MS Windows
briani 27239
Opstart
Fra : per f andersen

Dato : 27-09-09 13:07

Jeg har en pc med winXP-sp3, som har virket udmærket.
For nylig er der sket det, at den ikke vil starte (muligvis efter
installation af ny Nvidia-driver) - det skal forstås på den måde, at der
tilsyneladende sker alt det der skal ske. Maskinen kører tester osv., men
der kommer ikke noget på skærmen - nogen gange!
Jeg har så prøvet at tage strømmen og genstarte og så kan det ske, at den
f.eks. 5. gang startede op som om intet var hændt, og kørte normalt indtil
den blev lukket.
Ovenstående hændte 2-3 dage. Så ville den have fejlsikker opstart, og efter
jeg valgte sidste fungerende start virkede den - tilsyneladende
Nu er den gal igen! Tilsyneladende er maskinen specielt ikke begejstret for
genstart!?

Jeg har testet forbindelsen til skærmen og prøvet at køre SiSoft Sandra, men
har ikke fundet nogle fejl, som jeg kunne relatere til dette problem.

mvh per

Fra : per f andersen

Dato : 27-09-09 13:11

"per f andersen" <nobody@asg.se> skrev
> [...]
> efter jeg valgte sidste fungerende start virkede den - tilsyneladende
> Nu er den gal igen! Tilsyneladende er maskinen specielt ikke begejstret

Glemte, at skrive, at skærmen ikke reagerer, dvs. at den går i
PowerSave-mode, hvilket må betyde, at den ikke modtager noget signal!?
per

Fra : Ole C

Dato : 27-09-09 13:12

per f andersen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Jeg har testet forbindelsen til skærmen og prøvet at køre SiSoft
> Sandra, men har ikke fundet nogle fejl, som jeg kunne relatere til

Da du selv har mistanke til nvidia-driveren, var det vel en idé at gå
tilbage til den tidligere og se om det retter problemet - eller måske prøve
at læse den nye driver ind endnu en gang. Der kan jo være gået noget galt
under installationen...

--
vh
Ole C

Fra : per f andersen

Dato : 27-09-09 13:41

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev
> [...]
> tilbage til den tidligere og se om det retter problemet - eller måske
> prøve at læse den nye driver ind endnu en gang. Der kan jo være gået noget

Ja, det har jeg faktisk også gjort, altså installeret driveren igen.

mvh per

Fra : Ole C

Dato : 27-09-09 14:21

per f andersen skrev blandt andet:

> Ja, det har jeg faktisk også gjort, altså installeret driveren igen.

OK - men hvad med at prøve en ældre udgave?

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vennike

Dato : 27-09-09 14:32

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> OK - men hvad med at prøve en ældre udgave?
>
> --
> vh
> Ole C
Eller når det nu er XP - så rulle den tilbage med systemgendannelse fra før
du fik problemer ??

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)

Fra : per f andersen

Dato : 27-09-09 18:40

"Jan Vennike"

> Eller når det nu er XP - så rulle den tilbage med systemgendannelse fra
> før du fik problemer ??

Ja, jo, men det kræver jo at jeg kan komme ind!

mvh per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-09-09 18:57

"per f andersen" <nobody@asg.se> skrev i meddelelsen

> "Jan Vennike"

> Ja, jo, men det kræver jo at jeg kan komme ind!
>
> mvh per

Prøv at starte i fejlsikret i stedet for. Det burde du næsten kunne, hvis
det er et driverproblem, idet den så læser standard driveren ind i stedet
for.
Tryk F8 under opstart for at fange menuen, hvor du kan starte i fejlsikret
tilstand.
Der kan du dels fjerne den driver som evt. driller, og du kan systemgendanne
til et tidligere tidspunkt.

Kurt

Fra : per f andersen

Dato : 27-09-09 19:16

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev
> [...]
> tilstand.
> Der kan du dels fjerne den driver som evt. driller, og du kan
> systemgendanne til et tidligere tidspunkt.

Ja, men jeg kan jo slet ikke starte! Og der kommer intet opstartbillede
eller noget!
Så det må være grafikkortet!!!?

mvh per

Fra : reno

Dato : 27-09-09 20:54

Prøv at åbne maskinen, og tryk grafik-kortet ned i soklen, jeg har været ude
for at der lige pludselig var sort skærm, og jeg prøvede at tage kortet ud
og satte det i igen, og det virkede så igen.
Mvh. reno

Fra : per f andersen

Dato : 28-09-09 16:37

> [...]
> men har ikke fundet nogle fejl, som jeg kunne relatere til dette problem.

Jeg prøvede at tjekke grafikkort opg kabel, skiftede slot - virkede stadig
ikke.
Nu har jeg købt et nyt (billigt) grafikkort, og det virker!

mvh per