hitTest
Fra : Anders Thingholm

Dato : 01-08-01 17:51

Hej

Kan nogen fortælle mig hvad der skal gøres for at hittesten på nedenstående
spil til at virke korrekt?

Fejl nu består i at den laver hittest på hele skibets ramme og ikke kun
skibet, som det burde.

Den tjekker på det grønne område.

Koden ser sådan her ud:

onClipEvent (enterFrame) {
if (this.hitTest( _root.background.hit)) {
_root.health = _root.health-1;
_root.xspeed = 0;
_root.yspeed = 0;
_root.ship.xlration = 0;
}
}

se http://www.thingholm.dk/spil

VH

Anders

Fra : www.Fredericianer.dk

Dato : 02-08-01 09:46

Hej Anders

Du skal bruge MovieClip.hitTest(x, y, shapeFlag);
ShapeFlag er en boolean value - enten 'true' eller 'false' der bruges ved
identifikation af x,y kordinater hvorimod MovieClip.hitTest(target); bruges
ved detection af dit MCs square.

Mvh.
M!chae(o)enzen
Http://Diktator.dk