Garageforening?
Fra : SnipSnapSnude

Dato : 27-09-09 13:34

Hej
Hvor kan jeg mon finde en ejerforening af underjordiske ejergarageanlæg,
altså et parkeringsanlæg hvor båsene er bygget ud med lukkede garager som
man selv ejer som en ejerlejlighed og betaler ejendomsskat af?

Anlægget skal alene være for MC-folk og evt gerne opbygget som en klub. Der
skal være tyverisikkert og videoovervåget.
Findes dette og kan det i praksis lade sig gøre?

Ville I selv købe en lukket underjordisk ejergarage for f.eks kr.200.000?

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 27-09-09 07:15

On 27 Sep., 14:33, SnipSnapSnude <SnipSnapSn...@SnipSnapSnude.invalid>
wrote:
> [...]
> Findes dette og kan det i praksis lade sig gøre?
>
> Ville I selv købe en lukket underjordisk ejergarage for f.eks kr.200.000?

Det findes næppe - dvs den garage jeg har er købt og opfattes som en
normal lejlighed. Jeg betaler ejendomsskat og fællesudgifter mv på den
ligesom på min ejerlejlighed.

Men 200 K lyder godt nok dyrt for mig - ved at der i Nimbusparken på
Frederiksberg sælges parkeringspladser til de priser. Men det er
normal "overfladeparkering"

--
Mvh Jens
CBR 1000

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 27-09-09 20:23

On Sun, 27 Sep 2009 06:14:57 -0700 (PDT), Jens Rasmussen wrote:

> Jeg betaler ejendomsskat og fællesudgifter mv på den
> ligesom på min ejerlejlighed.

Jeg synes de der ejergarager er meget svære at finde. De købes ofte af en
som også har en ejerlejlighed til beboelse, og udbydes sjældent til folk
udefra.
Hvad plejer ejergarager at koste i anskaffelse og årlige omkostninger?

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 29-09-09 03:12

On 27 Sep., 21:23, SnipSnapSnude <SnipSnapSn...@SnipSnapSnude.invalid>
wrote:

> [...]
> udefra.
> Hvad plejer ejergarager at koste i anskaffelse og årlige omkostninger?

Jeg gav omkring 26 000 for min og den koster mig ca 275 pr mdr. incl
noget fælleslån på 50 kr.

men okay jeg var også heldig at ramme damen der ville sælge på et
ridspunkt hvor hun skulle bruge penge :) normalt koster de 50-60 000.
Andre steder i gården bliver de lejet ud for 800-900 kr pr mdr.

--
Jens Rasmussen
CBR1000F