MS Windows
briani 27239
Hvad er det her for noget PIS???
Fra : KIm2000

Dato : 23-09-09 20:42

Vista som I alle sammen fortæller mig er så godt, har nærmest sit eget liv.
Nu kan jeg fx ikke fx ikke få lov til at gå til en ny side. Jeg direkte slår
popups fra, men nej. Det må jeg ikke. Microsoft mener sikkert skolens
hjemmeside er usikker, så bare ærgeligt. Hvorfor fanden kan man ikke få lov
til at bruge ens dyrt indkøbte computer?? Hvad fan er det for noget pis?

Jeg bruger den indbyggede browser, men det er åbenbart ikke en browser, så
findes der en browser der rent faktisk virker?

Fra : J

Dato : 23-09-09 20:57

"KIm2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bruger den indbyggede browser, men det er åbenbart ikke en browser, så
> findes der en browser der rent faktisk virker?

Du er dygtig.

Fra : Max

Dato : 23-09-09 21:05

Hej KIm2000

> Hvorfor fanden kan man ikke få lov til at bruge ens dyrt indkøbte
> computer?? Hvad fan er det for noget pis?

Hvilket fjols har dog købt sådan en computer ?

--
Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-09-09 21:08

"KIm2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vista som I alle sammen fortæller mig er så godt,

Hvem har dog bildt dig det ind ?

Jan

Fra : KIm2000

Dato : 23-09-09 21:27

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvem har dog bildt dig det ind ?

Samtlige var da enige om at jeg endelig ikke skulle "nedgradere" mit system
til XP.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-09-09 21:41

KIm2000 skrev:

>Samtlige var da enige om at jeg endelig ikke skulle "nedgradere" mit
>system til XP.

Det kan man heller ikke, det er en opgradering.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kurt und

Dato : 23-09-09 23:02

"KIm2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> Samtlige var da enige om at jeg endelig ikke skulle "nedgradere" mit
> system til XP.

Nu er det jo sådan Kim2000 at en computer den er dum, den gør kun hvad den
for besked af sin mester "DIG"
du har sikkert rodet i noget du ved hvad er eller fået virus eller skolen
hjemmeside har fået virus "Ja det kan ske"
Og det er ikke computerens eller Vista's skyld at den ikke kan komme på den
side, hvis du ikke kan komme på
siden er det fordi der er noget galt med den eller Du har lavet noget lort
"simpelt og enkelt"

Og så er det lige meget om det er XP Vista Eller Win 7 som jo er en Vista
!!!!!

Kurt

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-09 15:14

"KIm2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Samtlige var da enige om at jeg endelig ikke skulle "nedgradere" mit
> system til XP.

Nej, hvorfor skulle man dog også det. Vista er det nye styresystem og det er
Guds gave til menneskeheden. Her funker det fortrinligt.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-09-09 15:17

Åge Halldorsson skrev:

>Vista er det nye styresystem og det er Guds gave til menneskeheden.

LOL

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-09-09 15:26

"Ivan V. Klattrup" skrev i en meddelelse
> LOL

Ja - det var vist dagens vits

Men bortset fra det, så er Vista ikke så slem, når man kun har en enkelt
PC, og ikke hører til den nørdede type, og kun har nyere programmer og
hardware, og får slået alt det overflødige lir fra - så er den såmænd ok

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-09 15:35

> Men bortset fra det, så er Vista ikke så slem, når man kun har en enkelt
> PC, og ikke hører til den nørdede type, og kun har nyere programmer og
> hardware, og får slået alt det overflødige lir fra - så er den såmænd ok

Jeg har intet "lir" slået fra. Og den er rigtigt nok meget o.k..

Hilsen Åge

Fra : J

Dato : 24-09-09 18:54

meddelelse news:4abb83a9$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg har intet "lir" slået fra. Og den er rigtigt nok meget o.k..
>
> Hilsen Åge

Hørt!

Fra : klop

Dato : 24-09-09 15:50

On Wed, 23 Sep 2009 22:26:57 +0200, "KIm2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

>"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

>Samtlige var da enige om at jeg endelig ikke skulle "nedgradere" mit system
>til XP.

Jeg kender ingen steder med mange PCere og dygtig IT-afdeling der
bruger Vista, mange piger er dog glade for de mange søde features i
Vista, samt de ekstra mange timer de får lov til at sidde på skødet af
den flinke IT-supporter. Andre siger dog at Vista er en irriterende
gang båthorn og blinklys, der aldrig vil lade en i fred så man kan
udføre arbejde på PCen. Selv udfører jeg dog en del arbejde med at
reparere andres Vista PCere.

/Svend

Fra : Jakob

Dato : 23-09-09 22:01

On Wed, 23 Sep 2009 21:42:03 +0200, KIm2000 wrote:

> [...]
>
> Jeg bruger den indbyggede browser, men det er åbenbart ikke en browser, så
> findes der en browser der rent faktisk virker?

Hvis du kommer med en mere nøgtern beskrivelse af dit problem i stedet for
et surt opstød så kan det være at du får hjælp i stedet for sjove
kommentarer.

--
/Jakob

Fra : JYH

Dato : 24-09-09 10:22

KIm2000 wrote:
> [...]
> Jeg bruger den indbyggede browser, men det er åbenbart ikke en
> browser, så findes der en browser der rent faktisk virker?

Nu har jeg ikke selv Vista, men prøv Firefox:
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Du kan evt. også kigge på sikkerhedgraden, den er måske for høj.

Fra : John T.

Dato : 24-09-09 11:27

"JYH" <jyh@jyh.jyh> skrev i meddelelsen
> [...]

Hej !
Jeg kørte med XP i en del år, så prøvede jeg Vista, og du har ret,
Man får ikke lov til at ændre mange ting så den blev slettet.
Nu er jeg ved at prøve Win7 der jo ligner Vista, men her kan man dog
ændre noget mere, men stadigvæk er der mapper/filer man ikke
har adgang til. Man kan dog i nogle tilfælde: Åbn som administator.
Og det er selv om at jeg ER administartor (Ingen anden bruger)
Jeg har XP og Vin7 på hver sin fysiske disk og vil fortsætte med Vin 7
i det daglige, for jeg tror at det er et spørgsmål om tid før man
bliver "dus" med den.
Hilsen John T.

Fra : emjeppesen

Dato : 24-09-09 11:32

John T. skrev:

>Jeg har XP og Vin7 på hver sin fysiske disk og vil fortsætte med Vin 7
>i det daglige, for jeg tror at det er et spørgsmål om tid før man
>bliver "dus" med den.

Det er bare krapylsk, at man skal finde sig i at skulle skifte
styresystem, når man er godt tilfreds med XP.
Hvis win7 ellers slår i gennem, så er man jo ret hurtigt nødt til at
følge trop.
Hilsen emj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-09 15:41

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Hvis win7 ellers slår i gennem, så er man jo ret hurtigt nødt til at
> følge trop.
> Hilsen emj

Mærkelig kommentar ? - Hvorfor er man nødt til det ???
Jeg kørte med "Windows 98" helt indtil jeg fik bærbar med "Windows Vista".
Jeg sprang da over:
Windows 98-se, Windows millennium, Windows 2000 og Windows Xp og Xp
servicepack-det-ene og servicepack-det-andet og
servicepack-jeg-ved-snart-ikke-hvad.
Jeg var da ikke øhhhh.... "nød" til at skifte hvis jeg ikke havde lyst????
Hilsen Åge

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-09-09 15:55

"Åge Halldorsson" skrev i en meddelelse
> Jeg var da ikke øhhhh.... "nød" til at skifte hvis jeg ikke havde
> lyst????

nej - da heldigvis - mine tre Thinkpad'er blev også leveret med Vista -
der kunne jeg da heldigvis uden problemer opgradere til XP.

Og MS har jo indset at Vista aldrig er blevet den store succes, som de
håbede på og har forlænget supporten på XP nogle år endnu.

Men Win7 ser ud til at være rimelig god - jeg kører den pt på den ene
PC - den er godtnok bygget på Vista, men ser ud til at køre meget
bedre - så når SP1 kommer i løbet af et års tid, så kommer der nok Win7
på mine PC'er.

Så Vista kommer hos mig i fold med ME og 2000, der også blev sprunget
over, da jeg gik fra 98 til XP.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : emjeppesen

Dato : 24-09-09 17:35

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
>servicepack-jeg-ved-snart-ikke-hvad.
>Jeg var da ikke øhhhh.... "nød" til at skifte hvis jeg ikke havde lyst????

Næh, men det er rigtig synd for dig, at du ikke kender XP, for så
havde du vidst, hvad du snakkede om )

Hilsen emj

Fra : KIm2000

Dato : 24-09-09 20:11

meddelelsen news:4abb84f4$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> servicepack-jeg-ved-snart-ikke-hvad.
> Jeg var da ikke øhhhh.... "nød" til at skifte hvis jeg ikke havde lyst????

Så dit argument er altså fordi Vista er bedre end dit styresystem der var
10-12 år gammelt, så er Vista godt?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-09-09 11:20

Åge Halldorsson skrev:

>Xp servicepack-det-ene og servicepack-det-andet og
>servicepack-jeg-ved-snart-ikke-hvad.

Vista's servicepacks er der jo aldrig problemer med

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ole C

Dato : 24-09-09 12:14

John T. skrev blandt andet:

> Jeg kørte med XP i en del år, så prøvede jeg Vista, og du har ret,
> Man får ikke lov til at ændre mange ting...

Åh jo, man kan frakoble UAC (User Account Control).

> [...]
> har adgang til. Man kan dog i nogle tilfælde: Åbn som administator.
> Og det er selv om at jeg ER administartor (Ingen anden bruger)

Siden Vistas fremkomst arbejder man også med begrebet "Superadministrator"
http://www.freesystem.dk/modules/smartsection/item.php?itemid=268

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-09-09 20:09

Det er en populær misforståelse at man skulle have fuld Administrator
ret blot fordi den bruger konto man har logget på med er medlem af
administrator gruppen. Det er ikke tilfældet, man skal decideret være
Administrator for at have ret til visse ting. Windows Vista og 7 gør
så det i nogle tilfælde at spørge om du vil gøre noget som
administrator og forhøjer midlertidigt din sikkerhedslevel hvis du
svarer Ja.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : KIm2000

Dato : 24-09-09 20:13

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> [...]
> så det i nogle tilfælde at spørge om du vil gøre noget som
> administrator og forhøjer midlertidigt din sikkerhedslevel hvis du

Nu er der kun mig der bruger min computer, så hvordan får jeg fuld og
ubetinget administratorrettigheder over MIN computer.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-09-09 00:43

Det findes der opskrifter på på nettet men det er ikke
anbefalelsesværdigt for andet end eksperter der ved hvad de gør og
forstår de risici de udsætter sig for.
Det udelukker jo så efter alt at dømme dig.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-09 13:50

Jens Peter Karlsen wrote:
> Det findes der opskrifter på på nettet men det er ikke
> anbefalelsesværdigt for andet end eksperter der ved hvad de gør og
> forstår de risici de udsætter sig for.
> Det udelukker jo så efter alt at dømme dig.

Du er da en nar at høre på

Fra : Jens Jensen

Dato : 24-09-09 12:03

KIm2000 skrev, Den 23-09-2009 21:42:
> Microsoft mener
> sikkert skolens hjemmeside er usikker, ...

Skolens sider kan være blevet hacket, som det skete for godt en måned
siden for tusingvis af danske netsider:
http://www.version2.dk/artikel/11808-tusindvis-af-danske-websider-hacket

Fra : KIm2000

Dato : 24-09-09 20:17

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Skolens sider kan være blevet hacket, som det skete for godt en måned
> siden for tusingvis af danske netsider:
> http://www.version2.dk/artikel/11808-tusindvis-af-danske-websider-hacket

Det er den så ikke.

Jeg klikker på en side, der skal åbne en popup, dette kan ikke lade sig
gøres. Så kan jeg gå direkte over i min bærbare og gøre nøjagtig det samme
og siden popper op. Jeg har i Vista bedt den om at samtlige popups skal være
tilladt fra den side, så prøvede jeg at give fjerne blokering fra samtlige
sider, det hjalp heller ikke.

På XP kommer der en lille bjælke frem, der fortæller at nu har den blokeret
dit og dat, hvis man ikke ønskede det, kunne man klikke på den, det sker
ikke i Vista. Her skal man bare værsegod gøre som Bill har besluttet, og
skolens hjemmeside er dødensfarlig for Vista åbenbart.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-09-09 00:27

Det er helt sikkert et lokalt problem da IE8 opfører sig ens uanset
det OS den er installeret på. Også i Vista kommer nævnte bjælke i IE8
med mindre man har gjort noget selv eller har virus.
Du skulle lade være med at komme med vilde udtalelser og i stedet
stille og roligt forklare:
1. Hvad der sker
2. Hvor det sker
3. Hvad du observerer
4. Hvad du har prøvet

Havde du gjort det fra starten kunne det være at dit spørgsmål
allerede var besvaret.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Lyrik

Dato : 03-10-09 11:37

On 24 Sep., 21:12, "KIm2000" <kim2...@mail.dk> wrote:

> Nu er der kun mig der bruger min computer, så hvordan får jeg fuld og
> ubetinget administratorrettigheder over MIN computer.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hej Kim!
"Internet Expluddersen" er en skydeskive for hele verden, og har mange
svagheder. Jeg vil lægge min anbefaling til ham der anbefalede dig at
gå over til browseren :"Firefox".
Den skal nok hoppe på din skoleside. Endvidere kan du få en masse
plugins til den.
Øh! Hva' ska' du bruge dem til? den skal du bruge for eksempel når du
skal downloade en video fra YouTube eller klippe tekst ud fra en
webside. Eller noget helt andet eller tredie.
Samtidig bliver der hele tiden arbejdet og forbedret på den. Den kan
også gå på netbanker og bruge nøglefiler uden problemer.
Når du logger ind som ejer af maskinen er der ikke noget du ikke kan
få lov til.

Hvis en browser advarer dig imod en side og er modvillig med at gå ind
på den, så kan der være problemer.

Hilsen
Jens