Bedste bagsædeplads i verden?
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-09-09 07:32

Hey - hvis nu det er sådan at jeg skipper min CBF 1000 og vil finde en
model, så jeg kan fortsætte med at tage på mc-ferie med min dejlige
viv, hva´så?

Er det begrænset til hvad de skriver i Motorradonline:

Die zehn besten Soziusplätze
1. Honda Pan European
2. BMW R 1200 RT
3. Moto Guzzi Stelvio 1200 4V
4. BMW K 1200/1300 GT
5. Yamaha FJR 1300 A
6. Moto Morini Granpasso 1200
7. Honda Varadero 1000
8. Suzuki V-Strom 1000 (og 6enhalveren skal jeg hilse og sige
9. BMW R 1200 GS
10. Kawasaki 1400 GTR

Er det det?
Er der alternativer som er overset?
Knap så tunge, og ikke V-Strom?

S: CBF 1000A `09 1800km 144.000kr

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 25-09-09 08:23

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns9C9156E16DD75alonospamdkfritidmot@62.243.74.163...

> Er det det?
> Er der alternativer som er overset?
> Knap så tunge, og ikke V-Strom?
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
> S: CBF 1000A `09 1800km 144.000kr

Hej.

Det var hurtigt at den kommer til salg, eller har du det bare lige som
jeg, at det altid er den mc model man ikke har der trækker

Hvad er der galt med bagsædekomforten på din CBF'r, troede at den var
i kategori med de cykler du selv nævner?

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-09-09 12:05

Dennis Hellan Pedersen skrev den 25 sep 2009 i

> Hvad er der galt med bagsædekomforten på din CBF'r, troede at den
> var i kategori med de cykler du selv nævner?

Bagsædet er smallere end ønsket. Noget med at have føling med
lårbasserne også. Samtidigt opstår der mere turbolens hos
bagsædepassageren på CBFéren da man sidder lidt højere - i hvert fald
mere end hvad tryghedsfølelsen tilskriver.

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-09-09 12:52

Arne Lorenzen wrote:
> [...]
> bagsædepassageren på CBFéren da man sidder lidt højere - i hvert fald
> mere end hvad tryghedsfølelsen tilskriver.

Alle de nævnte problemer er elimineret med denne :
http://dvice.com/archives/2008/04/a-fighter-jet-a.php?p=8&cat=undefined#more

Om det så er realistisk, eller i tråd med forsædepassagerens ønsker, må
du selv vurdere

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-09-09 09:26

Arne Lorenzen wrote:
> [...]
> 6. Moto Morini Granpasso 1200
> 7. Honda Varadero 1000
> 8. Suzuki V-Strom 1000 (og 6enhalveren skal jeg hilse og sige

Jeg undres også - er det knævinklen der er problemet? Hvis ikke, så
_må_ en ompolstring eller et Corbin (evt. med Gel) kunne løse problemet.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-09-09 09:29

Torben Scheel wrote:

> Jeg undres også - er det knævinklen der er problemet? Hvis ikke, så
> _må_ en ompolstring eller et Corbin (evt. med Gel) kunne løse problemet.

... men ellers er der en artikel i Touring nyt om et par skrumler med
sædet monteret svævende over cyklen via stænger - men dér skal vi ikke
hen, vel?

--
vh
Torben

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-09-09 12:15

Torben Scheel skrev den 25 sep 2009 i

> Jeg undres også - er det knævinklen der er problemet? Hvis ikke,
> så _må_ en ompolstring eller et Corbin (evt. med Gel) kunne løse
> problemet.

Nej det er ikke knævinklen, den er ok.

Det er modifikation i retning af lavere/mageligt/trygt sæde der
begrænses af grundpladen i sædet og pladsen mellem håndtagene.
Der er monteret original topboks med ryglæn.

Forslag a´la "så skift da konen" er udelukket

Fra : flopper

Dato : 25-09-09 13:36

> Forslag a´la "så skift da konen" er udelukket

dit første indlæg :
>Hey - hvis nu det er sådan at jeg skipper min CBF 1000 og vil finde en
>model, så jeg kan fortsætte med at tage på mc-ferie med min dejlige
>viv, hva´så?

tyder nu også mere på at hun skal suppleres med en "model"

--

Flopper

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-09-09 18:41

flopper skrev den 25 sep 2009 i

> tyder nu også mere på at hun skal suppleres med en "model"

*det* er i hvert fald ikke inden for min økonomiske råderamme

--
Mvcbfh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 25-09-09 02:50

On 25 Sep., 08:32, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
> [...]
> 6. Moto Morini Granpasso 1200
> 7. Honda Varadero 1000
> 8. Suzuki V-Strom 1000 (og 6enhalveren skal jeg hilse og sige

Nej det er ikke det. Det er kun top 10. Der står jo ikke at de næste
40 ikke også er gode.
Din CBF1000 ville jeg da ellers mene er god til en passager, evt.
suppleret med en topboks med ryg-pude.

Fra : Armand

Dato : 25-09-09 12:18

Jesper Pedersen skrev:

> Din CBF1000 ville jeg da ellers mene er god til en passager.....

Bagsædets komfort er en meget svær ting at pejle sig ind på og frem for
alt kan man ikke sige noget blot ud fra en visuel vurdering.
Først og fremmest er vi omkring ryggens nederste part skabt akkurat lige
så forskelligt som også gældende for resten af kroppen hvorved at
sædeoplevelsen vil være forskelligt fra mand til mand (kone til kone?).

Mange har problemer med smertende haleben, mange kvinder p.g.a.
barsels-påvirkninger, men også gigten kan slå ned i pågældende
skelet-del. Med dårlig haleben kan man under ingen omstændigheder sidde
blot lidt tilbagelænet på et "overskrævs-sæde", ligesom at
sæde-bagkanten overhovedet ikke må have noget "svip" opad, der
mer-trykker i halebens-området!

Andre sæder virker gode derved at de er brede og bløde, hvilket i
praksis kan vise sig ulideligt efter et par timer.

Det flotte formsyede Corbin (-/style) sæde behøver ikke nødvendigvis at
matche brugerens popo og kan således også blive en pine at sidde
længerevarende på!

Så i grunden er MOTORRADS artikel kun brugbar til at skyde sig ind på
prøve-emner v.h.a.

En lang(!) prøvetur er den eneste måde at få afklaret sagen på, men selv
dér kan det være et problem at kvinder er akkurat lige så emotionelle
omkring design og farve og vil kunne lade sig forblænde i en grad så
bagsædekomforten bagatelliseres under testen, men senere kan vise sig at
være en plage for røven halvvejs mod alperne (ligesom styrhøjden plager
piloten der bagatelliserede dén detalje ved prøveturen)!

--
Armand

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-09-09 09:15

> ligesom styrhøjden plager
> piloten der bagatelliserede dén detalje ved prøveturen!

Gad vide hvem den var rettet mod?

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90

Fra : Armand

Dato : 27-09-09 15:28

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> Gad vide hvem den var rettet mod?

Du er sq også lidt fintfølende for tiden

Sætningen var skam en generel betragtning omkring hvad hhv. herrerne og
fruerne kan komme til at bagatellisere i deres forblændelse af andre,
ofte optiske, virkemidler!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-09-09 19:02

> Gad vide hvem den var rettet mod?

Har du fundet en at bytte med nu vi er ved det?

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-09-09 19:27

J.C.Kløve skrev den 27 sep 2009 i

> Har du fundet en at bytte med nu vi er ved det?

Nej ikke rigtig - men jeg skal/vil af med den nu. Så jeg står frit til de
videre overvejelser. Selvfølgelig har jeg sonderet terænet hos
forhandleren - Frankies i Randers - men hans udvalg af alternativer er
ikke så stort. Det ender nok med enten XL 1000 eller 1200GS et eller andet
sted.

--
Mvcbfh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
S: CBF 1000 ´09 2.240km. + udstyr nedsat til 140.000, det er 19.000 under

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-09-09 05:46

> Har du fundet en at bytte med nu vi er ved det?

Jeps. Jeg fandt en med en SV 1000 N 2004 model med 29 på klokken og fuld
service bog med alle papire og kun det mest fornuftige ekstraudstyr
(Powercommander og crash bungs men ingen anodiserede bolte og andett
T-hansen gejl) og ejeren ville give en ordentlig bunke penge i bytte.

Som mine søde kammerater sagde da de så min SV 1000: "Er du glad for
pengene?" og "Middelmådig kønsløs budget cykel". Jeg synes nu den er
fin. Den trænger til affjedringsupgrade et taskesæt og gode dæk. Så skal
jeg nok blive glad for den. Er dog allerede træt af Suzukis utroligt
ringe finish på fælge og tændingslås kvalitet. Men motoren er fed!

Fra : Armand

Dato : 28-09-09 09:22

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> ............. Men motoren er fed!

Jup!
"Almost unbreakable", som jeg læste en engelsk motorjournalists dom!

Men det er sjovt at følge dén og SV650's parallelle historie:
TL1000 faldt hurtigt igennem p.g.a. stabilitetsproblemer og initielle
problemer med indsprøjtningens opsætning. I mellemtiden havde SV650 nydt
godt af at være lanceret som "lillesøster" til 1000'eren selvom de to
motorer intet har med hinanden at gøre.
SV650's popularitet fortsatte ufortrødent gennem indtil videre et ti-år
imens alskens updates af 1000'eren, hvoriblandt man senest har lænet den
op ad 650'erens popularitet gennem en omdøbning til SV1000.
Alligevel er det kun herhjemme at den har kunnet sælge (á primært p.g.a.
solide rabatter på udenlandske overskuds-modeller) hvorfor man til sidst
opgav og tog modellen (og den ellers solide motor!) af markedet, mens
SV650 stadig boltrer sig i køberne gunst

Forbrugerne kán tilsyneladende have lidt magt indimellem, hvilket Honda
forøvrigt skulle tage lidt mere alvorligt omkring ST1300's indestående
problemer!
Honda-lovers er måske lidt mere fanatiske end andre mærkers tifosi, men
alligevel var samme forbruger-mistilid årsagen til at VF-modellerne fik
en uforholdsvis kort levetid i sin tid!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-09-09 17:35

Armand skrev:

> [...]
> TL1000 faldt hurtigt igennem p.g.a. stabilitetsproblemer og initielle
> problemer med indsprøjtningens opsætning.

[zip]

arrr
TL1000 levede fint og fik gode anmeldelser lige indtil en engelsk kendis
journalist overvurderede egne evner og smed sig på ryggen med den -
først _derefter_ var den "ubrugelig", livafsrlig, ustabil og jeg ved
ikke hvad :-\

Kunne det være fordi journalisten skrev "det er noget lort!" i stedet
for at skrive "jeg kørte over evne?" -

bare en tanke...

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-09 18:46

On Mon, 28 Sep 2009 18:35:16 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Kunne det være fordi journalisten skrev "det er noget lort!" i stedet
> for at skrive "jeg kørte over evne?" -

Eller, måske den ene som turde sige: "han har jo ikke noget på !"

> bare en tanke...

også her

Orla Pedersen, som finder detaljer på TL'en "overenginered"
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-09-09 17:45

> [...]
> (Powercommander og crash bungs men ingen anodiserede bolte og andett
> T-hansen gejl) og ejeren ville give en ordentlig bunke penge i bytte.

Ville godt have været inde over, men finanserne rakte ikke til
"efterårsudskejelser" udover de allerede berammede (man kan jo kun bruge
sine penge een gang )

> [...]
> jeg nok blive glad for den. Er dog allerede træt af Suzukis utroligt
> ringe finish på fælge og tændingslås kvalitet. Men motoren er fed!

Den er skutte kønsløs!

Har "N" ikke fuldt justerbar affjedring for & bag??
Det har "S" og lager man med det kan der opnås et aldeles anvendelig
kompromis mellem "sjov" og "transport".

Finish er ikke det bedste,(ikke at den ikke ser pænt ud, men den er
meget meget følsomt over for brug - 3x klarlak havde klædt den fra ny)
jeg fik lakeret fælgene hos en autolakerer det holder (sådan da - et
stenslag eller to er der vist kommet)

Og resten af lakeringen skal gøres om på et tidspunkt (men den dag det
sker "farer" Armand i blækhuset og beskylder mig for at være på vej væk
fra SV'eren (V2 ere) eller motorcyklismen - han har set det før!!! )

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 28-09-09 18:19

J.C.Kløve skrev:

> Og resten af lakeringen skal gøres om på et tidspunkt (men den dag det
> sker "farer" Armand i blækhuset og beskylder mig for at være på vej væk
> fra SV'eren (V2 ere) eller motorcyklismen - han har set det før!!! )

Nu ikke ligefrem på vej væk, men derimod "= sidste motorcykel", og dén
kan jo holde et stykke tid derefter

Jeg har noteret mig udtalelsen og forbeholder mig ret til evt. at vende
tilbage til den!

Forøvrigt: Hvor mange flere motorcykler tror du at du bliver ejer af,
sådan når du rigtigt tænker på'ed i en stille stund?

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-09-09 18:52

Armand skrev:
> J.C.Kløve skrev:
>

> Nu ikke ligefrem på vej væk, men derimod "= sidste motorcykel", og dén
> kan jo holde et stykke tid derefter

Du slipper _ikke_ for mig

> Jeg har noteret mig udtalelsen og forbeholder mig ret til evt. at vende
> tilbage til den!

Når vi nu kommer til at sidde sammen på plejehjem (det på fyn, hvor de
tager de gamle mænd med ud for at køre go-cart ræs ol. hver uge!!) Så
forbeholder jeg mig ret til at dømme "dødt løb" når jeg kun kan sidde i
en kørestol (eller en go-cart)

> Forøvrigt: Hvor mange flere motorcykler tror du at du bliver ejer af,
> sådan når du rigtigt tænker på'ed i en stille stund?

3!

en 3 cylindret række MÅ jeg prøve at eje

og en V4 SKAL jeg også have op under neglene (blot det ikke bliver en
VFR )

og så slutter festen vel med en lav sofacykel når jeg skal brænde
pensionen af

Dertil kommer så det ræserjern jeg stadigvæk drømmer om at have ved
siden af, men igen fruen mener ikke jeg har fortjent to MC før hun får
en hest
- - -

SV'eren står egentlig for udskiftning, inden for det næste årstid - men
jeg har svært ved at finde en passende afløser jeg har lyst til at eje
lige nu. ( R3'eren er jeg ikke klar til endnu (en ST'er havde jeg tænkt
mig) og V4 (RSV) er fanme for dyr.
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 28-09-09 19:15

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> tager de gamle mænd med ud for at køre go-cart ræs ol. hver uge!!) Så
> forbeholder jeg mig ret til at dømme "dødt løb" når jeg kun kan sidde i

Ved du ikke at man som motorcyklist ikke skal planlægge mere end en
(sommer)måneds tid frem??

> .. og en V4 SKAL jeg også have op under neglene (blot det ikke bliver en
> VFR )

ST1300?

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-09-09 20:43

Armand skrev:

> Ved du ikke at man som motorcyklist ikke skal planlægge mere end en
> (sommer)måneds tid frem??

> ST1300?

HA HA HA HA HA HA HA HA

åhhhhh

you kill me
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-09-09 18:58

Jesper Pedersen skrev den 25 sep 2009 i news:ce53cc94-b712-4947-a2e7-
eefeb81126c2@j9g2000vbp.googlegroups.com:

> On 25 Sep., 08:32, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
> wrote:

klip

> Nej det er ikke det. Det er kun top 10. Der står jo ikke at de næste
> 40 ikke også er gode.

Og fra toppen af de næste 40 på den imaginære liste, hvad har vi der?

(Der er nævnt Aprilias CapoNord, rigtig godt bud - PanE er dømt ude, fred
være med den - BMWs 1200 LT har jeg fra anden side fået forbud imod -
FJR 1300, også et godt bud men de hænger ikke på træerne til den rigtige
pris - og tak for forslag og kommentarer)

....har set i retning af Dauvillen og Transen, men der er ikke skub nok i
dem, sådan er det bare lige for tiden og nok også til foråret

--
Mvcbfh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-09-09 10:35

Arne Lorenzen wrote:
> Hey - hvis nu det er sådan at jeg skipper min CBF 1000 og vil finde en
> model, så jeg kan fortsætte med at tage på mc-ferie med min dejlige
> viv, hva´så?

Aprilia Caponord.

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52390
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52391

Konen får stadig et længselsfuldt blik i øjnene når hun tænker tilbage på
den prøvetur hun fik bag på sådan en.
(den var jo så også rød, hvilket ikke ligefrem gjorde det værre).

/jim

Fra : Armand

Dato : 25-09-09 11:49

Arne Lorenzen skrev:
> [...]
> 6. Moto Morini Granpasso 1200
> 7. Honda Varadero 1000
> 8. Suzuki V-Strom 1000 (og 6enhalveren skal jeg hilse og sige

Pan-E'en er da et dobbelt scoop: Tilfreds koneri og lige nu på bud i
strisserhvid farve (som etaten opgav fordi de ikke kunne køre over 130
uden at slå betjenten ihjel)!

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-09-09 12:18

Armand skrev den 25 sep 2009 i

> Pan-E'en er da et dobbelt scoop: Tilfreds koneri og lige nu på bud
> i strisserhvid farve (som etaten opgav fordi de ikke kunne køre
> over 130 uden at slå betjenten ihjel)!

Ment som alternativ måde at komme af med konen på ?

Fra : S.B.

Dato : 25-09-09 16:36

> Armand skrev den 25 sep 2009 i

> Ment som alternativ måde at komme af med konen på ?

Fjolserne kan da bare lade være at placere alt deres politi elektronik samme
sted som Hondaen har sin, et kvalificeret gæt er det på en eller anden måde
påvirker hinanden.
Dem jeg kender der kører på både 11 og 1300 har ingen problemer med dem.

Ville vælge enten Pan-e eller en BMW K 1200 LT - rigtig god komfort og langt
mellem optankningerne, nu du ikke har en Goldwing med i din overvejelser

Søren

Fra : Armand

Dato : 25-09-09 22:22

S.B. skrev:
> [...]
> påvirker hinanden.
> Dem jeg kender der kører på både 11 og 1300 har ingen problemer med dem.

Nu er det ligesåvel højfarts-køreegenskaberne der har fået etaten til at
opgive såvel de planlagte køb, som de allerede ibrugtagne PanE'er,
hvorved at importøren har måttet kaste de (fejl)hjemtagne hvidlakerede
modeller på privat-markedet med 60.000,-kr's nedslag.
Og læser man med på alskens fora er det tilsyneladende et sælsyn hvis en
ST1300 ikke går i ål ved autobahn-hastighed - prøv lige selv at google
dig frem til snakken :-|

--
Armand.

Fra : S.B.

Dato : 25-09-09 22:30

> [...]
> ST1300 ikke går i ål ved autobahn-hastighed - prøv lige selv at google dig

Skift den bagerste støddæmper og det problem er løst
Ved ikke hvad det var for en han satte på sin 1300, men påstår den ligger
stabilt på "der autobahn" nu både med og uden oppakning
1100 har vist aldrig været det store problem.

Søren

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-09-09 22:45

On Fri, 25 Sep 2009 23:29:50 +0200, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk>
wrote:
Hej.

>Skift den bagerste støddæmper og det problem er løst
>Ved ikke hvad det var for en han satte på sin 1300, men påstår den ligger
>stabilt på "der autobahn" nu både med og uden oppakning

Jeg troede kun det var når man købte HD man skulle bygge ekvipagen om
for at få det til at virke - Honda kan åbenbart også
Nå, hva' pokker - Der er stabilitetsproblemer med alle store færger.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : N/A

Dato : 27-09-09 10:43

Fra : N/A

Dato : 27-09-09 10:43

Fra : N/A

Dato : 26-09-09 10:28

Fra : N/A

Dato : 26-09-09 10:28

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 25-09-09 18:14

Arne Lorenzen skrev:
> [...]
> 6. Moto Morini Granpasso 1200
> 7. Honda Varadero 1000
> 8. Suzuki V-Strom 1000 (og 6enhalveren skal jeg hilse og sige

Jeg ville snappe FJR'en - der er mange plusser fra flot design til at
den kan smyge sig gennem snoede "bjergveje" aldeles elegant.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Hekto

Dato : 26-09-09 02:51

On 25 Sep., 23:45, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> [...]
> for at få det til at virke - Honda kan åbenbart også
> Nå, hva' pokker - Der er stabilitetsproblemer med alle store færger.

De fleste standardcykler er jo leveret med middelmådige bremse- og
affjedringskomponenter. Skal de leveres med Oehlins skal den i
forvejen høje bris jo gange med 3.Det betyder jo hurtigt min.
30-40.000 oven i prisen.
Desværre tillægges ordentlige affjedringskomponenter og indstilling
ikke altid den betydning for sikkerheden, som det fortjener.

--
/Hekto

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-09-09 10:28

Hekto skrev:

> [...]
> Desværre tillægges ordentlige affjedringskomponenter og indstilling
> ikke altid den betydning for sikkerheden, som det fortjener.

Arrghhhhh

De _fleste_ leveres nu engang med udmærkede og fint funktionelle
komponenter i forhold til deres tænkte brug. (måske ST1300 som en mulig
undtagelse? - jeg har hørt flere udtrykke fortryde over et skifte fra
1100 til 1300)
En 30.000 kr's. Öhlins affjedring er skudt langt over målet for en
motorcykel til dagligt brug og touring.

Det burde i den forbindelse ikke være nødvendigt, at gå i byen og
investere i en ombygning af motorcyklen fra dag 1 - er det det, så har
producenten er problem!

Der hvor opmærksomheden kunne rettes hen er i

1) Indstilling og opsætning (hvor det er muligt*)

2) Vedligehold inden for specificerede intervaller! (og ikke som hygge
opgave hver 35. år når man lige bliver teknik-nysgerrig)

* Jeg har set flere eksempler på motorcyklister der har udskiftet en
udmærket fuldt justerbar affjedring, med "elitekomponenter", for så
atter at køre ud på vejene _igen_ uden at foretage de nødvendige
indstillinger og den nødvendige opsætning - Det er narreværk intet andet!

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld med korrekt opsat affjedring, der står for service og

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-09 11:07

On Sat, 26 Sep 2009 11:27:44 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> [...]
> atter at køre ud på vejene _igen_ uden at foretage de nødvendige
> indstillinger og den nødvendige opsætning - Det er narreværk intet andet!

Som blot at løsne returdæmpningen, så affjedringen har en chance for at
komme tilbage til udgangspunktet.

Orla Pedersen

Fra : Armand

Dato : 26-09-09 18:56

J.C.Kløve skrev:

> De _fleste_ leveres nu engang med udmærkede og fint funktionelle
> komponenter i forhold til deres tænkte brug. (måske ST1300 som en mulig
> undtagelse?

Honda selv har ganske høje tanker omkring deres produkt!
Fra ST1300-brochuren:
"Evnen til ubesværet at kunne tilbagelægge store distancer med høj
hastighed og maksimal komfort for både fører og passager har altid været
sat i højsædet på Hondas Pan-European, og kåbedesignet med integrerede
ventilationsåbninger og større vindbeskyttelse maksimerer denne
hensigt."

Det er meget uklædeligt at de nationale importører sidehen gemmer sig
under et 130km's mærke der er klistret i taskerne og som forøvrigt
heller ikke matcher Hondas egenopfattelse af PanE'ens brugbarhed :-|

Hvad er der nu galt i porno??

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-09-09 09:27

> [...]
> atter at køre ud på vejene _igen_ uden at foretage de nødvendige
> indstillinger og den nødvendige opsætning - Det er narreværk intet

Nå, jeg har lige bestilt en Öhlins med hydraulisk fjederforspændnig og
hele piv-tøjet til min SV'er. Jeg var træt af gynge effekten. Men valge
Öhlins alene pga. porno effekten. Fik ellers tilbudt en fin billig brugt
Wilbers med reservoir og high og lowspeed justering til 2500kr inkl
porto. Interesseret i kontakten?
Nu ser vi om Kløve hopper på og er lige så bling fikseret som os andre.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-09-09 12:18

> [...]
> porto. Interesseret i kontakten?
> Nu ser vi om Kløve hopper på og er lige så bling fikseret som os andre.

Gu er jeg da så,

Det er da lykkedes mig at få indstillet SV'eren så den spiller i
affjedringen det _kan_ lade sig gøre (den var nærmest livsfarlig fra
fabrikken, med total blød front og en bagdæmper så hård at den ikke sak
en tøddel når jeg hoppede op.

tilbage på sport..

...Men jeg ville aldrig rode mig ud i en længere teknisk undskyldning

OG jeg ville som minimum pille rode og rave til den var optimalt sat op

Og JA jeg har overvejet at få indmaden i forgaflen skiftet ved service,
men det kan selvfølgelig ikke ses?!. hmmm

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 27-09-09 15:32

J.C.Kløve skrev:

> Og JA jeg har overvejet at få indmaden i forgaflen skiftet ved service,
> men det kan selvfølgelig ikke ses?!. hmmm

Og dét er grunden til at man endnu ikke har gidet forske i
kulfiber-fjedre: Der er ingen private der kunne finde på at købe dem

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-09-09 19:01

Armand skrev:

> Og dét er grunden til at man endnu ikke har gidet forske i
> kulfiber-fjedre: Der er ingen private der kunne finde på at købe dem

Fjedre i kulfiber hmm jooo, men er det bedre fjedringsmæssigt?
Vægtmæssigt givet, men fjederfunktionen i kulfiber - hmm??

Jeg tænkte nu også i et upgrade ikke kun af fjeder, men også ventiler
(den er jo fuldt justerbar så der fås et "kit" der får meget ros for at
være nemmere at indstille.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 27-09-09 19:39

J.C.Kløve skrev:

> Fjedre i kulfiber hmm jooo, men er det bedre fjedringsmæssigt?
> Vægtmæssigt givet, men fjederfunktionen i kulfiber - hmm??

= Ingen teknisk hold i historien!!
Det var blot et tankespind i forlængelse af di egen betragtning omkring
letsælgeligheden af usynlige kvalitets-komponenter i forhold til dyrt
porno på lettest visuelle plads

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 27-09-09 21:10

Fra : N/A

Dato : 27-09-09 21:10

Fra : N/A

Dato : 26-09-09 10:28

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 26-09-09 12:21

Arne Lorenzen skrev:
> [...]
> 6. Moto Morini Granpasso 1200
> 7. Honda Varadero 1000
> 8. Suzuki V-Strom 1000 (og 6enhalveren skal jeg hilse og sige

Hvis du anskaffer dig en BMW af en af de nævnte modeller, så anskaf
samtidig et komfortsæde hos Touratech eller en lignende forhandler af
ekstragrej.
BMWs sæder er jvf. flere særdeles pålidelige kilder samt egen erfaring
nogle stive brædder, man får ondt i røven af. Og det går *ikke* væk med
megen kørsel = mere træning.
Og det er ikke ligefrem der mangler naturlig polstring på nogen af os,
der kender BMWs nyere cykler. ;oD

Jeg kan derudover varmt anbefale den store topboks, som BMW laver til
deres R1200RT. Der er plads til køletaske med frokosten, plus
tallerkener, bestik, kaffe, krus, kamerataske og det løse.
Den er så også behagelig for bagsædepassagereren at sidde og læne sig op
af på længere ture (- alt over 300 km), men køn er den sgu ikke - den
ligner en kummefryser i lille størrelse, og så fåes den kun i
sølvfarvet.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-10-09 20:46

Aragorn Elessar skrev den 26 sep 2009 i
klip
> Hvis du anskaffer dig en BMW af en af de nævnte modeller,

...og det gjorde jeg så:

Alle er glade og tilfredse efter at den "lille" nye er kommet til - det
blev en BMW R 1200 GS med originale side- og toptasker. Alt er andet har
den i forvejen, mangler bare at få lidt navigationsgear monteret over
urene (og "bordcomputeren")

Tak for venlig deltagelse ved min CBF´s afgang, fred være med den

--
Mv1200gsh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - (dfmc # 183 hvis ellers det
nogensinde blir til noget igen)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 09-10-09 22:50

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns9C9FDD8853D12alonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
> [...]
> har
> den i forvejen, mangler bare at få lidt navigationsgear monteret

hemmmmm........spændende

Ny, brugt, årgang farve pris osv osv.

Skriv lidt mere om den når du har fået kørt lidt på den

Her er lidt lidelses fæller
http://www.bmw-gs-team.dk/

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-10-09 23:46

Dennis Hellan Pedersen skrev den 09 okt 2009 i

> hemmmmm........spændende
>
> Ny, brugt, årgang farve pris osv osv.

07 model, felsrot, 7k km, fra juni i år. Dyrere end en ny CBF 1000
Det er den der stod hos MP i Randers.

> Skriv lidt mere om den når du har fået kørt lidt på den

Gerne, indtil videre lover det i hvert fald godt. Umiddelbart fornøjer:
Godt overblik, lavt tyngdepunkt - nem at tumle, kræfterne kommer fra
kælderen. Dejlig at gå rundt om og se på, har indtil videre ikke kunnet
komme i tanker om noget der mangler. Njarh.. måske en mere pålidelig
benzinmåler

--
MvGSh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Fra : Armand

Dato : 10-10-09 00:17

Arne Lorenzen skrev:
> [...]
> kælderen. Dejlig at gå rundt om og se på, har indtil videre ikke kunnet
> komme i tanker om noget der mangler. Njarh.. måske en mere pålidelig

Hæ!
Det er sq symptomatisk for køretøjs-købere, at selv hér i dit andet
indlæg nævner du ikke subj. (á bagsædekomforten) med et ord :-|

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-10-09 08:40

Armand skrev den 10 okt 2009 i
klip
> Hæ!
> Det er sq symptomatisk for køretøjs-købere, at selv hér i dit andet
> indlæg nævner du ikke subj. (á bagsædekomforten) med et ord :-|

Hvad det angår måtte det i første omgang være nok med (jeg citerer)
"Alle er glade og tilfredse efter at den "lille" nye er kommet til"

Men hun sidder godt deromme, det er grundigt afprøvet ved køb, og en af
dagene står den på dagstur.

--
Mv12gsh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-10-09 12:08

Arne Lorenzen skrev:
> Dennis Hellan Pedersen skrev den 09 okt 2009 i

> 07 model, felsrot, 7k km, fra juni i år. Dyrere end en ny CBF 1000
> Det er den der stod hos MP i Randers.

De bedste ønsker

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-10-09 20:34

J.C.Kløve skrev den 10 okt 2009 i

> De bedste ønsker

Takker.

--
Mv-12GS-h - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Fra : Hekto

Dato : 27-09-09 01:58

On 26 Sep., 11:27, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:

> [...]
> atter at køre ud på vejene _igen_ uden at foretage de nødvendige
> indstillinger og den nødvendige opsætning - Det er narreværk intet andet!

Mange cykler leveres med affjedring der har ringe
justeringsmuligheder. At investere i Oehlins er jeg sådan set enig i
ikke er løsningen, da det er at skyde over målet. Men området kunne
godt tåle lidt mere bevågenhed fra fabrikanterne.

At sætte bling-bling affjedring på og ikke justere den ind er
tåbeligt. Ofte kan man dog komme langt med det der sidder på standard,
hvis man eksempelvis forsøger med anden dæmperolie o.s.v. En
grundlæggende opsætning af affjedringen er jo ikke specielt svært
eller tidskrævende - finjustering efter behov tager lidt længere.

Enhver der har haft næsen i gammel dæmperolie er ikke i tvivl om at
den burde have været skiftet inden det kom dertil!

--
/Hekto

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-09-09 10:43

Hekto skrev:

> [...]
>
> Enhver der har haft næsen i gammel dæmperolie er ikke i tvivl om at
> den burde have været skiftet inden det kom dertil!

+1
exactly my point!

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Hekto

Dato : 27-09-09 13:28

On 27 Sep., 20:00, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg tænkte nu også i et upgrade ikke kun af fjeder, men også ventiler
> (den er jo fuldt justerbar så der fås et "kit" der får meget ros for at

Det er nu ikke helt korrekt. Christian Rovsing var involveret i noget
'ikke destruktiv test' af kulfiber i ca. 1989. Det var MATRA
derforskede netop i bilkomponenter i kulfiber. Som bekendt er der dog
ikke kommet så meget ud af det.

--

/Hekto

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-09-09 21:10

Hekto skrev:

> [...]
> 'ikke destruktiv test' af kulfiber i ca. 1989. Det var MATRA
> derforskede netop i bilkomponenter i kulfiber. Som bekendt er der dog

og så dog, i race teknologi er det vist relativt fremherskende.
Såvel bremseskiver som karosseridele.

Det jeg specifikt tænkte på var kulfiber som materiale i affjedring (som
fjeder) det har vist ikke meget fremtid

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Richard

Dato : 10-10-09 04:47

On 10 Okt., 00:46, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:

> 07 model, felsrot, 7k km, fra juni i år. Dyrere end en ny CBF 1000
> Det er den der stod hos MP i Randers.

Tillykke, det var da et stilskift - eller er CBF med sin
motorkarakteristik, ergonomi og kaabebygning i virkeligheden taettere
paa soft-enduroerne, end dataene umiddelbart antyder? Har tit hoert at
CBF'en var taetter paa V-strom og TDM end en traditionel gadecykel som
din tidligere VFS, er det ogsaa din oplevelse:

> Dejlig at gå rundt om og se på, har indtil videre ikke kunnet
> komme i tanker om noget der mangler. Njarh.. måske en mere pålidelig
> benzinmåler

Naah, det er vel det mindste, naar du foerst faar maalt
benzinoekonomien / og naar fruen har godkendt bagsaedet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-10-09 20:33

Richard skrev den 10 okt 2009 i news:3b37f68f-7a6f-4214-bd9e-
7d7344f16142@a21g2000yqc.googlegroups.com:

> [...]
> CBF'en var taetter paa V-strom og TDM end en traditionel gadecykel som
> din tidligere VFS, er det ogsaa din oplevelse:

Nej, det vil jeg ikke sige - CBFén er rigtig dejlig, og et rimeligt
kompromis mellem sport og touring - for piloten. Jeg sidder faktisk bedre
på den end på GSén, mere fremad med knap så meget vægt på ballerne.

Men efter 450km på GSén i dag med koneriet som tryg og glad "sandsæk" har
jeg også selv fundet mig godt tilrette, man sidder lissom "ned i den"og
har dejlig meget kontrol med hvad der foregår. Der blev self. taget
behørigt hensyn hele dagen, bløde accelerationer, gearskift og
nedbremsninger, den kan faktisk køres aldeles behageligt. Ok, det var da
nødvendigt med et par kvikke overhalinger, men de klares udelukkende ved
brug af rullen

Kan fortælle at bagsædet er godkendt. På turen i dag blev Airhawken i
tasken, og da vi forrige uge havde fornøjelsen af en prøvetur på en
Varadero, har konens dom god vægt: Hun havde det fint på den, men sidder
som bagsædepassager endnu bedre på en 1200 GS.

Så næste sæson tegner fint, faktisk snakker vi om at udskyde en USA-mctur
et år for at holde ferie herhjemme i EU

--
Mv-12GS-h - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183