MS Windows
briani 27239
hvad skal jeg have skrevet ned inden jeg f~
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 24-09-09 19:46

Hej

Jeg sidder ved en bærbar pc af mærket HP Pavilion 6235ea. Ca 2½ år
gammel og aldrig formateret.

Det skal den så NU! Men hvor meget skal jeg notere ned af drivere og
andet inden jeg formaterer? Ligger de evt. allerede på computeren et
eller andet sted så jeg bare kan gemme dem på en ekstern HD og så
indstallere dem igen efter formatering?

Jeg har ikke den vilde erfaring med at formatere harddiske, men har da
prøvet det et par gange. Mener at jeg kan huske jeg havde lidt problemer
med at finde dem allesammen sidst jeg formaterede (en anden pc).

Mvh
Anders

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-09-09 19:55

Anders T. Nielsen skrev:

>Men hvor meget skal jeg notere ned af drivere

Hvis det er vista du vil have ind, så ligger de til download hos hp
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=3369795&lc=da&cc=dk&dlc=da&lang=da&cc=dk

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 24-09-09 21:17

Ivan V. Klattrup skrev:

> Hvis det er vista du vil have ind, så ligger de til download hos hp
> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=3369795&lc=da&cc=dk&dlc=da&lang=da&cc=dk

æv...

Der er Vista på, men jeg ønsker at skifte til XP...

Mvh
Anders

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 24-09-09 21:18

Jeg skrev:

> æv...
>
> Der er Vista på, men jeg ønsker at skifte til XP...

Hov... skrev først og SÅ kiggede jeg på dit link. Det ser jo ud til at
jeg også kan finde drivere til xp:)

Tak for hjælpen:)

Anders

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-09-09 21:20

Anders T. Nielsen skrev:

>Det ser jo ud til at jeg også kan finde drivere til xp:)

desværre ligger xp driverne ikke der

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 24-09-09 21:32

Ivan V. Klattrup skrev:

> desværre ligger xp driverne ikke der

Det forståe jeg ikke... jeg komme da frem til en side hvor jeg kan vælge
hvilket operativ jeg benytter. Og jeg kan vælge XP... og så kommer jeg
frem til en side hvor der står:
"Følgende software og drivere er kompatible med dit produkt og
operativsystem Microsoft Windows XP"

Har jeg så ikke fanget de rigtige drivere?

Mvh

Anders

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-09-09 21:37

Anders T. Nielsen skrev:

> [...]
>frem til en side hvor der står:
>"Følgende software og drivere er kompatible med dit produkt og

Der mangler chipset, netværk, grafik drivere der.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 24-09-09 21:46

Ivan V. Klattrup skrev:

> Der mangler chipset, netværk, grafik drivere der.

Ja, det kan jeg godt se nu. Der er LANGT flere drivere når jeg klikker
ind på Vista end hvis jeg klikker ind på XP.

Betyder det at jeg alligevel bør installere Vista igen? Eller skal jeg
bare lede et andet sted efter de drivere jeg behøver?

Mvh
Anders

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-09-09 21:49

Anders T. Nielsen skrev:

>Eller skal jeg bare lede et andet sted efter de drivere jeg behøver?

det er den løsning jeg selv bruger

umiddelbart ser det ud som om at du kommer langt ved at besøge intel
og/eller nvidia samt realtek for lydkortdriver

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 25-09-09 10:41

Ivan V. Klattrup skrev:

> det er den løsning jeg selv bruger
>
> umiddelbart ser det ud som om at du kommer langt ved at besøge intel
> og/eller nvidia samt realtek for lydkortdriver

Det ser ud til at jeg har fundet driveren til grafikkortet, men....
chipsettet kan jeg ikke helt finde ud af hvordan jeg finder.

Mvh
Anders

Fra : LG

Dato : 29-09-09 14:40

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ser ud til at jeg har fundet driveren til grafikkortet, men....
> chipsettet kan jeg ikke helt finde ud af hvordan jeg finder.
>
> Mvh
> Anders

Har du prøvet her:
http://www.nvidia.com/object/nforce_winxp_15.24.html