MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Produktnøgle - Vista OEM?
Fra : JBJ

Dato : 22-09-09 08:47

Hej til alle:) Et spørgsmål som sikkert er besvaret 1000 gange før: Min
bærbar kom med Vista Home Premium OEM (dansk, svensk, norsk og engelsk)
pre-installeret hvor man fra start kunne vælge hvilket sprog man vill
bruge, og en masse skrammel samt forkerte drivere som Toshiba ved et uheld
havde lagt ind. Jeg kan ikke få en ny recovery DVD fra Toshiba, som ikke
indeholder de forkerte drivere - selvom disse laver rod og sløver maskinen
samt får den til at fryse af og til - så jeg har ryddet op og lavet min
egen recovery DVD.

Hvis jeg nu ville installere en ren Vista Home Premium 32bit OEM version -
man kan købe mediet(DVD'en) uden produktnøgle - kan jeg så bruge min
nuværende produktnøgle som sidder i bunden af min bærbar?

Teoretisk burde det virke med en OEM version, men jeg hører gerne fra nogen
som har prøvet det:) Jeg ved det kan lade sig gøre med en OEM XP home og
måske også XP Pro Sp2 og produktnøgle (m/uden servicepacks).

Hvis det kan lade sig gøre, er det så muligt at skifte sprog til engelsk
under installationen?

Har hørt at når den først er installeret i et sprog så skal man vælge det
samme sprog ved recovery da den er låst til det sprog(hos Microsoft og ikke
lokalt), vælger man andet sprog vil installationen afslutte med at det ikke
kan lade sig gøre og man er nød til at ringe til Microsoft for en
langsomlig samtale hvor der skal scannes dokumenter ind og faxes/emailes
ind til dem før man får en ny kode

Derfor vil jeg gerne høre fra nogen som har prøvet det(selvfølgelig uden at
bruge cracks af nogen art).

Hvis ovenstående kan lade sig gøre, er det så muligt at bruge en OEM Vista
Home Premium 32bit som er slipstreamet med alle servicepacks, til ens egen
originale produktnøgle(som jo er til Vista uden servicepacks)?

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-09-09 09:05

JBJ skrev, Den 22-09-2009 09:47:
> Hvis jeg nu ville installere en ren Vista Home Premium 32bit OEM version
> - man kan købe mediet(DVD'en) uden produktnøgle -

Kan man købe en dansk OEM uden licens?

Fra : JBJ

Dato : 22-09-09 09:11

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Kan man købe en dansk OEM uden licens?

På edbpriser mener jeg at have set mediekit uden licens, samt mener man kan
købe en DVD fra MS hvis ens egen skulle være blevet ridset.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-09-09 22:46

Dog ikke OEM versioner. Disse skal bestilles fra OEM'en (HP, Dell
osv.)

Regards Jens Peter Karlsen.