Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ingen nye versioner fra Adobe?
Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-09-09 20:55

http://zoom.comon.dk/nyheder/Nye-versioner-af-Lightroom-og-Photoshop-1.242564.html

Tror også jeg har det som de fleste nu. Vil da ikke opgradere

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Bo Bjerre

Dato : 22-09-09 21:04

Soeren Friberg wrote:
> http://zoom.comon.dk/nyheder/Nye-versioner-af-Lightroom-og-Photoshop-1.242564.html

Når LightRoom kommer i en version, hvor man kan have databasen på et
netværksvdrev er jeg med på en opgradering.

Bo //

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-09-09 21:31

Soeren Friberg wrote:
> http://zoom.comon.dk/nyheder/Nye-versioner-af-Lightroom-og-Photoshop-1.242564.html
>
> Tror også jeg har det som de fleste nu. Vil da ikke opgradere

Tja, kunne også være, de venter på at se, hvad og hvordan Win7 hhv. Mac
OS X 10.6 SnowLeopard reagerer med de nuværende versioner. - En af mine
venner er officiel MS tester, og han er ikke ubetinget begejstret for
performance med CS4 og Win7. Han hævdede den anden aften, at CS3 faktisk
kører bedre end CS4 på Win7....

mvh. Erik Richard

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-09-09 21:35

On 22-09-2009 22:31, Erik Richard Sørensen wrote:
> han er ikke ubetinget begejstret for
> performance med CS4 og Win7. Han hævdede den anden aften, at CS3 faktisk
> kører bedre end CS4 på Win7....

Det undrer mig, da jeg synes CS4 kørte fantastisk med Win7 i RC. Nu
kører den fint med færdig Win7. Men jeg må medgive, at jeg ikke har
nogen performance-test. Firefox kunne næsten fryse i RC, men ikke i den
endelige tilsyneladende.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Robert Piil

Dato : 22-09-09 21:57

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> venner er officiel MS tester, og han er ikke ubetinget begejstret for
> performance med CS4 og Win7. Han hævdede den anden aften, at CS3 faktisk

I denne tråd er der lidt praktiske eksempler med forskellige
konfigurationer af HW, Photoshopversion og styresystem. Videnskabligt er
det ikke, men kan alligevel give en indikation af hvad det er der giver
god eller dårlig performance i PS.

http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=8&t=23119&hilit=photoshop

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-09-09 22:01

On 22-09-2009 22:57, Robert Piil wrote:

> [...]
> konfigurationer af HW, Photoshopversion og styresystem. Videnskabligt er
> det ikke, men kan alligevel give en indikation af hvad det er der giver

Noget om Win 7 og CS3 ct. CS4 der?

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Robert Piil

Dato : 22-09-09 22:18

Soeren Friberg skrev:

> Noget om Win 7 og CS3 ct. CS4 der?

Det er praktiske eksempler på forskellige konfigurationers præstation
med en bestemt handling i PS. Der er flere eksempler med Win7 som
styresystem. Det første er her:

http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?p=281306#p281306

Der er ikke en direkte sammenligning mellem cs3 og cs4 på Win7.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-09-09 22:21

On 22-09-2009 23:18, Robert Piil wrote:

> [...]
>
> http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?p=281306#p281306
>
> Der er ikke en direkte sammenligning mellem cs3 og cs4 på Win7.

Nå, den havde jeg ikke lige set. Det må jeg se nærmere på. Tak for link!

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-09-09 22:39

Soeren Friberg wrote:

> Noget om Win 7 og CS3 ct. CS4 der?

Der var da et par tidsangivelser med Win76 + hhv. CS3 og CS4, men jeg
synes de lå ret tæt på hinanden... Så det siger jo ikke rigtig noget om
glitches/bugs..-)

Men alligevel en side, der kan læses med fordel... Gad vide, hvor min
egen MacPro QuadCore 2,66ghz/9gb RAM og XPPro vil ligge i den række... -
Jeg har desværre ikke hverken CS3 eller CS4 - kun en CS4 trial til
Windows... Orker ikke at installere/afinstallere...

mvh. Erik Richard

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 23-09-09 11:18

> [...]
> Jeg har desværre ikke hverken CS3 eller CS4 - kun en CS4 trial til
> Windows... Orker ikke at installere/afinstallere...

Min Mac pro 8 kerner 2.8ghz med 10 gb, jeg er ikke medlem af fotostart
så derfor får i testen her

Cs 4 er 8.5 sek om det og Cs 3 er 8.9 sekunder om det.

Tommy

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-09-09 19:43

On 22-09-2009 21:54, Soeren Friberg wrote:
> http://zoom.comon.dk/nyheder/Nye-versioner-af-Lightroom-og-Photoshop-1.242564.html
>

> Tror også jeg har det som de fleste nu. Vil da ikke opgradere

Dog er PS Elements 8 da en spændende nyhed med interessante nye muligheder:

http://www.adobe.com/products/photoshopelwin/?promoid=BPDEM

http://zoom.comon.dk/nyheder/Photoshop-Elements-med-pro-funktioner-1.242622.html

--
Kh. Søren