MS Windows
briani 27239
Logger program
Fra : Nederbasse

Dato : 25-09-09 17:12

Hejsa

Jeg skal bruge et program der kan logge aktivitet på en pc med Windows XP
Det skal logge fx. programstarter med dato og klokkeslæt og det skal være
skjult for brugeren

Og så skal det helst være freeware da det skal bruges på 15-20 pc'er

Findes det?

Neder

Fra : Jakob

Dato : 25-09-09 23:28

On Fri, 25 Sep 2009 18:11:44 +0200, Nederbasse wrote:

> [...]
> skjult for brugeren
>
> Og så skal det helst være freeware da det skal bruges på 15-20 pc'er

Og du har selvfølgelig husket at tage de juridiske aspekter af omfattende
logning af 15-20 maskiner i betragtning

--
/Jakob

Fra : JK

Dato : 26-09-09 10:32

"Nederbasse" <mapslit@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skjult for brugeren
>
> Og så skal det helst være freeware da det skal bruges på 15-20 pc'er

Hvad hedder firmaet du arbejder for, mere fordi der skal jeg ikke søge hen.

Overvågning er godt, men tillid er bedst

Tror heller ikke du finder det du ønsker gratis til firmabrug

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-09-09 11:24

On Fri, 25 Sep 2009 18:11:44 +0200, "Nederbasse" <mapslit@gmail.com>
wrote:

> [...]
>skjult for brugeren
>
>Og så skal det helst være freeware da det skal bruges på 15-20 pc'er

Hvis behovet kun er programstarter med dato og klokkeslæt, så kan det
muligvis klares med windows egen logningssystem.
Måske man kan lave en grouppolicy der smider oplysningerne i
eventloggen ved programstart.
Bare en tanke, jeg har ikke undersøgt det nærmere, men det ligger
ligesom ligefor at man kan gøre dette.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-09 23:00

> [...]
> skjult for brugeren
> Og så skal det helst være freeware da det skal bruges på 15-20 pc'er

Ja http://www.spectorsoft.com/keylogger.asp?refer=12063
eller google efter "keyboard log" eller "program load log"

PS. Som de andre skriver - kan det være ulovligt/uetisk at bruge

/karsten

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-09-09 08:36

On Sun, 27 Sep 2009 23:59:57 +0200, "Karsten Madsen" <6 på drosselvej
i danmark> wrote:

>Ja http://www.spectorsoft.com/keylogger.asp?refer=12063
>eller google efter "keyboard log" eller "program load log"
OP'er spurgte til "programlogning" og ikke til "keybordlogning".

>PS. Som de andre skriver - kan det være ulovligt/uetisk at bruge

Inden glorien bliver rødglødende at bare selvretfærdighed var det
måske værd at bruge hjernen bare en lille smule ?

Etik er noget af det mest subjektive der findes i denne verden, så det
kan vist ikke bruges til ret meget seriøst ?

Der er ingen andre end OP der ved hvad logningens resultat skal bruges
til, derfor er det tåbeligt at nogle begynder at lege selvbestandiget
politimand, også selvom formålet skulle være at advare imod (at man
tror) at nogen måske skulle være på vej ud på et skråplan.

Et ønske om at logge progarmmer der starter op med programnavn og
tidspunkt, er der intet betænkeligt i at gøre, alle større IT systemer
gør den slags, plus de logge meget mere, og i de tilfælde er der sgu
ingen der brækker sig.

At logge hvad-som-hels på en PC man selv er ejer/ansvarlig for er der
ingen problemer i så længe formålet ikke er at aflurer brugernavne og
passwords med det formål at misbruge disse.

Prøv dog at kigge i loggene på en standard windows maskine, den er
fyldt med oplysninger, ganske vist ikke alt, men en del er der.
Diverse programmer logger også en del oplysninger, og ikke
nødvendigvis i windows egen log.

Ovenstående er ikke møntet specifikt på Karsten, men på alle de
"hellige" der altid føler sig kaldet til at ytre sig om lov/ etik/
moral, når logning kommer på tale.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-09 10:13

> OP'er spurgte til "programlogning" og ikke til "keybordlogning".

Det så jeg nu godt, men spectorsofts program kan vist begge dele

> Inden glorien bliver rødglødende at bare selvretfærdighed var det
> måske værd at bruge hjernen bare en lille smule ?

Jo, men det er også ulovligt/uetisk at køre spirituskørsel. Alligevel er
der nogen som gør det og derfor er det fint at huske folk på at det er
ulovligt og uetisk.

> Ovenstående er ikke møntet specifikt på Karsten, men på alle de
> "hellige" der altid føler sig kaldet til at ytre sig om lov/ etik/
> moral, når logning kommer på tale.

Jeg skulle da også lige til at puste mig op ....

/karsten

Fra : Nederbasse

Dato : 28-09-09 20:46

> Ja http://www.spectorsoft.com/keylogger.asp?refer=12063
> eller google efter "keyboard log" eller "program load log"
>
> PS. Som de andre skriver - kan det være ulovligt/uetisk at bruge
>
> /karsten

OK så er det vist på tide at fortælle at jeg ikke er en slem chef der vil
checke mine ansatte

Først skal programmet på 4 bærbare for at se hvordan de bliver brugt.
Det er kun mig der skal se resultaterne og de skal ikke gemmes til senere
lusket brug.

Grunden til at programmet skal være skjult er at brugerne vil se hvad det er
og lave alverdens 'justeringer' og så er det ikke noget jeg kan bruge, at
brugerne vil lege med programmet ved jeg af erfaring.

Måske er det uetisk / ulovligt men jeg tvivler, computerne er mine og der
skal ikke registreres/gemmes noget, finder jeg ud af at Word har været
startet meget sent vil jeg se gennem finger med det

Neder