MS Windows
briani 27239
MiskMask
Fra : Helge Hammer

Dato : 28-09-09 12:24

Hej!
Jeg vil gerne have hjælp til at udrede nogle filer, der er blevet
flyttet rundt på efter at knægten har spillet Never Winter Nights 2.
De ligger i mit PaperPort scannerprogram (hvor de absolut ikke skal
være) og jeg aner ikke hvad de betyder:

d3dx9d_28.dll (3.904 KB Programudvidelse)
dbghelp.dll (1.015 KB Programudvidelse)
Image.nrg (192.021 KB Diskafbildning)
LZMALibrary.dll (48 KB Programudvidelse)
Microsoft.VC80.DebugCRT.manifest (1 KB MANIFEST-fil)
SmartPropertyGrid.dll (348 KB Programudvidelse)

Jeg har gemt dem i en folder Temp og et søg viser at de ligger der og
i papirkurven. Det jeg kan finde om dem på internettet er nul og nix.

anyone?

Helge.

Fra : emjeppesen

Dato : 28-09-09 13:29

Helge Hammer skrev:

>Jeg vil gerne have hjælp til at udrede nogle filer, der er blevet
>flyttet rundt på efter at knægten har spillet Never Winter Nights 2.

har du prøvet at skanne for malware/spyware

Jeg mener, det er snavs, du har fået ind.

Hilsen emj

Fra : J

Dato : 28-09-09 13:52

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> har du prøvet at skanne for malware/spyware
>
> Jeg mener, det er snavs, du har fået ind.
>
> Hilsen emj

Kan du vurdere det uden at vide, hvilket operativsystem der anvendes? Eller
gætter du?

Fra : Helge Hammer

Dato : 28-09-09 14:21

J skrev:

> Kan du vurdere det uden at vide, hvilket operativsystem der anvendes? Eller
> gætter du?

Min fejl! Det er Win XP Home 32 bit.

Helge.

Fra : emjeppesen

Dato : 28-09-09 14:30

J skrev:

>Kan du vurdere det uden at vide, hvilket operativsystem der anvendes? Eller
>gætter du?

Jeg gætter ikke, men har søgt hver enkelt fil på google og er kommet
frem til, at det er noget skidt

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-09-09 14:51

"Helge Hammer" skrev i en meddelelse
> [...]
> LZMALibrary.dll (48 KB Programudvidelse)
> Microsoft.VC80.DebugCRT.manifest (1 KB MANIFEST-fil)
> SmartPropertyGrid.dll (348 KB Programudvidelse)

DLL-filer bruges af stort set alle windows-programmer - men de fleste af
disse navne kan du finde lidt om vha Google.....

> Image.nrg (192.021 KB Diskafbildning)

..NRG filer er imagefiler fra NERO og burde være et disk-inage.

> Jeg har gemt dem i en folder Temp og et søg viser at de ligger der og
> i papirkurven. Det jeg kan finde om dem på internettet er nul og nix.

En del af filnavnene er ifølge Google kendt ifbm spyware og malware - så
prøv som foreslået at scanne for spyware og malware.

Hvis computeren kører problemfrit efter at du har fjernet filerne - så
slet dem - det værste, der kan ske, er at I må installere et eller andet
program igen, hvis der skulle dukke noget op engang, der ikke virker.

Men scan først for spyware f.x. med Superantispyware, så du er sikker
på, det ikke skyldes sådan noget.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Helge Hammer

Dato : 28-09-09 16:01

Jan Vestergaard skrev:

> [...]
> program igen, hvis der skulle dukke noget op engang, der ikke virker.
>
> Men scan først for spyware f.x. med Superantispyware, så du er sikker

Ok, Jeg kører On Access scanning med Norman, og nu har jeg skannet med
Norman og Malware Bytes og ingenting fundet. Men nu fjerner jeg helt
filerne og ser hvad der sker. Computeren kører tilsyneladende
problemfrit. At Nero er indblandet forbavser mig, da jeg slet ikke har
programmet (har haft Nero 7, men det er længe siden).