E-boks og fælles pinkode
Fra : PerX ...

Dato : 29-07-09 14:10

Hvis jeg går ind på www.e-boks.dk og vælger at logge på med fælles
pinkode - så giver Firefox mig ikke mulighed for at gemme login
informationen (dette er fx ikke et problem for Opera)

Jeg har prøvet både med FF3, og en 'jomfru' udgave af 3.5 (dvs, ingen
addons eller noget).

jeg har bemærket der er en del website hvor FF ikke kan huske passwords,
så det er måske bare en generel begrænsning - eller er der en måde at få
det til at virke?

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-07-09 14:36

PerX ... skrev, Den 29-07-2009 15:09:

> jeg har bemærket der er en del website hvor FF ikke kan huske passwords,
> så det er måske bare en generel begrænsning - eller er der en måde at få
> det til at virke?

Er der sat flueben ved: Funktioner -> indstillinger -> sikkerhed -> husk
adgangskoder for websteder?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-07-09 14:44

PerX ... skrev:

> Hvis jeg går ind på www.e-boks.dk og vælger at logge på med fælles
> pinkode - så giver Firefox mig ikke mulighed for at gemme login
> informationen (dette er fx ikke et problem for Opera)

En hjemmeside kan vælge at lave felterne, så koderne ikke
huskes. Hvis Opera alligevel husker den slags, så kan det
vel betegnes som et sikkerhedsproblem.

Jeg ved dog ikke, om eboks laver sin login på den måde, og
om det er derfor, dine login-informationer ikke huskes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 29-07-09 16:29

On Wed, 29 Jul 2009 15:43:53 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

> En hjemmeside kan vælge at lave felterne, så koderne ikke
> huskes. Hvis Opera alligevel husker den slags, så kan det
> vel betegnes som et sikkerhedsproblem.

autocomplete="off", som siden benytter sig af, er da vist ikke med i nogen
standard mig bekendt...

Om man gerne vil forhindres i at huske loginddata i Opera, kan det slås
til:
opera:config#UserPrefs|AutocompleteOffDisablesWand

Man kunne selvfølgelig også bare lade være med at trykke på husk-knappen.

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : PerX ...

Dato : 29-07-09 17:21

In article <4a706ab9$0$309$14726298@news.sunsite.dk>,
nospam@cbh.softwolves.dk says...

> autocomplete="off", som siden benytter sig af, er da vist ikke med i nogen
> standard mig bekendt...

Gør den det? Jeg har et script til fjerne autocomplete, og det påstod
ellers der ikke var noget på siden - måske skal jeg undersøge
situationen nærmere.

> [...]
> opera:config#UserPrefs|AutocompleteOffDisablesWand
>
> Man kunne selvfølgelig også bare lade være med at trykke på husk-knappen.

Nu var mit spørgsmål jo hvordan jeg får firefox til at HUSKE det (så jeg
ikke behøver bruge opera til diverse sites som ff ikke husker)

Er der en addon som åbner opera som en tab i firefox? :)

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 29-07-09 18:10

On Wed, 29 Jul 2009 18:20:37 +0200, PerX ... wrote:

--eboks--
> Gør den det? Jeg har et script til fjerne autocomplete, og det påstod
> ellers der ikke var noget på siden - måske skal jeg undersøge

Hvis vi taler om den samme side, så er den der:
http://div.softwolves.dk/temp/eboks-autocomp.png

> Er der en addon som åbner opera som en tab i firefox? :)

Selv hvis der er, tror jeg ikke, det virker. Det er jo ikke bare Operas
fortolkningsmotor, du skal bruge, men en indbygget funktionalitet.

Men ellers er der jo altid noget i stil med
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1190

Fra : PerX ...

Dato : 29-07-09 19:41

In article <4a708277$0$306$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]
> On Wed, 29 Jul 2009 18:20:37 +0200, PerX ... wrote:
>
> --eboks--
>
> Hvis vi taler om den samme side, så er den der:

Yep, og yep. Fuskere. Men så ved jeg jo hvad jeg har at gå efter.
Gad vide om man kan redigere firefoxes password fil og manuelt tilføje
passwords.

Hvad hedder den der addon?

> Selv hvis der er, tror jeg ikke, det virker. Det er jo ikke bare Operas
> fortolkningsmotor, du skal bruge, men en indbygget funktionalitet.

Jeg havde bare hørt om nogle tabs som virkede som MSIE, og jeg troede
det var mere end bare user host, men at de lavede en instance af
browseren.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 29-07-09 19:45

On Wed, 29 Jul 2009 20:40:44 +0200, PerX ... wrote:

> Yep, og yep. Fuskere. Men så ved jeg jo hvad jeg har at gå efter.
> Gad vide om man kan redigere firefoxes password fil og manuelt tilføje
> passwords.
>
> Hvad hedder den der addon?

Hvilket addon mener du?

Fra : PerX ...

Dato : 29-07-09 19:55

> [...]
> On Wed, 29 Jul 2009 18:20:37 +0200, PerX ... wrote:
>
> --eboks--
>
> Hvis vi taler om den samme side, så er den der:

Firebug måske?

heh, at ændre det til autocomplete ON, virker - men kun delvis, Firefox
kan åbenbart kun huske 2 ting, og her kræver det 3 - del1 og del2 af
cpr, og koden.

Oh well :)

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 29-07-09 20:01

On Wed, 29 Jul 2009 20:54:35 +0200, PerX ... wrote:

> Firebug måske?

Nåhe, nej det er et billede fra Opera og Operas indbyggede Dragonfly, se
evt. http://www.opera.com/dragonfly/

Fra : PerX ...

Dato : 29-07-09 17:19

In article <BK2dnT-mvOuGz-3XnZ2dnUVZ8tJi4p2d@giganews.com>,
usenet@kimludvigsen.dk says...

> En hjemmeside kan vælge at lave felterne, så koderne ikke
> huskes. Hvis Opera alligevel husker den slags, så kan det
> vel betegnes som et sikkerhedsproblem.

Nej, det er mig som bestemmer om jeg vil huske koderne - ikke dem.

> Jeg ved dog ikke, om eboks laver sin login på den måde, og
> om det er derfor, dine login-informationer ikke huskes.

Okedoke.