newbie guide til c++???
Fra : Mikkel Gunvald

Dato : 01-08-01 19:11

Davs!!
Er her nogen der kender en god newbie guide til c++? jeg har rimlig godt
styr' på computer, jeg vil bare gerne lære at programmere c++.
jeg har rodet lidt med c++, men mangler lidt grundviden...

--
Best Regards / Med Venlig Hilsen
Mikkel Gunvald

Fra : Mogens Hansen

Dato : 01-08-01 19:20

Hej Mikkel,
"Mikkel Gunvald" <Mikkel@gunvald.net> wrote in message
> [...]
> styr' på computer, jeg vil bare gerne lære at programmere c++.
> jeg har rodet lidt med c++, men mangler lidt grundviden...

Jeg vil umiddelbart anbefale bogen

"Accelerated C++, Practical Programming by Example"
Andrew Koenig
Barbara E. Moo
ISBN 0-201-70353-X

Det er en god introduktion til moderne C++, skrevet af 2 af verdens
førerende C++ eksperter.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Robert Hjertmann Chr~

Dato : 01-08-01 20:43

> Er her nogen der kender en god newbie guide til c++? jeg har rimlig godt
> styr' på computer, jeg vil bare gerne lære at programmere c++.
> jeg har rodet lidt med c++, men mangler lidt grundviden...

Hvis du har brug for noget dokumentation her og nu vil jeg foreslå:
C++ HOWTO

PDF:
ftp://metalab.unc.edu/pub/Linux/docs/HOWTO/other-formats/pdf/C++Programming-
HOWTO.pdf
eller HTML:
http://www.linux.org/docs/ldp/howto/C++Programming-HOWTO.html

Har dog ikke selv brugt den til at lære C++.

--
Robert Christiansen
Student at the Technical University of Denmark,

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 02-08-01 21:55

> [...]
> styr' på computer, jeg vil bare gerne lære at programmere c++.
> jeg har rodet lidt med c++, men mangler lidt grundviden...

Hej Mikkel (pænt navn)

Du kan evt. downloade Thinking in C++, Volume 1 and 2,
2nd Edition fra www.BruceEckel.com. Det er gode bøger
og så er de gratis . Han forudsætter dog at man kender
lidt til programmering (og helst C), men det er måske et
"browse" værd.

--
Mikkel Bundgaard
RUC Datalogi