MS Windows
briani 27239
Mappen dokumenter er væk / død
Fra : Benny

Dato : 28-09-09 19:12

Har et stort problem.
Har siddet og rodet med en Vista maskine hvor mapperne til billeder, musik
og dokumenter er blevet væk. Det samme gælder stien til mapperne i
stifinder.

Inden de forsvandt havde vi lavet stien om på de 3 mapper til D:\ i stedet
for den originale placering. Da computeren kun har en harddisk på 40Gb så
bestemme vi og for at slette drev D:\ og udvidde C:\ til hele harddisken. Vi
fik taget en kopi af dokumenter, men glemte at lave stierne om til C:\ med
det resultat at nu er de 3 mapper væk.

Hvis vi klikker på en af mapperne i startmenuen så sker der intet. Mapperne
er væk fra deres normale placering i stifinder.

Er der nogen som ved hvordan jeg gendanne specielt Dokument mappen? det er
mindre vigtigt med de 2 andre mapper.

Jeg kan ikke køre systemgendannelse, da den er ubrugelig.

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-09 21:29

> [...]
> Vi
> fik taget en kopi af dokumenter, men glemte at lave stierne om til C:\ med

Når nu i har flyttet mapperne , billeder, musik og dokumenter til d drevet
og så herefter har slettet d drevet så er det da klart at de 3 mapper vil
forsvinde.

Kimilar

Fra : Benny

Dato : 28-09-09 22:27

Når nu i har flyttet mapperne , billeder, musik og dokumenter til d drevet
og så herefter har slettet d drevet så er det da klart at de 3 mapper vil
forsvinde.

Mvh
Kimilar

Det har vi opdaget på den hårde måde. Nu er spørgsmålet. Hvordan genetablere
vi de 3 mapper, så de fungere igen på den normale måde.
Benny

Fra : OZ1HYI Willy

Dato : 28-09-09 21:14

On 28 Sep., 23:26, "Benny" <be...@fjerndetteord.vedfortet.dk> wrote:
> [...]
>
> Det har vi opdaget på den hårde måde. Nu er spørgsmålet. Hvordan genetablere
> vi de 3 mapper, så de fungere igen på den normale måde.

kan I ikke lægge dem ind igen fra den sikkerhedskopi I tog _før_ I
pillede ved det ?

mvh Willy, der osse har måttet lære en del på den hårde måde

Fra : Ole Christiansen

Dato : 29-09-09 07:18

"Benny" <benny@fjerndetteord.vedfortet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mindre vigtigt med de 2 andre mapper.
>
> Jeg kan ikke køre systemgendannelse, da den er ubrugelig.

Prøv her:

http://forums.hardwarelogic.com/f32/how-fix-document-path-after-lost-14549.html

hilsen Ole

Fra : Edmund

Dato : 29-09-09 11:10

Ole Christiansen skrev:

> http://forums.hardwarelogic.com/f32/how-fix-document-path-after-lost-14549.html

Tak for det link.

Det kan måske forvirre nogen at der er fejl i selve teksten.

Men som det ses i billedet af Registry Editor på siden, er det følgene
man skal finde i regedit.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User
Shell Folders

Mvh Edmund