Nåda,k Firefox kan også overtages af hijac~
Fra : Henrik Laursen

Dato : 26-07-09 03:06

Ved et uheld havnede jeg på en af de sites der kan hijacke en browser
og loade den ene side efter den anden når man forsøger på at forlade siden,
det skete så også for min Firefox 3.5.1
Lukkede så med ctl-alt-del metoden for at få stoppet det der.

Ved genåbning af browseren blev jeg smidt direkte ind på den satans side
igen og var atter nød til at lave ctrl-alt-del metoden.

Ved 3de åbning af browseren, så var det pludselig overstået og jeg fik
endelig Firefox Start siden.
Jeg ved så ikke om det er browseren selv eller den Adblock Plus jeg har
indstaleret i Firefox der først ved 3de gang stoppede det.

Men ihvertfald ladder det til at selv Firefox ikke er helt sikker med de
sites der kan overtage ens browser og bare loade den ene efter den anden
side når man forsøger på at forlade stedet.

--
Henrik Laursen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-07-09 11:50

Henrik Laursen skrev:
> Ved et uheld havnede jeg på en af de sites der kan hijacke en browser
> og loade den ene side efter den anden når man forsøger på at forlade siden,
> det skete så også for min Firefox 3.5.1

I princippet kan de vel overtage alle browsere.
Firefox er nok blevet mere interessant for dem at gå efter i takt med at
browseren er blevet mere udbredt.

Så har jeg ikke berørt hvor sikker eller usikker Firefox i sig selv er,
for det er der nok andre der ved mere om, end jeg gør.
Dog er det mit stadig mit indtryk at den er mere sikker end IE, men at
Opera er ligger et niveau over FF på det punkt.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-07-09 02:44

Philip Nunnegaard wrote:

> I princippet kan de vel overtage alle browsere.
> Firefox er nok blevet mere interessant for dem at gå efter i takt med at
> browseren er blevet mere udbredt.

Man er vel også sikret mod den slags hvis man bruger en addon som
"NoScript". Det er netop grunden til at jeg bruger Firefox: de mange
gode addons.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 27-07-09 09:48

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in

> Man er vel også sikret mod den slags hvis man bruger en addon som
> "NoScript". Det er netop grunden til at jeg bruger Firefox: de mange
> gode addons.

Kan den "NoScript" ikke gi' problemer for andre add-ons ?
Eks anvender jeg "Screengrab" som jeg enkelte gange har opleve brokke
sig fordi at scripting var blevet stoppet på en side hvor jeg forsøgte
på at grabbe noget med den.

--
Henrik Laursen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-07-09 11:16

Henrik Laursen wrote:

> Kan den "NoScript" ikke gi' problemer for andre add-ons ?

Jeg har ikke selv problemer. Hvis der skulle være en addon der er
afhængig af en funktionalitet på et site er du sikkert nødt til at
tillade javascript for den pågældende side.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 27-07-09 21:13

> Jeg har ikke selv problemer. Hvis der skulle være en addon der er
> afhængig af en funktionalitet på et site er du sikkert nødt til at
> tillade javascript for den pågældende side.

Ok, så længe det godt kan lade sig gøre.

--
Henrik Laursen

Fra : PerX ...

Dato : 04-08-09 01:23

In article <Xns9C5429C6F28E5loaded247@193.202.122.104>, nomail@dont-
like-spam.com says...
> [...]
>
> Ved genåbning af browseren blev jeg smidt direkte ind på den satans side
> igen og var atter nød til at lave ctrl-alt-del metoden.

Firewall bloker al trafik ;)