MS Windows
briani 27239
Windows 7 ??
Fra : Thomas

Dato : 27-09-09 13:10

Hej Nyhedsgruppe.

Jeg overvejer at skaffe Windows 7. Lige nu kører jeg XP og bryder mig
ikke om vista, men synes at have hørt fra flere sted at Windows 7
skulle være godt. Men hvilken udgave skal man investere i? Lige nu kan
man opnå store rabatter og specielt hvis man køber via nettet, så den
er engelsk. Jeg vil meget gerne have min windows på engelsk, men vil
da gerne have tastatur, ur osv på dansk, - kan man gøre dette ?

Er der egentlig grundlag for at skifte til Windows 7?

Jeg syens jeg kan læse at ikke alt fra windows xp og vista vil fungere
i windows 7 - vil dette være korrekt.

Lige nu synes jeg at det mest stabile system er windows xp - kender
flere som har windows vista som ikke kan spille flere spil som fungere
uden problemer på min osv... dette vil da være total nitte hvis man
investere i Windows 7.

Med venlig hilsen
Thomas.

Fra : Ivar

Dato : 27-09-09 22:02

Thomas skrev:

> Er der egentlig grundlag for at skifte til Windows 7?

Man har et operativsystem for at afvikle programmer. Hvis det man
har, kan afvikle de programmer man har brug for, har man reelt
ikke behov for noget nyt operativsystem.

Jeg har et par Windows 7 RC kørende. Normalt bruger jeg XP.
Jeg kender ikke meget til Vista.

Med 7 får man nogle af de problemer, man har hørt fra Vista-brugere.
Betjeningen er meget lig Vista. Jeg ville ikke kassere en XP, for
at få 7. Hvorfor skulle man det? Omvendt, hvis jeg skulle købe
en ny computer, ville jeg foretrække 7 fremfor Vista eller XP.

Ivar Magnusson

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-09-09 22:41

De ting der virker i Vista vil næsten helt sikkert også virke i
Windows 7. XP er en anden sag, men hvis man har pro, ultimate eller
enterprise (kun firmaer) kan man downloade og køre Virtual XP som er
en fuld Windows XP i en Virtual Machine. Dermed vil langt de fleste XP
programmer også køre.
Er du i tvivl så download Compatibility Advisor og den vil gøre dig
opmærksom på kendte problemer både med hardware og software.
Windows 7 Ultimate kan forudbestilles hos Amazon UK til en meget lav
pris (bemærk at tilbudet snart slutter den 22 er jo ikke så langt
væk).
http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Windows-Ultimate-Full-Version/dp/B001XCWGII/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=software&qid=1254086669&sr=8-2
Den er selvfølgelig på engelsk men det har du jo ikke noget imod. Og
for dem der har kan man jo downloade dansk interface til Ultimate.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : J

Dato : 27-09-09 22:53

> [...]
> enterprise (kun firmaer) kan man downloade og køre Virtual XP som er
> en fuld Windows XP i en Virtual Machine. Dermed vil langt de fleste XP

Men med en ringe ydelse, inkl. en generisk [ringe] skærmdriver og ingen
mulighed for at justere skriftstørrelsen (dpi). Korrekt?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-09-09 00:54

Ydelsen vil klart komme an på den hardware man kører på og om man
tildeler den mere RAM end de 512MB den som default er sat op med.
De to ting du nævner her har du kun tilgang til hvis du slår
Integration Features fra.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-09-09 23:59

Thomas skrev, Den 27-09-2009 21:10:
> Jeg overvejer at skaffe Windows 7. Lige nu kører jeg XP og bryder mig
> ikke om vista, men synes at have hørt fra flere sted at Windows 7
> skulle være godt. Men hvilken udgave skal man investere i?

Windows 7 Home Premium skulle være nok til langt de fleste:
http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=1128&page=1

> Jeg vil meget gerne have min windows på engelsk, men vil
> da gerne have tastatur, ur osv på dansk, - kan man gøre dette ?

Jeg kører engelsk Vista Home Premium. Jeg har har valgt dansk "locale"
og dansk tastaturlayout. Mit danske tastatur fungerer som det skal, uret
og kalenderen er på dansk, og tal burde blive vist på dansk maner med
komma før decimaler og punktum som tusindtalsseparator. Jeg ved ikke, om
man kan bruge æøå i filnanvne, men det kan man måske heller ikke i en
dansk version.

> [...]
> flere som har windows vista som ikke kan spille flere spil som fungere
> uden problemer på min osv... dette vil da være total nitte hvis man

Her er en artikel, som hævder, at Win 7 er bedre til spil end Vista -
jeg ved ikke, om det er rigtigt:
http://www.comon.dk/nyheder/Windows-7-er-allerede-bedre-end-Vista-til-spil-1.138763.html

Fra : Kurt und

Dato : 28-09-09 07:47

[...]

Hej Thomas

Hvis du er tilfreds med XP så behold den, Win 7 er ikke de kr værd i forhold
til XP.
Jeg kører selv med Vista på en 2 år gammel medion pc, jeg har været med til
at teste både Vista og Win7 og efter at Vista er i SP2 er der reel ikke
forskel på
dem, den ene er milli sek hurtigere end den anden i forskelige opgaver.
De er lige stabile eller ustabile Win 7 er jo Vista der bare har været på en
afmagrings kur, " og så kan folk råbe og skrige ligeså meget de vil om at
det ikke passer for det gør det"
Det folk ofte har klaget ved Vista er brug af ram og ja men så put noget
mere i, nu mens jeg skriver her bruger min Vista 857 mb ram og Win 7 vil ca
800 mb ram,
der er ikke 100 mb ram i forskel på dem længere efter at Win7 kom ud af
beta, man kan sige Win 7y blev lidt småfed igen da blev en RC.

Så mit råd til dig SPAR dine kr og vent til du skal have en ny computer!!!!

Mvh
Kurt

Fra : emjeppesen

Dato : 28-09-09 10:20

Kurt und skrev:

>Så mit råd til dig SPAR dine kr og vent til du skal have en ny computer!!!!

Mange har sikkert som jeg afventet skift til ny PC, fordi de gerne vil
købe en med preinstalleret win7

Eksempelvis kommer aldi med et drøn af en maskine i morgen til kr.
3799. Såvidt jeg kan skønne, så er det en creme de la creme.
Den kommer med Vista og gratis opgradering til Win7

Jeg har en ide om, at Aldis næste maskine er med preinstalleret win7
og er egentlig meget i tvilvl om det ikke er klogest at vente og så få
en ren win7 installation.

Hvaf mener du om det ?

Hilsen emj

Fra : Kurt und

Dato : 28-09-09 15:18

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg har en ide om, at Aldis næste maskine er med preinstalleret win7
> og er egentlig meget i tvilvl om det ikke er klogest at vente og så få

Nu er den Medion AKOYA® E7330 D (MD 8335) en Multimedia PC og ikke en Gamer
pc langt fra,
Men den er sku billig.

Kurt

Fra : emjeppesen

Dato : 28-09-09 17:16

Kurt und skrev:

>Nu er den Medion AKOYA® E7330 D (MD 8335) en Multimedia PC og ikke en Gamer
>pc langt fra,
>Men den er sku billig.

Nu skal jeg ikke bruge den til at spille på

Spørgsmålet gik mere på, om man skal vælge en preinstalleret Vista og
så få opgraderet til win7 eller man med fordel skal vente og så få en
ren win7 maskine.
Der er vel ikke rigtig noget erfaringsmateriale på en ren win7

Hilsen emj

Fra : Thomas

Dato : 28-09-09 02:01

On 28 Sep., 08:46, "Kurt und" <klande...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> beta, man kan sige Win 7y blev lidt småfed igen da blev en RC.
>
> Så mit råd til dig SPAR dine kr og vent til du skal have en ny computer!!!!

Hej Alle.

Jeg synes det er nogle rigtig gode kommentarer i har og jeg vil tage
alt op til overvejelse.

Jeg bygger selv mine computere. Det kan i selvfølgelig ikke vide og
derfor vil der ikke følge en win7 med hvis jeg samler en ny. Grunden
til at jeg spørger som jeg gør er fordi jeg kan læse flere steder hvad
win7 kan, men efter at have set vista og hvordan det fungere så er jeg
bange for de samme problemer vil komme til mig.

Eksempler på irriterende ting i vista. Min papsøn ville meget gerne
spille world of warcraft på sin nye maskine - jamen det installere du
da bare.. gik også fint indtil han skulle spille det. Brugte lidt tid
på nettet og kunne læse at vista blokerede for data og man skulle give
wow lov til at skrive på harddisken.
Der er også flere spil osv som bare ikek vil køre eller kører rigtig
dårligt.

Jeg bruger selv min pc all around, og er lidt i limbo omkring valget
om jeg skal købe win7. Nemlig pga besparelsen ved at købe det nu. Min
pcer er rimlig opdateret og har er bygget til at kunne holde mere end
1 år som de fleste pcer man køber i butikkerne kan. Men derimod vil
jeg også gerne følge med tiden men bliver bare lidt irriterende at
tænke på om man nu også kan køre ældre programer og spil.

Jeg må gå i tænkeboksen, men i skal alle vide at jeg er rigtig glade
for jeres kommentarer - de er virkelig brugbare.

Mvh
Thomas.

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-09-09 09:26

Thomas skrev, Den 28-09-2009 10:00:
> Jeg bruger selv min pc all around, og er lidt i limbo omkring valget
> om jeg skal købe win7. Nemlig pga besparelsen ved at købe det nu.

Så har jeg et forslag: Køb den komplette engelske retail-version nu i
England, og læg den til side uåbnet. Vent nogle måneder. Check
internettet for erfaringer, og afgør derefter, som du vil bruge den
eller sælge den.

Fra : N/A

Dato : 28-09-09 09:26

Fra : Thomsen

Dato : 28-09-09 16:22

"Thomas" <pinga.msn@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

En lille detalje vedrørende de gratis opgraderinger fra Vista til 7'eren er,
at det gælder ikke fra Vista Standard.
Kun fra Vista Premium og op.

hilsen Ole

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-09 09:58

On Mon, 28 Sep 2009 17:22:18 +0200, "Thomsen" <oat@@email.dk> wrote:

> Jeg overvejer at skaffe Windows 7.

Jeg gider sq ikke bruge min tid på at lære et nyt beta forsøg fra MS
at kende.
Jeg er BRUGER ikke betatester, så mine xp'er skal holde MANGE år
endnu.

Fra : J

Dato : 29-09-09 11:22

<Kristian> skrev i en meddelelse

> Jeg gider sq ikke bruge min tid på at lære et nyt beta forsøg fra MS
> at kende.
> Jeg er BRUGER ikke betatester, så mine xp'er skal holde MANGE år
> endnu.

Rart at vide.