E-Mail
webnoob 5265
Autosvar - uendelig løkke?
Fra : Optimus Prime

Dato : 22-09-09 07:18

Hvad sker der hvis nu jeg har autosvar på min email og sender en email
til en ugyldig adresse, hvor postmaster så svarer tilbage at adressen er
ugyldig.

Forsætter min emailkonto og postmaster med at sende til hinanden i en
uendelighed - eller er der taget højde for det på en eller anden måde?

Fra : Max

Dato : 22-09-09 09:22

Hej Optimus Prime

> [...]
>
> Forsætter min emailkonto og postmaster med at sende til hinanden i en
> uendelighed - eller er der taget højde for det på en eller anden måde?

Inden du sætter auto svar op, ja så tænk på at alle spamere der
sender til dig får bekræftet at det er en valid adresse.

Og autosvar er normalt sat op så den kun sender svar til samme
adresse en gang.

--
Mvh Max

Fra : Optimus Prime

Dato : 23-09-09 14:03

Max skrev:
> Inden du sætter auto svar op, ja så tænk på at alle spamere der
> sender til dig får bekræftet at det er en valid adresse.

Der er tale om jeg sender mails ud til en mailingliste - fra en
noreply@domain.dk... Skriver i bunden af mine mails de ikke kan svare på
disse; men det afholder ikke folk fra at skrive (mailen eksisterer da
visse antispam funktioner angiveligt tjekker om man sender fra en valid
adresse).
Tænkte på de så kunne få en mail retur om at der ikke læses mail på
denne adresse?

> Og autosvar er normalt sat op så den kun sender svar til samme
> adresse en gang.

Okay, hvor er det sat op og kan det være forskelligt fra server til server+

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-09-09 21:10

Optimus Prime wrote:

> Okay, hvor er det sat op og kan det være forskelligt fra server til
> server+

MS Outlook på Exchange server fungerer sådan i mit firma.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 23-09-09 21:25

Hej

> Okay, hvor er det sat op og kan det være forskelligt fra server til
> server+

På min TDC konto gør jeg det f.eks. via webmail, på job via
Exchange serveren og sådan er der mange mulighedr. Hvem
sender dine E-mails for dig ?

--
Mvh Max

Fra : Optimus Prime

Dato : 24-09-09 11:03

Max skrev:
> På min TDC konto gør jeg det f.eks. via webmail, på job via
> Exchange serveren og sådan er der mange mulighedr. Hvem
> sender dine E-mails for dig ?

Sendes via en maillist manager hos Dandomain

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-09-09 11:09

Optimus Prime skrev:

> Hvad sker der hvis nu jeg har autosvar på min email og sender en email
> til en ugyldig adresse, hvor postmaster så svarer tilbage at adressen er
> ugyldig.

Autosvar er en pestilens.

Og det er direkte idioti hvis den oplyser at man er på ferie
eller på anden måde rejst væk.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-09-09 11:15

Bertel Lund Hansen skrev:

>Og det er direkte idioti hvis den oplyser at man er på ferie
>eller på anden måde rejst væk.

Daw, Det' vesterhavshytten

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : JK

Dato : 22-09-09 18:34

> Autosvar er en pestilens.
>
> Og det er direkte idioti hvis den oplyser at man er på ferie
> eller på anden måde rejst væk.

Kommer vel an på om det er en firma mailadresse, i det firma jeg arbejder
for skal man sætte autosvar på sin mail adresse hvis man har fri eller er på
ferie, sådan at vore kunder kan kontakte firmaet på andenvis.

Men privat ja der bruger jeg det ikke.

At fortælle man ikke er hjemme er vel egenligt kun et problem hvis afsender
af mailen ved hvor du bor

Hilsen

Johnny

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-09-09 22:52

JK skrev:

> At fortælle man ikke er hjemme er vel egenligt kun et problem hvis afsender
> af mailen ved hvor du bor

.... eller kan finde ud af det.

--
Bertel

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-09-09 21:08

Bertel Lund Hansen wrote:

> Autosvar er en pestilens.
>
> Og det er direkte idioti hvis den oplyser at man er på ferie
> eller på anden måde rejst væk.

Det kan være praktisk i firmasammenhæng, men ikke privat.

Fra : Vidal

Dato : 25-09-09 10:16

Optimus Prime skrev:
> Hvad sker der hvis nu jeg har autosvar på min email og sender en email
> til en ugyldig adresse, hvor postmaster så svarer tilbage at adressen er
> ugyldig.

Eller sender til én, der også har autosvar ...

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard