930c priser
Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-08-01 20:18

Det er egentlig sært, mange pc forhandlere
har stadig HP 930c printeren til knap 1600,-...

Fredgaard og andre sælger den til 999,-
A-Z til 969,-....for helvede det er billigt...

Jeg ser iøvrigt ingen fordele i at investere
i en HP 990Cxi, da deres nyere model,
HP 959c har samme farveteknik, og
er kun lidt langsommere (i praktisk brug).

Den koster også kun det halve, 959c'eren...

MVH

PS: Vi venter på PhotoRETT 4 teknikken..

Fra : Kristian

Dato : 01-08-01 21:19

930c og 990 cxi har da også samme farveteknik... Det er kun hastigheden der
er forskellen samt en funktion til dobbeltside udskrivning...

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-08-01 21:47

"Kristian" <kristianhansen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> 930c og 990 cxi har da også samme farveteknik... Det er kun hastigheden
der
> er forskellen samt en funktion til dobbeltside udskrivning...
***********************

Jep. Grundlæggende, men det siges, at 990 er mere præcis..selvom
de deler Photorett III teknikken....
Den har også infrarød og nogle andre småting, som
man næppe vil bruge alligevel...derfor
ser jeg 959C som den bedste printer i programmet
mht. pris/ydelse..

MVH

Fra : Thf

Dato : 01-08-01 21:55

>930c og 990 cxi har da også samme farveteknik... Det er kun hastigheden der
>er forskellen samt en funktion til dobbeltside udskrivning...
Hvilken er en rigtig smart ting at kunne.
cut

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-08-01 22:18

"Thf" <tommy_friis@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken er en rigtig smart ting at kunne.
> cut
***********************

En unødig funktion til de fleste brugere...
Man kan også købe 980Cxi'eren, den er lidt billigere,
og man sparer infrarød overførsel, og duplex enheden
er nu extraudstyr....

959C'eren, som er nyere model en selv 990Cxi,
har sågar 10x15 fotobakke, hvilket ingen af de andre har...
(bemærkelsesværdigt)....

HP's største fordel idag er, at uanset om du vælger
den billige 930C til kr. 969,-, eller den dyre
990Cxi, så får du samme billedkvalitet, omend
hastigheden er anderledes på de 2 største modeller,
990 og den nyere model 980, da de har intern
processor til atbearbejde inkomne data..

MVH

Fra : Thf

Dato : 02-08-01 13:21

> [...]
>Man kan også købe 980Cxi'eren, den er lidt billigere,
>og man sparer infrarød overførsel, og duplex enheden
Før skulle jeg vende selv efter udskrivning, men det er slut nu.
Herligt, man sparer jo også lidt papir, selv om det ikke er dyrt.

>959C'eren, som er nyere model en selv 990Cxi,
>har sågar 10x15 fotobakke, hvilket ingen af de andre har...
>(bemærkelsesværdigt)....
Lige det har jeg også undret mig over, da jeg så naboens noget
ældre HP1000, den havde det vist også.

cut

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Karsten Olesen

Dato : 02-08-01 14:00

> Lige det har jeg også undret mig over, da jeg så naboens noget
> ældre HP1000, den havde det vist også.

__________________________

Ja, og når 990 er dobbelt så dyr som
959C, så undrer JEG mig sku' også !

Den burde være perfekt, i alle ender og kanter,
og det dêr automatiske papirsensor, hvor
den måler "glansen" af papiret gir'
jeg heller ikke meget for...
Den måler glansen, og justerer driveren
herefter, men disse instillinger kan man jo
sætte som default, alt efter hvilket papir
man har i, og har man 10x15 fotopapir i
bakken, SAMTIDIG med alm. glittet
billig A-4..så ser jeg ingen grund til denne
funktion...

MVH

Fra : Thf

Dato : 03-08-01 00:02

cut
>sætte som default, alt efter hvilket papir
>man har i, og har man 10x15 fotopapir i
>bakken, SAMTIDIG med alm. glittet
>billig A-4..så ser jeg ingen grund til denne
>funktion...
Det gør jeg, jeg udskriver en del manualer, som jo efterhånden kun
udkommer som PDF, og de, der kommer op over 250 sider
fylder betydligt mindre i en mappe, end en på 500 sider.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S