IE8 driller
Fra : Tove Krieger

Dato : 20-08-09 16:43

Jeg har et irriterende problem med IE8. Når jeg starter den står der "din
sidste webbrowsersession sluttede uventet". Jeg har så valget mellem at
vente til den svarer eller lukke programmet. Hvis jeg lukker, prøver Windows
at finde en løsning på problemet, men der sker ikke noget. Hvis jeg
akcepterer at vente på programmet, sker der heller ikke noget, og et øjeblik
efter bliver billedet på skærmen nedtonet. Jeg kan kun lukke med joblisten.

Jeg har prøvet at køre en virusscanning med AVG, og jeg har slettet alle
midlertidige internetfiler, men det gør ingen forskel. Det er sket nogle
gange i den sidste tid, så jeg er ved at blive godt frustreret.

Er der mon noget jeg selv kan gøre for at den bliver iorden igen. Eller er
der et generelt problem med den. ?

Jeg bruger også Firefox en gang imellem, men jeg bruger IE8 mest.

Jeg kunne forresten da også prøve at genstarte computeren, det havde jeg
ikke lige tænkt over. Det kan jo være at det måske hjælper.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Martin Ploug

Dato : 20-08-09 17:12

Tove Krieger skrev:

> [...]
>
> Jeg kunne forresten da også prøve at genstarte computeren, det havde jeg
> ikke lige tænkt over. Det kan jo være at det måske hjælper.

Hej Tove

Ja, prøv at genstarte PC'en.
Jeg synes faktisk, at IE8 kan være lidt tung at danse
med, og derfor er det godt at have alternativer som firefox.

Du kan også prøve den hurtige Google Chrome
http://www.google.dk/chrome

Mvh. Martin

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-08-09 18:55

In news:4a8d75c0$0$309$14726298@news.sunsite.dk,
Martin Ploug <mploug@pc.dk> typed:

> Hej Tove
>
> Ja, prøv at genstarte PC'en.

Hej Martin.

Jeg prøvede at genstarte, men med samme resultat. 10 minutter senere var der
pludselig ikke noget i vejen. Jeg aner ikke hvad jeg gjorde, men så virkede
den. Jeg har Google som forside, og der skulle jeg så bare logge mig ind.

> Jeg synes faktisk, at IE8 kan være lidt tung at danse
> med, og derfor er det godt at have alternativer som firefox.

Ja, det kan godt tilslutte mig. Det er det her med livrem og seler. Det er
ikke første gang den har drillet.

> Du kan også prøve den hurtige Google Chrome
> http://www.google.dk/chrome

Jeg har den godt nok lagt ind, men jeg har ikke prøvet den endnu.

Fra : rrm

Dato : 20-08-09 20:20

Hej

Bruger du nogen former for udvidelser (plugins) ???

Hvis ja, kan du prøve med:

iexplore.exe -extoff

Hvor dette slår plugins fra...

En genvej til dette ligger i (vista og engelsk)

All Programs -> Accessories -> System tools -> Internet Explorer (No
Add-ons)

Hvis der er en dansk udgave, så prøv at kigge under tilbehør i startmenuen
og der ikke ligger en liggende genvej

Rune

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-08-09 21:19

In news.uyy6nzq6b2lo77@rrmpbk.pbk.dk,
rrm <runemadsen16@hotmail.com> typed:
> [...]
>
> Hvis der er en dansk udgave, så prøv at kigge under tilbehør i
> startmenuen og der ikke ligger en liggende genvej

Hej Rune.

Det har jeg lige prøvet, og der står under Internet Explorer "ingen
tilføjelsesprogrammer", så det kan ikke være det der var galt. Nu virker IE8
så igen lige pludselig af sig selv, så det er jo meget rart (så længe det
varer)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-09 10:55

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Nu virker IE8 så igen lige pludselig af sig selv, så det er jo meget rart
> (så længe det varer)

Jeg tror bare du skulle genstarte computeren. IE8 er i hvert fald fantastisk
god og der er aldrig problemer med den. Det er langt den bedste IE der er
lavet. Det er genialt at den selv åbner den hjemmeside som man havde åben
før der evt. skete en uventet lukning.

Hilsen Åge

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-08-09 11:12

In news:4a8fc086$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> typed:
> [...]
> bedste IE der er lavet. Det er genialt at den selv åbner den
> hjemmeside som man havde åben før der evt. skete en uventet lukning.

Ja, vist er det genialt hvis altså bare den tidligere hjemmeside vil åbne.
Det er det der lejlighedsvis driller her. Der bliver spurgt om jeg vil
gendanne siden fra sidste session, hvorpå jeg akcepterer og så sker der ikke
en dyt. Den står bare og "kører" i lang tid uden at noget som helst bliver
gendannet. Hvis jeg vælger at lukke programmet, sker der nøjagtigt det samme
næste gang jeg åbner IE d.v.s. jeg bliver spurgt om det samme o.s.v. i én
uendelighed.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-09 11:22

> Ja, vist er det genialt hvis altså bare den tidligere hjemmeside vil åbne.

......... og det skulle den da gerne gøre

> Det er det der lejlighedsvis driller her.

..... Hmmm..?

> Der bliver spurgt om jeg vil gendanne siden fra sidste session, hvorpå jeg
> akcepterer og så sker der ikke en dyt. Den står bare og "kører" i lang tid
> uden at noget som helst bliver gendannet.

Der skulle ellers gerne ske noget lige med det samme. Siden skulle åbne på
et par sekunder. Det gør den i hvert fald her.

> Hvis jeg vælger at lukke programmet, sker der nøjagtigt det samme næste
> gang jeg åbner IE d.v.s. jeg bliver spurgt om det samme o.s.v. i én
> uendelighed.

Da maskinen tilsyneladende ikke registrerer dit svar angående om du vil
gendanne den sidste session, ja så spørger maskinen selvfølgelig igen hver
gang du genstarter maskinen. Mon ikke du bare skal afinstallere IE8 og
geninstallere den. Jeg tor der er tale om et kiks under download. Det er
noget der kan ske når man downloader noget. Prøv at downloade IE8 igen,
eller prøv i det mindste at geninstallere den, fra den download du har
foretaget.
Der er ingen grund til at gå i panik. IE8 skal altså virke
uovertruffent godt. Så hvis det er en downloadfejl, se er der jo ingen grund
til ikke at give den en chance mere. Det kan jo ikke passe at det virker
100% fantastisk godt hos mig - og ikke hos dig.

Hilsen Åge

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-08-09 12:53

In news:4a8fc6be$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
> ingen grund til ikke at give den en chance mere. Det kan jo ikke
> passe at det virker 100% fantastisk godt hos mig - og ikke hos dig.

Næh, det mener jeg heller ikke. Jeg er ihvertfald godt irriteret over det,
så enden bliver nok som du foreslår en geninstallation.