Time Machine backup på Time Capsule virke
Fra : KentBM

Dato : 21-09-09 18:44

Efter opdatering til Snow Leopard åbner Quicktime ikke længere et
vindue, som den gamle QT7. Og WMP virkede ikke med besked om at QT ikke
var installeret.

Jeg besluttede derfor at fjeren QT og prøve at få den installeret igen
via først SL-DVDen. Siden Leopard disken og endelig ved at hente
Quicktime 7 ned igen fra Apple. Altså reinstallation og komplet
installation af hele systemet en 4 - 5 gange.

Dette burde ikke have betydet så meget, da jeg har kørt automatisk Time
Machine backup på min Time Capsule, men det er ikke lykkedes mig at få
hentet backup ind igen, så alle mine indstillinger, musik og (værst)
billeder kunne komme på plads igen.

Når jeg i overførelsesassistenten har klikket på, at jeg har en Time
Machine backup, som skal køres ind, så forsøges det at få kontakt til
denne på Time Capsule, men det er ikke lykkedes.

Så nu har jeg en absolut jomfrulig installation af SL på min MacBook.
Men jeg har under hele forløbet kunne få adgang til TC via min XP- og
min VistaPC, men med store problemer.

I dag er jeg så faldet over denne artikel
http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=21943
Der er åbenbart kendte problemer med enten harddisken eller
strømforsyningen på TC og Apple vil ikke røre ved de TC, hvor garantien
er udløbet i følge de artikler, som jeg har fundet. Bare ærgerligt, køb
en ny

Det største problem med den manglende musik er, at min iPod vil blive
nulstillet, når jeg slutter den til min MacBook. Går jeg ud fra da det
plejer at være indholdet af iTunes, som bestemmer. Og så må jeg til at
rippe alle min CDer igen. Indstillingerne kommer på plads igen. Men
nogle af billederne havde jeg kun på den maskine. Nok kun en 20 - 30
stk. (jeg er ikke den store fotograf), men de kommer jo ikke igen.

Moralen er vel, at rigtige mænd tager ikke kun en backup, men flere.
Hvilket jeg også gjorde indtil, at jeg købte den Time Capsule.

Og så har jeg trukket min anbefaling af TC, som jeg havde givet til min
niece tilbage og sagt, at hun i stedet for skal købe en USB-harddisk.

Så i weekenden skal jeg have tage en ny TM-backup på TC, så jeg kan se
om det er muligt at få hentet skidtet ind igen. Hvis ikke er det bare en
kr. 2145 dyr erstatning for min Airport Extreme. Jeg må vist lede efter
kvitteringen en gang mere.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-09 18:53

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
> Machine backup, som skal køres ind, så forsøges det at få kontakt til
> denne på Time Capsule, men det er ikke lykkedes.

trådløs eller kabel ?

Kan du fra en jomfruelig 10.6 alt+klikke på time machine ikonet og siger
"browse other timemachine disks" ?

Kan mounte TC'ens disk via alm. fildeling/netværk ?

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 21-09-09 20:14

Thomas von Hassel skrev:
> trådløs eller kabel ?
Mest trådløst, men jeg prøvede med et kabel, hvilket ikke gav nogen forskel.

> Kan du fra en jomfruelig 10.6 alt+klikke på time machine ikonet og siger
> "browse other timemachine disks" ?
Ctrl + klik giver menuen.

Jeg flytter lige et par ting tilbage for at rydde op på nogle af mine
forsøg.

> Kan mounte TC'ens disk via alm. fildeling/netværk ?
Nu er mounte jo meget UNIX. Men jeg har hele tiden kunne læse disken,
men lidt frem og tilbage, fra både min kablet XP-stationær-Pc og min
trådløse Vista-Pc. Men med store forsinkelser og problemer.

Når de 69GB er flyttet på plads igen, så vil jeg prøve "browse other
osv". Om en lille times tid.

--

Kent

Fra : KentBM

Dato : 27-09-09 16:44

KentBM skrev:
> Når de 69GB er flyttet på plads igen, så vil jeg prøve "browse other
> osv". Om en lille times tid.

Min backup viste sig at være defekt. TM kunne ikke læse indholdet,
hverken via TC eller fra en USB-harddiske, hvor backuppen var kopieret over.

Så nu mangler jeg så "bare" en løsning til at få mine adresser og mit
musik kopieret over fra min iPod over i henholdsvis iTunes og via iTunes
ind i Adressebog.

Begge ting er vel desværre umuligt, så det er at rippe forfra igen.

--

Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-09-09 17:26

KentBM skrev:

> Min backup viste sig at være defekt. TM kunne ikke læse indholdet,
> hverken via TC eller fra en USB-harddiske, hvor backuppen var kopieret
> over.

Jeg tror de der "sparse-images" kræver særbehandling, men jeg _ved_ det
ikke.

> Så nu mangler jeg så "bare" en løsning til at få mine adresser og mit
> musik kopieret over fra min iPod over i henholdsvis iTunes og via iTunes
> ind i Adressebog.

Musikken skulle gerne blive slupret over når du sætter iPod'en i.
Adresserne er værre.

Fra : Elle

Dato : 28-09-09 01:09

On 2009-09-27 18:26:27 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Musikken skulle gerne blive slupret over når du sætter iPod'en i.
> Adresserne er værre.

Jeg har lige med held overført musik fra iPhone/iPod med "POD TO MAC"
(freeware).
Jeg har ikke fundet ud af hvordan adresserne kommer over fra iPhone til mac.
Nogen, der ved dét?

Elle

Fra : Palle

Dato : 27-09-09 20:30

On 2009-09-27 17:43:55 +0200, KentBM <kentF_JERNMagnussen@hotmail.com> said:

> KentBM skrev:

<Alt muligt snip>

Jeg har en sidebemærkning/spørgsmål.

Jeg har en Time Machine på Snow Leopard, og dermed også mit iTunes sjov.

Når jeg trykker Time Machine inde under iTunes, ja så hives jeg bare ud
på skrivebordet?! Burde jeg ikke blive inde i iTunes og se tidligere
modifikationer af iTunes? Ligesom det sker under iPhoto?

Jeg har prøvet at opstarte en ny Time Machine disk et par gange, men
det samme sker.

--
Palle