E-Mail
webnoob 5265
importere .pst i Thunderbird?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 23-09-09 07:21

Hej

Som jeg ser det er det kun muligt at impotere mails hvis man i forvejen
har Outlook installeret på maskinen.

Kan det passe at jeg ikke bare kan importere en .pst-fil i Thunderbird?

Mvh
Anders

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-09-09 07:37

Anders T. Nielsen skrev:

>Kan det passe at jeg ikke bare kan importere en .pst-fil i Thunderbird?

Jeg har ingen erfaring med det selv, men du kan da prøve med Thunderbird
PST Import
http://obm.aliasource.org/doku.php?id=downloads:binaries:binariesdownloadslist
Husk at pakke den ud, så det bliver til en xpi

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-09-09 08:06

Ivan V. Klattrup skrev:

> Jeg har ingen erfaring med det selv, men du kan da prøve med Thunderbird
> PST Import

Hvis du, Anders, få det til at virke, så meld lige tilbage.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computere og internet:

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 23-09-09 10:15

Kim Ludvigsen skrev:

> Hvis du, Anders, få det til at virke, så meld lige tilbage.

Jeg har installeret filen, og i Thunderbirds import-menu får jeg nu
muligheden for at importere en .pst-fil, men når jeg vælge denne
mulighed bliver jeg bedt om at navigere til en mappe... ikke til en fil.
Jeg har oprettet en mappe på skrivebordet jeg har kaldt "pst" og i den
har jeg lagt min .pst-fil fra Outlook. Vælger denne mappe får jeg
følgende - og for mig uforståelige besked:
"Le PST va être chargé, veuillez patienter celà peut prendre un long
moment sur de gros PST."
Trykker jeg denne besked væk kommer endnu en besked:
"Ingen postbakker at importere"

Nogen gode idéer til hvad jeg SÅ skal prøve?

Mvh
Anders - der takke for hjælpen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-09-09 10:29

Anders T. Nielsen skrev:

>"Le PST va être chargé, veuillez patienter celà peut prendre un long
>moment sur de gros PST."

Den PST vil blive indlæst, vent det kan tage lang tid på store PST

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 23-09-09 10:40

Ivan V. Klattrup skrev:

> Den PST vil blive indlæst, vent det kan tage lang tid på store PST

Tak for oversættelsen:)

Det tog så INGEN tid, men på den anden side fandt programmet jo heller
ikke nogle mapper;)

Mvh
Anders

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-09-09 10:42

Anders T. Nielsen skrev:

>Det tog så INGEN tid, men på den anden side fandt programmet jo heller
>ikke nogle mapper;)

Næ men du trykkede den jo også væk

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 23-09-09 11:39

Ivan V. Klattrup skrev:

> Næ men du trykkede den jo også væk

Der var kun EN knap jeg kunne trykke på... Der stod "OK" på knappen - og
så forsvandt vinduet;)

Mvh
Anders

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-09-09 07:57

Anders T. Nielsen skrev, Den 23-09-2009 08:21:
> Som jeg ser det er det kun muligt at impotere mails hvis man i forvejen
> har Outlook installeret på maskinen.
>
> Kan det passe at jeg ikke bare kan importere en .pst-fil i Thunderbird?

Ja. Microsoft formater er "hemmelige", så det er nødvendigt at bruge
Outlook eller Outlook Express for at læse dem. Det mest sikre skulle
være først at overføre til Outlook Express. Jeg har overført flere
hundrede MB mails med vedhæftede filer i forskellige formater direkte
fra Outlook uden problemer. En fejl bliver ikke nødvendigvis vist under
overførslen; man er nødt til at åbne mailene for at kontrollere.

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 23-09-09 10:26

Jens Jensen skrev:

> [...]
> fra Outlook uden problemer. En fejl bliver ikke nødvendigvis vist under
> overførslen; man er nødt til at åbne mailene for at kontrollere.

Kan det ikke passe at det her Vista-noget ikke har OE, men i stedet
Windows Mail? Jeg har importeret alle mapper og mails til dette program,
men hvordan er det så jeg laver backup af disse mails og mapper?

Mvh
Anders

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-09-09 13:08

Anders T. Nielsen skrev, Den 23-09-2009 11:26:
> Kan det ikke passe at det her Vista-noget ikke har OE, men i stedet
> Windows Mail?

Jo, det passer. Og Windows Mail bliver erstattet af Windows Live Mail.
Forvirringen øges.

> Jeg har importeret alle mapper og mails til dette program,
> men hvordan er det så jeg laver backup af disse mails og mapper?

Nu skriver du backup, men du vil vel hente ind i Thunbderbird? Jeg har
ikke prøvet at hente fra Windows Mail, kun fra Outlook Express.
Proceduren for import fra Windows Mail er anderledes fordi Windows Mail
gemmer i .EML-filer (se
http://kb.mozillazine.org/Thunderbird_:_FAQs_:_Migration). Man skal
bruge ImportExportTool hentet fra
http://nic-nac-project.de/~kaosmos/mboximport-en.html.

Min Windows Mail bruger denne folder (engelsk Vista):
C:\Users\<brugernavn>\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail

Folderen AppData er skjult (hidden).

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 23-09-09 21:23

Jens Jensen skrev:

KLIP

> Nu skriver du backup, men du vil vel hente ind i Thunbderbird?

Altså... det jeg vil er at formatere min HD. Jeg har før brugt Outlook,
men vil fremover gerne bruge Thunderbird, så derfor skal jeg finde en
måde at få mine mails med over på den rene HD.

Tror nu jeg ved hvordan... jeg importerer dem ind i Thunderbird direkte
via Outlook (uden først at lave en .pst-fil).
Derefter laver jeg en backup med det program jeg kan se i tråden "flytte
TB" fra 20/9 - MozBackUp.

Håber meget det virker. Ellers har jeg stadig min .pst-fil efter
formateringen. Og så må jeg til den tid finde ud af hvad jeg SÅ stiller op;)

> [...]
>
> Min Windows Mail bruger denne folder (engelsk Vista):
> C:\Users\<brugernavn>\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail

Tak... den mappe fandt jeg. Så måske man skulle benytte sig af både
livremmen og selerne;)

Tak for hjælpen:)

Anders

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-09-09 21:43

Anders T. Nielsen skrev:

> Tror nu jeg ved hvordan... jeg importerer dem ind i Thunderbird direkte
> via Outlook (uden først at lave en .pst-fil).

Ja, god ide.

> Derefter laver jeg en backup med det program jeg kan se i tråden "flytte
> TB" fra 20/9 - MozBackUp.

Du kan også gøre det manuelt:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kopier_profil

MozBackup er fin at bruge, hvis man ikke er særlig nørdet,
eller hvis man kun vil lave en delvis backup. Men i sjældne
tilfælde kan MozBackup have problemer. Ovenstående virker
hver gang, hvis bare du kan finde ud af at zippe en mappe og
derefter udpakke mappen igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne:

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-09-09 23:58

Anders T. Nielsen skrev, Den 23-09-2009 22:23:
> Tror nu jeg ved hvordan... jeg importerer dem ind i Thunderbird direkte
> via Outlook (uden først at lave en .pst-fil).

Det var det, jeg gjorde, med godt resultat (en af gangene har jeg
fejlagtigt skrevet Outlook Express). Jeg forstår ikke det med at lave en
..pst-fil. Den må da allerede være der, når man har gemt i Outlook.

> Tak... den mappe fandt jeg. Så måske man skulle benytte sig af både
> livremmen og selerne;)

Det er bedre at gemme Outlook-filerne frem for filerne fra Windows Mail.
De sidste er jo resultatet af en konvertering, som kan have fejlet.