MS Windows
briani 27239
Vedr. Vista skrivebordsikoner ?
Fra : John T.

Dato : 27-09-09 12:45

Hej
Når man peger på et ikon, så kommer en stor
firkantet markering, er det muligt at fjerne
denne markering ?
Jeg spørger fordi at når man anbringer disse ikoner tæt
ved hinanden, så rammer man ikke altid det man ønsker,
så hvis denne rude var væk (som i XP) ville jeg
foretrække det.
Jeg formoder det skal gøres i Regedit,
(som med genvejspilene) men hvad hedder den ?
Gode forslag ?
Hilsen John T.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-09 13:30

"John T." <duerikke@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg spørger fordi at når man anbringer disse ikoner tæt
> ved hinanden, så rammer man ikke altid det man ønsker,

Det lyder særdeles mærkværdigt, det du fortæller. Der kommer ganske rigtigt
en stor firkant til syne. Det er jo netop for at man skal ramme det rigtige
ikon. Firkanten fylder 2 gange 3 centimeter og ikonet har aktivering i hele
dette felt, som går helt fra det ene ikon og hen til det næste ikon. Hvis
man ikke kan ramme et eller andet sted i en så kæmpemæssig firkant, så ved
jeg altså ikke hvad man skulle gøre.
Har man svært ved at ramme rigtigt i en så enorm firkant, så vil man da
slet ikke kunne ramme rigtigt hvis den var fjernet og man skulle klikke
præsis på ikonet.

Hilsen Åge

Fra : John T.

Dato : 28-09-09 11:27

> [...]
> Har man svært ved at ramme rigtigt i en så enorm firkant, så vil man da
> slet ikke kunne ramme rigtigt hvis den var fjernet og man skulle klikke

Hej Åge.
Jeg har måske ikke forklaret det godt nok.
Jeg har mine drev liggende på skrivebordet, venstre side over proceslinjen.
jeg omdøber f.eks. "Lokal disk (D) Genvej" til: Disk D (Jeg har 7
partitioner)
Jeg anbringer disse ikoner tæt ved hinanden lige over "Start" og så er det
at når de sidder SÅ tæt, så overlapper den firkantede rude hinanden
så man skal være påpasselig på hvad man trykker på.
Derfor tænkte jeg på, at hvis denne store rude var væk, så var det nemmere
at trykke på ikonet.
Og til de øvrige der laver forsøg med Vin7:
Jeg har talt med Heine Lennart Christensen, som har skrevet 2 bøger
om XP:
"Tips og tricks" og "Flere tips og tricks" (Nr. 1 er den bedste)
Han fortæller mig, at der i løbet af få måneder vil udkomme en bog
om Vin7, så måske kommer løsningen der !
Hilsen John T.