Alkohol til kryddersnaps
Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-09-09 08:00

Jeg har lavet mine egne urtesnapse i mange år og i store kvanta, så prisen
på alkoholen er ikke helt ligegyldig. Da mine drikkeklare snapse er meget
koncentrede, er den benyttede alkohol af mindre betydning, bortset fra
procenten. Billig vodka til 70 kroner er desværre kun på 37,5% og det er
for lidt til udtræk, men OK til fortynding.

Jeg skal snart til Polen og vil naturligvis supplere mit lager af
konsum-Vodka, da vi har mange polske gæster. Der ud over påtænker jeg at
indkøbe nogle flasker 96% alkohol og så spæde den billige Vodka op til en
passende alkoholprocent i forbindelse med snapsefremstilling.

De fleste Vodkaer er destilleret flere gange og selv de billigste er derfor
ikke sprittede i smagen. Faktisk smager de fleste standardvodkaer ret ens,
men fælles for dem er, at de er ret neutrale. Jeg formoder at 96% "ren
sprit" heller ikke har nogen smag, da der jo ikke tilsættes nogen form for
krydderi. Kan metoden anbefales?

Jeg har under alle omstændigheder tænkt mig at gøre forsøget, men er der
nogen her der har erfaringer?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : helle

Dato : 28-09-09 03:00

On 27 Sep., 09:00, Kurt Hansen <k...@fjerndettetowle.dk> wrote:
> [...]
> krydderi. Kan metoden anbefales?
>
> Jeg har under alle omstændigheder tænkt mig at gøre forsøget, men er der

Hej
Jeg har generelt kun dårlige erfaringer med vodka - selvom snapsen er
koncentreret med gode krydderurter eller frugter, kommer den nemt til
at smage "sprittet". Jeg bruger doppelkorn indkøbt i Tyskland til ca.
50 kr pr. flaske - det er en neutral brændevin i stil med klar Brøndum
- måske fås den også i Polen?
venlige hilsner
Helle