Diske og partitioner og 10.6
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-09-09 18:24

Status for mig vedr. 10.6 er:

10.6 lagde sig uforvarende på en partition, jeg ellers havde forbeholdt
data. Det blev min redning, da 10.5.8 hermed lå urørt på den partition,
der skulle være forbeholdt software.

Derfor kører jeg nu på 10.5.8, til jeg kan føle mig sikker på, at 10.6
ikke vil drille. Det gør den lige nu i forhold til Finale og i forhold
til Launch2Net, der bringer mig på mobilt netværk i sommerhuset. Sidste
version af Launch2Net skulle kunne køre under 10.6. Men det vil den
ikke.

Planen er at fjerne 10.6 fra partitionen Data, hvor den ikke skal have
lov at tage plads op. Men jeg skal kunne prøve den af, når der er grund
til at give den en ny chance.

Kan jeg installere 10.6 på en ekstern harddisk og bruge den som
startdisk, når jeg vil eksperimentere?

Jeg har nu flottet mig og købt en ny Adobe CS4 Design-pakke. Men den
tager så meget plads op, at jeg måtte vælge nogle komponenter fra.

Jeg har tænkt mig at sikkerhedskopiere mine arkiver (dobbeltsikret) på
to eksterne harddiske, slette partitionen Data og lægge på plads igen.

Kan jeg i den forbindelse justere størrelsesforholdet mellem partitionen
Data og partitionen System?

Jeg er pt. fuldt tilfreds med min MacBookPro. Kun utilstrækkelig plads
kunne få mig til at købe nyt.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-09-09 19:10

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> til at give den en ny chance.
>
> Kan jeg installere 10.6 på en ekstern harddisk og bruge den som

jep

> [...]
> Data og partitionen System?
>
> Jeg er pt. fuldt tilfreds med min MacBookPro. Kun utilstrækkelig plads

jeg vil nok bare droppe ideén med partitioner ...

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-09-09 19:58

> jep

Tak

> jeg vil nok bare droppe ideén med partitioner ...
>
> /thomas

Ja, men det bliver en anden gang. Kan man justere partitionernes
indbyrdes størrelse, når man sletter indholdet på den ene af dem?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-09-09 20:32

> Ja, men det bliver en anden gang. Kan man justere partitionernes
> indbyrdes størrelse, når man sletter indholdet på den ene af dem?

måske ... partitioner kan godt ændres i størrelse, men jeg har haft det
trick til at fejle hvis der er for meget data på dem ..

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-09-09 19:58

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg har nu flottet mig og købt en ny Adobe CS4 Design-pakke.

Og i den anledning vil jeg udtrykke min store glæde over, at man nu i
InDesign kan indexere med æøå (og andre tegn, som ikke findes i det
engelske alfabet). Jeg ved ikke, hvordan det var i CS3. Den har jeg ikke
prøvet.

Men det er mig en gåde, at Adobe kunne udelade denne mulighed, som
fandtes i PageMaker, i mindst to versioner af InDesign, når Adobes
produkter ligger på så mange tusinde kopier i firmaer verden over, som
antydet i en anden tråd.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt