in which my thumb and forefinger are opposed - and between
the two, one can grasp everything.
- Sir William Bragg, Nobel Prize in Physics 1915

Fra : Stampe

Dato : 29-09-09 20:20

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> var tilstede.

> Prøv evt. at omdøb dem til mpg eller avi og se om de kan afspilles.

Hej Rado, nå men mediacenter kan sagtens afspille TS filerne - så nu kopiere
jeg dem bare over på min server som de er..
Nu kunne jeg god tænke mig at forhindre team-mediaportal i at ligge dem i
den skjulte mappe..

Mvh
Allan

Fra : Max

Dato : 30-09-09 14:08

Hej Stampe

> Hvorfor kan søgefunktionen i Windows ikke finde dem der?

Måske fordi mappen er skjult.

--
Mvh Max

Fra : Lars E. P.

Dato : 30-09-09 13:56

Tue, 29 Sep 2009 09:15:41 +0200, skrev "Stampe"
<ask@ask-service.SLETdk> :

> [...]
>i medie-centeret´s menuer - så kan man ikke se noget info desangående.

Nu skriver du ikke noget om hvilken mediacenter du bruger, men i dem
jeg kender, kan man få adgang til filens egenskaber ved at
højre-klikke på den. I nogle tilfælde kan man endda få åbnet den mappe
hvor filen ligger.

Hilsen Lars