airport extreeme og 3 express kan deres op~
Fra : saxjax

Dato : 20-09-09 12:35

jeg har sat et wds netværk op hos en kolega (3 airport express og en
extreeme) og kunne godt tænke mig muligheden for at ændre hans
opsætning/ opdatere hans extreeme og express enheder uden at skulle
forbi fysisk.
er det muligt at logge ind på extreemen via airport utility externt.
(bonjour?)
de har ikke nogen mac i huset, så jeg kan ikke lave nogen overtagelse
af skærmen via vnc://192.xxx.xxx.xxx.
er der nogen ideer.
kunne dette evt også bruges til at logge ind på min timecapsule uden
et mobile me abonnement?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-09-09 19:40

saxjax <saxjax@saxjax.dk> wrote:

> [...]
> af skærmen via vnc://192.xxx.xxx.xxx.
> er der nogen ideer.
> kunne dette evt også bruges til at logge ind på min timecapsule uden

du kan godt slå administration via WAN til på den airport som sidder med
et ben på det store internet .. men der fanger du jo ikke de andre
baser. Har de ikke en server af en slags som du kan lave en VPN til ?

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-09-09 19:41

> [...]

> (bonjour?)
> de har ikke nogen mac i huset, så jeg kan ikke lave nogen overtagelse

Forrestens så kan Airport Admin også installeres på en PC ...

/thomas

Fra : saxjax

Dato : 21-09-09 13:14

On 20 Sep., 20:40, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> et ben på det store internet .. men der fanger du jo ikke de andre
> baser. Har de ikke en server af en slags som du kan lave en VPN til ?

tak for responsen
hvordan får jeg så fat i den airport,? den sidder bag en zyxel router
fra fullrate.
jeg kan sagtens få kontakt til min zyxel via dens ip, men jeg ved ikke
hvordan jeg kommer videre ind til airporten.

nej de har ingen server, og undskyld min uvidenhed, men jeg ved
faktisk ikke hvad en vpn er.

/jakob

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 22-09-09 13:30

> [...]

> (bonjour?)
> de har ikke nogen mac i huset, så jeg kan ikke lave nogen overtagelse

Du kan overtage skærmen, mac eller pc med teamviewer
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Per