lidt geninstalleringstips
Fra : jagge

Dato : 21-09-09 19:00

Hey

jeg er aktivt igang med processen men hvis nogen ser det her i sidste
øjeblik vil jeg da gerne have et par tips.

Jeg skal geninstallere en ibook med sys 10.4. Jeg er ved at lave backup
af alle dokumenter men prøver at få så meget med iforhold til
programmer.

Jeg har taget en backup af home/bibliotek mappen. Deri har jeg set
applications support mappen og jeg har den forventning at hvis jeg har
den, har jeg også mails, adressbook, safari settings, firefox settings
etc, er det korrekt ??

Er der andre folders man bare skal kopiere når man prøver at migrere så
mange settings som muligt ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-09 19:13

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> applications support mappen og jeg har den forventning at hvis jeg har
> den, har jeg også mails, adressbook, safari settings, firefox settings

ja, de ligger spredt rundt i ~/Library mappen, ikke bare under
Application Support.

> Er der andre folders man bare skal kopiere når man prøver at migrere så
> mange settings som muligt ??

husk at få Documents, Music, Movies, Pictures og Desktop med også ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 21-09-09 19:41

> ja, de ligger spredt rundt i ~/Library mappen, ikke bare under
> Application Support.

cool

> husk at få Documents, Music, Movies, Pictures og Desktop med også ...

Will do, takker.

Skal lige høre hvis jeg nu har gemt mail folderen og smider de der
preference filer etc ind i det nye system, gendanner den så automatisk
den mailbox jeg har nu med de indstillinger der var ? Kan sgu ikke lige
gennemskue det.

Kan jeg alternativt oprette den manuelt igen og så blot smide alle mails
over i den nydannede "tomme" mail mappe ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-09 20:24

> [...]
>
> Kan jeg alternativt oprette den manuelt igen og så blot smide alle mails
> over i den nydannede "tomme" mail mappe ?

Det nemmest er nok bare at smide alt indholdet fra den gamle brugermappe
over på det nye system. Men jo, hvis mail prefs og Mail data bibliotket
er det rigtige sted så vil det "bare virke"

/thomas

Fra : jagge

Dato : 21-09-09 20:33

> Det nemmest er nok bare at smide alt indholdet fra den gamle brugermappe
> over på det nye system. Men jo, hvis mail prefs og Mail data bibliotket
> er det rigtige sted så vil det "bare virke"

Bare lige for den tungnemme.. ;0). Det er min kærestes maskine og hun
har en hjemmemappe (hus ikon) med hendes brugernavn.

Den er jeg igang med at kopiere.

Kan jeg bare slæbe hele den mappe over på det nye system i brugermappen
og så skulle den ged være barberet ?

Jeg har lavet selvstændige backup af ical database, og adressbook
database.

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-09-09 20:38

jagge skrev:

> Kan jeg bare slæbe hele den mappe over på det nye system i brugermappen
> og så skulle den ged være barberet ?

Hvorfor ikke bare en kopi af disken og så bruge overføringsassistenten?

Fra : jagge

Dato : 21-09-09 20:45

> Hvorfor ikke bare en kopi af disken og så bruge overføringsassistenten?

Nok mest fordi jeg ikke kendte den mulighed, jeg er måske lidt windows
agtig :0).

Hvordan gør man præcist det ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-09 20:49

> [...]
>
> Den er jeg igang med at kopiere.
>
> Kan jeg bare slæbe hele den mappe over på det nye system i brugermappen

jep ... eller brug Migration Assistenen ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 21-09-09 21:14

> jep ... eller brug Migration Assistenen ...

Ok kan jeg bruge user mappen som udgangspunkt for den assistent, eller
skal jeg have en fuld kopi af macintosh HD ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-09 21:40

> Ok kan jeg bruge user mappen som udgangspunkt for den assistent, eller
> skal jeg have en fuld kopi af macintosh HD ??

mener du skal have en fuld kopi .... du kan sagtens gøre det med
håndkraft ..

Installer systemet, opret en midlertidig bruger (kalden temp, eller
admin)

Flyt brugermappen under under /Users

Opret en bruger som du kalder det samme som på det gamle system,
vigtigst er at "short name" er det samme som brugermappen hedder.
Systemet vil se at der er en mappe i forvejen og spørger om den skal
gøre til hjemmemappe for den nye bruger. Det sger du ja tak til.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 22-09-09 18:34

> [...]
> Systemet vil se at der er en mappe i forvejen og spørger om den skal
> gøre til hjemmemappe for den nye bruger. Det sger du ja tak til.

Ok det lyder sgu cool, det prøver jeg af :0)

Tak for hjælpen.

MVH

Jakob