Bliver ofte smidt af netværk - bliver vanv~
Fra : Ukendt

Dato : 23-09-09 17:06

Hej alle.

Jeg er begyndt at få det problem, at jeg bliver smidt af mit netværk i tide
og utide - det er aldrig sket før, men er nu pludseligt hverdags
kost....meget træls.

Kører trådløst på min bærebare pc via en Netgear Router, som er en del år
gammel - men det er ikke kun den trådløse forbindelse som forsvinder - det
sker tilsyneladende også for min stationære pc, som kører via kabel.

Har lagt mærke til, at det tilsyneladende er selve min bredbåndsforbindelse
som forsvinder og ikke kun det trådløse....

Ved gør jeg for at fejlsøge - anvender TDC bredbånd?

mvh

Jesper

Fra : jos

Dato : 23-09-09 17:31

Jesper wrote:
> [...]
> bredbåndsforbindelse som forsvinder og ikke kun det trådløse....
>
> Ved gør jeg for at fejlsøge - anvender TDC bredbånd?

Jeg har ofte oplevet, hvor en ellers stabil internetforbindelse pludeseligt
får disse symptomer, skyldes det at udbyderen lige har "foræret" en bedre
forbindelse, typisk fordoblet. Derved kan den stabile gamle router ikke mere
følge med, og udløser pakketab med retransmissioner tilfølge, og dermed
udfald..

finn

Fra : Stig Christensen

Dato : 23-09-09 18:17

"jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> gamle router ikke mere følge med, og udløser pakketab med retransmissioner

Eller også så er kobberet ikke godt nok, det har jeg selv oplevet,
TDC hævede hastigheden fra 4 til 8 Mbit, og så kørte det hammer ustabilt,
da hastigheden blev skruet ned til 4 Mbit, så kørte det stabilt igen..
Der kan selvfølgelig også være tale om fejl på selve TDC linjen
Stig

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-09 19:06

> [...]
> da hastigheden blev skruet ned til 4 Mbit, så kørte det stabilt igen..
> Der kan selvfølgelig også være tale om fejl på selve TDC linjen

Begge kan jo forholdvis nemt testes ved at sætte pc'en direkte på adsl
porten inden routeren

/karsten

Fra : Max

Dato : 23-09-09 20:02

Hej Karsten

> Begge kan jo forholdvis nemt testes ved at sætte pc'en direkte på adsl
> porten inden routeren

På de nye routere er der ikke den mulighed.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-09 07:54

> Hej Karsten

> På de nye routere er der ikke den mulighed.

Jeg mente :

1. Tag stikket ud af WAN-siden på routeren (det der går til dit adsl-modem)
2. Sæt selvsamme stik direkte i din pc's netværksstik
3. Check om fejlen følger med.
Ja : Fejlen ligger hos TDC
Nej : Fejlen ligger i dit udstyr.

/karsten

Fra : Max

Dato : 24-09-09 12:07

Hej Karsten

> 1. Tag stikket ud af WAN-siden på routeren (det der går til dit
> adsl-modem) 2. Sæt selvsamme stik direkte i din pc's netværksstik
> [...]

Som jeg skrev, den mulighed findes ikke på
de nye routere fra TDC, Der er der kun telefonledningen
til routeren og stik på LAN side.

--
Mvh Max

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 24-09-09 14:15

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Karsten

> Som jeg skrev, den mulighed findes ikke på
> de nye routere fra TDC, Der er der kun telefonledningen
> [...]

Mener du dermed at modem og router er bygget sammen, for i så fald, er der
jo ingen tvivl om at det er TDC's problem, også er det jo bare at fejlmelde
til TDC.

JJ

Fra : Max

Dato : 24-09-09 14:36

Hej Johannes

> Mener du dermed at modem og router er bygget sammen, for i så fald,
> er der jo ingen tvivl om at det er TDC's problem, også er det jo bare
> at fejlmelde til TDC.

Ja, sådan er den sidste jeg har fået. Der er også trådløs net i den
og telefonerne til bredbåndstelefoni tilsluttes også direkte til den.

Om det er TDC's problem kan være vanskelig at definere, jeg har
oplevet at blive smidt af ved for mange samtidige forbindelser ud
af huset.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-09 16:40

> [...]
>
> Om det er TDC's problem kan være vanskelig at definere, jeg har
> oplevet at blive smidt af ved for mange samtidige forbindelser ud

Så må du jo sætte din pc direkte på LANporten og teste derfra (prøv gerne
med to pc'er - en ad gangen) og som Johannes skriver, hvis der stadig er
fejl er det jo helt sikkert hos TDC fejlen er.

/karsten

Fra : Max

Dato : 24-09-09 18:42

Hej Karsten

> Så må du jo sætte din pc direkte på LANporten og teste derfra (prøv
> gerne med to pc'er - en ad gangen) og som Johannes skriver, hvis der
> stadig er fejl er det jo helt sikkert hos TDC fejlen er.

Jo, men jeg har ingen fejl.

--
Mvh Max

Fra : Frank

Dato : 24-09-09 09:55

> På de nye routere er der ikke den mulighed.

Og i det oprindelige indlæg stod der:

"Kører trådløst på min bærebare pc via en Netgear Router, som er en del år
gammel "

Det er nok ikke en ny router....

Mvh
Frank

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 23-09-09 18:14

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> wrote in message
> [...]
> bredbåndsforbindelse som forsvinder og ikke kun det trådløse....
>
> Ved gør jeg for at fejlsøge - anvender TDC bredbånd?

Du ringer til TDC og fejlmelder.

Jeg har selv lige været udsat for det samme, og de flyttede min forbindelse
over på en som sender lidt kraftiger, og der har ikke været problemer siden.

JJ

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-09-09 20:54

Max wrote:

> PÃ¥ de nye routere er der ikke den mulighed.

Er der ingen LAN porte på routeren?

--
Jesper Lund

Fra : Jesper

Dato : 26-09-09 08:24

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bredbåndsforbindelse som forsvinder og ikke kun det trådløse....
>
> Ved gør jeg for at fejlsøge - anvender TDC bredbånd?

Tak for jeres svar.

mvh

Jesper