10.6 og Adobe
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-09-09 20:55

Efter installering af 10.6 kan mine Adobe-programmer ikke åbnes. Nogle
af dem er CS2, andre CS3. Det kommer ud på et. Jeg skal finde
licensnumre frem for at komme videre.
Det er en utilbørlig hensynsløshed, at man skal påføres den ulejlighed.

Finale 2010 kan ikke startes.

Default Folder er slået fra, men kan aktiveres igen.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Lyrik

Dato : 14-09-09 15:04

On 14 Sep., 21:54, ossm...@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:
> [...]
> licensnumre frem for at komme videre.
> Det er en utilbørlig hensynsløshed, at man skal påføres den ulejlighed.
Du er jo en lykkens pamjulefis hvis du kan klare den med lidt
ulejlighed og et par serienumre.

Værre er det når programmer slet ikke kan køre i 10.6! Som mit EyeTV
der skal få hybrid-TV-sticken til at virke! No-go! Bare til lommerne
og køb ny software!

Hvad hvis din løsning er at du bare skal købe et par nye Adobe-
Programmer? Den salut jeg fik var noget i den retning:
"Du er da vel ikke så nærrig at du ikke lige kan ryste nogle
skillinger sammen til et nyt program!"

Jeg håber for dig at du kan klare dig med :"Ulejlighed og et par
serienumre du ryster lige ud af ærmet?"

Hilsen
Jens

Fra : Henrik Enslev

Dato : 14-09-09 22:09

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> skillinger sammen til et nyt program!"
>
> Jeg håber for dig at du kan klare dig med :"Ulejlighed og et par

Hej

Jeg har på en hjemmeside fundet via mediamac læst, at adobe kun
understøtter CS 4 på 10.6. Helt enkelt.

Så nedgrader eller ryst 18000 ud af posen ;-(

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-09-09 22:25

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Hej
>
> Jeg har på en hjemmeside fundet via mediamac læst, at adobe kun
> understøtter CS 4 på 10.6. Helt enkelt.
>
> Så nedgrader eller ryst 18000 ud af posen ;-(

Det skulle kunne klares med 16,112.50 (incl. VAT og free shipping) for
Creative Suite 4 Design Premium.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-09-09 23:28

Ove Steen Smidt wrote:

> Det skulle kunne klares med 16,112.50 (incl. VAT og free shipping) for
> Creative Suite 4 Design Premium.

Under alle omstændigheder bliver det stadig en temmelig dyr
'SnowLeopard'.!

Iflg. flere tråde på bl.a. comp.sys.mac.system og comp.sys.mac.apps
/skal/ det være muligt at køre CS2 og CS3 på 10.6. Har du prøvet at
geninstallere direkte fra CS DVD'erne? - Det blev nævnt i en af trådene
som en god idé...

mvh. Erik Richard

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-09-09 17:22

> [...]
> /skal/ det være muligt at køre CS2 og CS3 på 10.6. Har du prøvet at
> geninstallere direkte fra CS DVD'erne? - Det blev nævnt i en af trådene

Mine tidligere opgraderinger er et forfærdeligt kludetæppe af CS2-pakke
og enkeltkøbte programmer, der er afhlængige af hinandens
tilstedeværelse.Det er en lang og alt for indviklet historie.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-09-09 18:09

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Mine tidligere opgraderinger er et forfærdeligt kludetæppe af CS2-pakke
> og enkeltkøbte programmer, der er afhlængige af hinandens
> tilstedeværelse.Det er en lang og alt for indviklet historie.

næste gang køb det som TLP licenser .. så er du ude over aktivering og
at tidligere version skal være installeret før du kan lægge
opgraderinger ind ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 14-09-09 22:53

Henrik Enslev wrote:
> Jeg har på en hjemmeside fundet via mediamac læst, at adobe kun
> understøtter CS 4 på 10.6. Helt enkelt.

Både og:
http://blogs.adobe.com/jnack/2009/09/adobe_revises_snow_leopard_faq.html

> Så nedgrader eller ryst 18000 ud af posen ;-(

;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-09-09 22:12

> [...]

> skillinger sammen til et nyt program!"
>
> Jeg håber for dig at du kan klare dig med :"Ulejlighed og et par

Adobe Creative Suite 4 Design Premium er bestilt.

Det er bare måden, man skal erfare det på, som undrer og irriterer. Den
er endda forskellig fra program til program. Om det ene siger man, at
det skal geninstalleres, det andet kræver indtastning af serienummer,
det tredje åbner slet ikke.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-09-09 05:03

> [...]

> er endda forskellig fra program til program. Om det ene siger man, at
> det skal geninstalleres, det andet kræver indtastning af serienummer,

CS3 virker ihvertfald 100% hos mig ... Det eneste det krævede var at
fjerne photoshop's preferencefil (de andre komponenter virkede uden
modifikationer)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-09-09 06:33

Lyrik skrev:

> Værre er det når programmer slet ikke kan køre i 10.6! Som mit EyeTV
> der skal få hybrid-TV-sticken til at virke! No-go! Bare til lommerne
> og køb ny software!

Stedet du skal klage din nød er altså Elgatos kundesupport.

At du klager dig her, ændrer ikke det store :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-09-09 06:39

> Stedet du skal klage din nød er altså Elgatos kundesupport.
>
> At du klager dig her, ændrer ikke det store :)

og de vil nok sige: "hvis ingen køber vores software så bliver vi nødt
til at lukke" ... men det er måske det hr. lyrik vil ?

/thomas

Fra : Niels

Dato : 14-09-09 15:20

> [...]
> licensnumre frem for at komme videre.
> Det er en utilbørlig hensynsløshed, at man skal påføres den ulejlighed.

"utilbørlig hensynsløshed" - he, he. Den var go'. Du er sgu en lystig
og sarkastisk mand!

--
Niels

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-09-09 22:58

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> "utilbørlig hensynsløshed" - he, he. Den var go'. Du er sgu en lystig
> og sarkastisk mand!
>
> --
> Niels

Det ærligste ville have været en meddelelse før installering:

"Vær forberedt på, at denne opgradering af MacOS vil kunne medføre, at
en del af dine programmer ikke mere kan bruges."

Når man så klikker på det pågældende program, skulle MacOS sige:

"Photoshop CS3 kan ikke bruges med MacOS 10.6. Undersøg om programmet er
udsendt i en ny version, der er tilpasset MacOS 10.6."

I stedet kommer der en besked om, at programmet skal geninstalleres
eller registreringsnummeret indtastes. Den første tanke i mit hoved er,
at MacOS ikke skal komme og bestemme, at jeg skal genindtaste serienumre
til mine Adobe-programmer.

MacOS 10.6 har ikke selv begreb om arten af den ravage, det har skabt,
og fremkalder misvisende meddelelser.

Iøvrigt er det da helt fair, at Apple ønsker at udvikle sin software,
selvom det skulle kræve fornyelse af nogle andre programmer.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-09-09 05:03

> [...]

> "Vær forberedt på, at denne opgradering af MacOS vil kunne medføre, at
> en del af dine programmer ikke mere kan bruges."

Det er selvskrevet når du opdaterer noget så grundlæggende som dit
styresystem. Der var en der beskrev det som at der kommer nogen og tager
alting ud af dit hus, river huset ned, bygger et nyt hus og sætter
alting tilbage igen. Der _skal_ jo så være ting der enten ikke virker
overhovedet eller lige skal sættes på plads igen bagefter.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-09-09 06:43

Ove Steen Smidt skrev:

> [...]
> eller registreringsnummeret indtastes. Den første tanke i mit hoved er,
> at MacOS ikke skal komme og bestemme, at jeg skal genindtaste serienumre

Det er garanteret Adobes kopibeskyttelse du er ramlet ind i.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-09-09 10:48

> Det er garanteret Adobes kopibeskyttelse du er ramlet ind i.

Ligesom nogengange når man skifter harddisk - geninstaller og genindtast SN.

Det undrer mig, at Apple ikke oplyser om mulige problemer, når man
opgraderer OS X?

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-09-09 11:12

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Ligesom nogengange når man skifter harddisk - geninstaller og genindtast SN.
>
> Det undrer mig, at Apple ikke oplyser om mulige problemer, når man
> opgraderer OS X?

det gør de også ... de har enda en KB artikel med software som _ikke_
virker under 10.6

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-09-09 11:35

nospamtoMike [8000 C] skrev den 15-09-2009 11:47:

> Ligesom nogengange når man skifter harddisk - geninstaller og genindtast SN.
>
> Det undrer mig, at Apple ikke oplyser om mulige problemer, når man
> opgraderer OS X?

Er der ikke sådan en alenlang tekst man skal trykke Ok til inden det
hele går i gang?

Har du nærlæst den?

/Thorbjørn

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-09-09 14:44

> Er der ikke sådan en alenlang tekst man skal trykke Ok til inden det
> hele går i gang?
>
> Har du nærlæst den?

Nej ikke de seneste 10 år!

Jeg har altid regnet med, at en systemopdatering til en nyere version -
Tiger til Leopard, Leopard til Snow, 9.1 til 9.2 osv. - KAN give problemer
med non-Apple software. Derfor skal man ikke bare hoppe på nyeste version
UDEN at checke, om ens non-Apple programmer virker med det nye. Især ikke
hvis det er noget, som bruges til produktion. Jeg troede, det var
selvindlysende.

- Mikael

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-09-09 16:23

nospamtoMike [8000 C] skrev:

> Nej ikke de seneste 10 år!

Skal vi skyde på at det er derfor du undrer dig over du ikke får den
slags ting at vide?

> [...]
> UDEN at checke, om ens non-Apple programmer virker med det nye. Især ikke
> hvis det er noget, som bruges til produktion. Jeg troede, det var

Og din pointe? Jvf oplysningen om mulige problemer?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-09-09 17:22

> Skal vi skyde på at det er derfor du undrer dig over du ikke får den
> slags ting at vide?

> Og din pointe? Jvf oplysningen om mulige problemer?

Med undtagelse af overgangen fra Classic til OSX er jeg ikke før i mit
næsten 20-årige Mac-liv stødt på, at systemopgradering bragte kaos i
brugen af eksisterende programmer.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-09-09 20:49

> Skal vi skyde på at det er derfor du undrer dig over du ikke får den
> slags ting at vide?

Min første bemærkning var sarkastisk/ironisk... men det var ikke tydeligt
nok. Jeg undrer mig over alt det brok vedr. 10.6 - selvfølgelig er der ældre
SW der ikke fungerer, so what?

Altså: Der er ret mange af brokkehovederne, der IKKE har læst den alenlange
tekst, så er det osse nemmere at beklage sig.

- Mikael

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-09-09 21:07

nospamtoMike [8000 C] skrev:

> Min første bemærkning var sarkastisk/ironisk... men det var ikke tydeligt
> nok. Jeg undrer mig over alt det brok vedr. 10.6 - selvfølgelig er der ældre
> SW der ikke fungerer, so what?

Så må du bruge flere ord, så det er nemmere at skelne din sarkasme fra
brokkehovedernes oprigtighed ;)

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-09-09 22:28

> Så må du bruge flere ord, så det er nemmere at skelne din sarkasme fra
> brokkehovedernes oprigtighed ;)

Der var en smiley... Og nu var det jo ikke dig, bemærkningen var møntet på.

- Mikael

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-09-09 22:01

> [...]
>
> Altså: Der er ret mange af brokkehovederne, der IKKE har læst den alenlange
> tekst, så er det osse nemmere at beklage sig.

Stod der i den lange tekst (som jeg med skam at melde heller ikke har
læst) at man kunne risikere, at diverse programmer muligvis ikke ville
kunne fungere efter installation af 10.6? - Giv gerne citat eller link,
tak.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-09-09 22:33

> [...]
> læst) at man kunne risikere, at diverse programmer muligvis ikke ville
> kunne fungere efter installation af 10.6? - Giv gerne citat eller link,

Gør jeg gerne, hvis jeg anskaffer 10.6.
Som sagt kan jeg ikke huske, hvornår jeg sidst har læst den slags tekster,
jeg klikker bare på "Agree". Derimod kan jeg finde på at læse "Install
ReadMe" en gang imellem.

- Mikael

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-09-09 22:37

> [...]

> læst) at man kunne risikere, at diverse programmer muligvis ikke ville
> kunne fungere efter installation af 10.6? - Giv gerne citat eller link,

Hvis man lavede lidt research, så var det klart, at visse programmer
ikke ville virke under 10.6. Det er jo ikke et ukendt fænomen, så det er
aldrig helt dumt at lave lidt research, når man opgraderer styresystem.

Apple har lavet en officiel liste:

<http://support.apple.com/kb/HT3258>

Der er også lavet en uofficiel og mere omfattende liste:

<http://snowleopard.wikidot.com/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-09-09 17:56

> Apple har lavet en officiel liste:
>
> <http://support.apple.com/kb/HT3258>
>
> Der er også lavet en uofficiel og mere omfattende liste:
>
> <http://snowleopard.wikidot.com/>

Den sidste omfatter omkring 10 programmer, som jeg bruger. Ikke hver
dag, men sætter pris på at have deres funktioner til rådighed.

Så Sneleoparden kommer ikke indendøre foreløbig

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-09-09 20:59

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Den sidste omfatter omkring 10 programmer, som jeg bruger. Ikke hver
> dag, men sætter pris på at have deres funktioner til rådighed.
>
> Så Sneleoparden kommer ikke indendøre foreløbig

10 programmer!(?) Du har set, at det ikke er en liste over inkompatible
programmer, men over undersøgte programmer? De fleste har et grønt
mærke, der viser, at de er kompatible. Jeg har nemlig lidt problemer
med, at mærkerne bare bliver til spørgsmålstegn på den første side med
programmerne A-G. De andre sider virker fint.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-09-09 23:44

> [...]
> med, at mærkerne bare bliver til spørgsmålstegn på den første side med
> programmerne A-G. De andre sider virker fint.

Jeg har skam bemærket det lille grønne felt med det lyse flueben. Men de
gamle programmer, jeg taler om, har alle noget snask skrevet med
_mulige_ problemløsninger.

Jeg bliver ved Leoparden indtil videre. Beklager - håber ikke at det går
ud over aktiekursen på Aplle aktierne!

--
v.h. Mich

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 15-09-09 18:05

nospamtoMike [8000 C] wrote:
> hvis det er noget, som bruges til produktion. Jeg troede, det var
> selvindlysende.

Der tager du fejl. Se bare som folk tuder ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-09-09 21:23

Peter Farsinsen wrote:

> Der tager du fejl. Se bare som folk tuder ;)

Hvis Adobe kun skulle leve alene af de professionelle brugere, var de
afgået ved en lyneksekution inden for de næste 6-12 måneder!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-09-09 05:02

> Hvis Adobe kun skulle leve alene af de professionelle brugere, var de
> afgået ved en lyneksekution inden for de næste 6-12 måneder!

eh ... det er netop det de gør ... denne gruppe er et lysende eksempel
på at privatbrugere er nøgen nærrøve af rang og derfor heller ikke får
den opmærksomhed de kræver. Det er først hvis store erhvervs accounts
med 1000-10.000 installationer begynder at brokke sig at adobe begynder
at høre efter.

Og der er ingen af dem der stadig sidder på CS2 og gamle G5'ere .. det
har de ikke råd til ....

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-09-09 09:38

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> den opmærksomhed de kræver. Det er først hvis store erhvervs accounts
> med 1000-10.000 installationer begynder at brokke sig at adobe begynder

Nævn mig bare lige '1' firma, der har op mod 10.000 CS pakker! - Jeg har
før nævnt, at jeg har en del kendskab til et af verdens største forlag -
Pinguin Publishing... Selv de har *KUN* ca. 2200 arbejdsstationer! - Og
tilfældigvis véd jeg fra deres chief director, at de er en af Adobes
allerstørste enkelt-kunder!

> Og der er ingen af dem der stadig sidder på CS2 og gamle G5'ere .. det
> har de ikke råd til....

Det kan jeg godt garantere dig for, der er. - Du tror måske, det er
alle, der som Springer koncernen med et snuptag skifter hele
maskinparken ud med omk. 18-20.000 stk. MacPro QuadCore og Octaroner på
én gang? - Jeg _véd_, at fx. Pinguin kører med 99% G5 og resten - til
administration - er WinPC'ere med Concorde C5. - Og jeg kan godt
garantere dig for, der ikke er ret mange CS pakker imellem dér. - Det er
derimod Quark, og det er højst sandsynlig dem, der i den sidste ende har
reddet Quarks eksistens.

Det, der vil komme til at betyde noget for Adobe - og andre lignende
produkter - i den sidste ende, er den million _PRIVATE_ bruger, der
pludselig siger NEJ!, NIET!, NADA!, NON!

Og så er det de færreste privatbrugere, der modsat, hvad ud tror, der
har råd til at bruge +10.000kr. hver gang, der kommer en ny opgradering.
Du sidder i et firma, der nok kan gøre det, men I - som firma - hælder
jo så bare udgiften over på kunden. Det kan vi andre ikke. Vi må spinke
og spare af en surt optjent løn eller lægge tilside fra en ikke altfor
stor pension, hvis vi vil have noget nyt.

- Og at du og andre måske er ansat i et firma, der yderligere kan give
den frynsegode, at du/I/man kan købe disse store pakker til en
'medarbejderpris', hjælper jo ikke os andre. - Da jeg selv havde firma,
kunne jeg også købe privat til forhandlerpris, men det kan jeg altså
ikke mere. Nu må /jeg/ også ud og skrabe _hele_ beløbet sammen! - Og der
er ingen kunder, jeg senere kan hælde udgiften over på, som I jo gør!

Jeg har sagt det før, Thomas. - En gang imellem, bør du edderdyttemig
tænke dig om, før du skriver noget!

mvh. Erik richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-09-09 09:56

> [...]
> Pinguin Publishing... Selv de har *KUN* ca. 2200 arbejdsstationer! - Og
> tilfældigvis véd jeg fra deres chief director, at de er en af Adobes

sjovt du kan trække "en du kender" op af din hat når du ikke selv kan
komme med bedre forklaringer ...

Derudover er Penguin ejet af Pearson og de har iflg. deres egne tal ca.
30.000 ansatte ... (og nej, de sidder nok ikke med CS pakker allesammen
....)

Derudover var de 10.000 kun "et højt tal", men godt du kan hænge dig i
de ubetydelige detaljer... det var ikke pointen i min post.

> [...]
> garantere dig for, der ikke er ret mange CS pakker imellem dér. - Det er
> derimod Quark, og det er højst sandsynlig dem, der i den sidste ende har

heh .. jeg vil godt æde endnu en af mine hatte på at Penguin ikke kører
C5 ....

> [...]
> er ingen kunder, jeg senere kan hælde udgiften over på, som I jo gør!
>
> Jeg har sagt det før, Thomas. - En gang imellem, bør du edderdyttemig

Du gætter igen og snakker udenom .. min pointe var at Adobes salg til
"privat" er usandsynligt lavt i forhold til deres virksomheds salg ...
netop fordi de ikke har råd til at lange flere tusinde over disken med
jævne mellemrum.

Seriøse virksomheder derimod har en plan for deres maskinudskfitning og
software køb, måske ikke så de opgraderer hver gang, men måske springer
en version over.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-09-09 12:38

Thomas von Hassel wrote:

> sjovt du kan trække "en du kender" op af din hat når du ikke selv kan
> komme med bedre forklaringer ...

Faktisk har jeg kendt deres chief director, Anne, før jeg overhovedet
anede, der var noget, der dk.edb.mac. Jeg lærte hende at kende gennem
vores Nisus gruppe. - Men det tror du selvfølgelig heller ikke på...

> Derudover er Penguin ejet af Pearson og de har iflg. deres egne tal ca.
> 30.000 ansatte ... (og nej, de sidder nok ikke med CS pakker allesammen
> ...)

Der er irrelevant i denne her forbindelse. Hver enkelt forlag inden for
gruppen har egen bestyrelse med egen CEO, 100% selvstændig økonomi og
planlægning.

> Derudover var de 10.000 kun "et højt tal", men godt du kan hænge dig i
> de ubetydelige detaljer... det var ikke pointen i min post.

Så lad være med at slynge et tilfældigt tal ud, men kom med noget mere
realistisk.

> heh .. jeg vil godt æde endnu en af mine hatte på at Penguin ikke kører
> C5 ....

Du kan grine så meget, du har lyst til. Men jeg véd, de bruger G5, -
ellers har de da skiftet igen inden for den sidste måneds tid. - Faktisk
har jeg selv været med til at rådgive Anne om indkøb af hardware
materiel til afløsning af deres gamle G3 og G4 maskiner - og endnu ældre
mail system, der rent faktisk kørte på modeller helt ned til LCII med
Eudora 3.32... - De kørte i et nærmest 3-kreds system med de gamle
maskiner i et uafhængigt mailsystem, G3/G4 (nu G5) til produktion og
Win2000Pro til administration og bogholderi.

> [...]
>
> Seriøse virksomheder derimod har en plan for deres maskinudskfitning og
> software køb, måske ikke så de opgraderer hver gang, men måske springer

Du glemmer én ting her. - Jeg har været autoriseret Adobe forhandler, da
jeg selv havde forretning. Og medmindre tingene har ændret sig radikalt
på de to år, efter jeg måtte lukke pga. fysiske problemer, er
fordelingen stadig ca. 50/50% privat/erhverv. Så tænk lige over, hvad
der vil ske med et firma som Adobe, hvis omk. halvdelen af deres
omsætning pludselig går op i røg, når/hvis den private sektor holder op
med at købe produktet. - Det er de færreste virksomheder, der kan holde
til det...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-09-09 13:15

> Du kan grine så meget, du har lyst til. Men jeg véd, de bruger G5, -

Jeg tvivler ikke på at de bruger PowerMac G5 maskine i produktion ...
det var C5 ... Concorde C5 jeg studsede over .....? ... virkelig ? ...

> [...]
> omsætning pludselig går op i røg, når/hvis den private sektor holder op
> med at købe produktet. - Det er de færreste virksomheder, der kan holde

Jeg er bange for din kundegruppe har været skævt fordelet .. se, jeg har
nemlig også indtil for ganske nyligt været ansat hos en forhandler, og
vi har langet _mange_ adobe licenser over disken ... 80-90% til erhverv

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-09-09 16:50

Thomas von Hassel wrote:

> Jeg tvivler ikke på at de bruger PowerMac G5 maskine i produktion ...
> det var C5 ... Concorde C5 jeg studsede over.....? ... virkelig ? ...

Læs lige tre linier oppe i mit forrige svar... "administration - er
WinPC'ere med Concorde C5." - Altså har jeg ikke nævnt et eneste ord om
Mac+C5.

> [...]
> nemlig også indtil for ganske nyligt været ansat hos en forhandler, og
> vi har langet _mange_ adobe licenser over disken ... 80-90% til

Nu er Danmark jo et ualmindeligt lille land set i forhold til resten af
verden. - Tænk lige på, at hele Danmarks befolkning udgør mindre end en
trediedel af fx. New Yorks befolkning... - Bortset fra det, så er der
temmelig mange i min omgangskreds - både Mac og win brugere, der har CS
pakkerne, og de raser godt og grundigt over udgiften, når/hvis de vil
opgradere. - Og det er 99% privatbrugere.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-09-09 17:50

> Læs lige tre linier oppe i mit forrige svar... "administration - er
> WinPC'ere med Concorde C5." - Altså har jeg ikke nævnt et eneste ord om
> Mac+C5.

du vil bare ikke forstå ... jeg tror ikke et firma af den størrelse
kører concorde C5 ... nok nærmvere en af de større navision løsninger ..
eller nok nærmere SAP

> [...]
> pakkerne, og de raser godt og grundigt over udgiften, når/hvis de vil
> opgradere. - Og det er 99% privatbrugere.

du bliver ved med at bevise min pointe ... nemlig at Adobe's fokus ikke
er privatbrugere ....

/thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-09-09 17:10

Thomas von Hassel skrev:
> du vil bare ikke forstå ... jeg tror ikke et firma af den størrelse
> kører concorde C5 ... nok nærmvere en af de større navision løsninger ..
> eller nok nærmere SAP

Du kan jeg forsikre dig om at der er.

Desto større og mere komplekse systemer, der er bygget oven på
standard-software, desto større er opgaven med at "vende skuden", når
det endeligt besluttes.

/Lars

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-09 17:27

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Du kan jeg forsikre dig om at der er.
>
> Desto større og mere komplekse systemer, der er bygget oven på
> standard-software, desto større er opgaven med at "vende skuden", når
> det endeligt besluttes.

.... der er alligevel forskel på at have C5 kørende med gaffatape og
ståltråd i en mellemstor virksomhed i .dk og så køre det i noget der ser
ud til at være en international koncern ..

/thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-09-09 18:14

Thomas von Hassel skrev:
> ... der er alligevel forskel på at have C5 kørende med gaffatape og
> ståltråd i en mellemstor virksomhed i .dk og så køre det i noget der ser
> ud til at være en international koncern ..

Tja, jeg kan ikke gøre mere for at hive dig ud af vildfarelsen.

/Lars

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-09 18:52

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Tja, jeg kan ikke gøre mere for at hive dig ud af vildfarelsen.

_hvis_ de gør det så kan jeg jo bare ryste på hovedet ...

/thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-09-09 19:41

Thomas von Hassel skrev:
> _hvis_ de gør det så kan jeg jo bare ryste på hovedet ...

Velkommen til virkelighedens IT-verden. Hvad man ikke ser af kluntede
systemer, som kører på software, der ikke længere understøttes, på
hardware som der ikke kan skaffes reservedele til længere...

/Lars

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-09 19:50

> [...]

> systemer, som kører på software, der ikke længere understøttes, på
> hardware som der ikke kan skaffes reservedele til længere...

oh jeg kender godt den virkelige verden ... fotosættere og
udskydningssystemer på OS9 maskiner ...servere uden backup ...
"serverum" i kosteskabe ...

/thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-09-09 20:24

Thomas von Hassel skrev:
> oh jeg kender godt den virkelige verden ... fotosættere og
> udskydningssystemer på OS9 maskiner ...servere uden backup ...
> "serverum" i kosteskabe ...

Jeg kan forstå at du kun har set de små installationer

De store systemer har det med at blive værre og værre med tiden, så det
er mange mands arbejde i år og dag at implemtere afløseren.

/Lars

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-09 20:34

> [...]

> De store systemer har det med at blive værre og værre med tiden, så det
> er mange mands arbejde i år og dag at implemtere afløseren.

De store installationer jeg har haft fingre i har heldigvis været af
bedre kvalitet ... dvs. et "rigtigt" økonomisystem (bla. navsion, sap,
oracle, maconomy osv.)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-09-09 21:26

Thomas von Hassel wrote:

> _hvis_ de gør det så kan jeg jo bare ryste på hovedet ...

Pas nu på, du ikke ryster så meget, at det hele går løs..-) - Helt så
dårlig, som du gør den til, er C5 nu altså heller ikke. Du glemmer helt,
at en af fordelene ved C5 er, at det er forholdsvis enkel - og pålidelig
- at lave scripting til, så den kan snakke sammen med andre
økonomistyrings systemer.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-09 21:35

> [...]
> at en af fordelene ved C5 er, at det er forholdsvis enkel - og pålidelig
> - at lave scripting til, så den kan snakke sammen med andre

Det har jeg ikke sagt. Jeg har supporteret en del virksomheder som kører
C5. Jeg siger bare at når du når en vis størrelse så begynder C5 at
hænge med næbbet ... ja, du kan nok lave en "gaffatape" løsning, men i
sidste ende vil det væk være mere effektivt at kigge på en løsning som
skalerer bedre.

En regnskabsafdeling på 20 personer og en virksomhed med 2000-3000
ansatte vil nok finde C5 en anelse begrænsende i længden.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-09-09 23:29

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
>
> En regnskabsafdeling på 20 personer og en virksomhed med 2000-3000
> ansatte vil nok finde C5 en anelse begrænsende i længden.

Tja, jeg kender også flere halv- og helstore virksomheder, der bruger
C5, og som ikke kunne drømme om at skifte til noget andet.

Jeg vil give dig ret i, at hvis det var C5 Light, så egner den sig ikke
til større virksomheder, men den fulde version gør i allerhøjeste grad.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-09-09 21:14

Lars Kongshøj wrote:

> Tja, jeg kan ikke gøre mere for at hive dig ud af vildfarelsen.

Jeg har også opgivet.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-09 21:20

> Jeg har også opgivet.

jeg var ikke klar over at det var en konkurrence ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-09-09 11:49

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> Pinguin Publishing... Selv de har *KUN* ca. 2200 arbejdsstationer! - Og
> tilfældigvis véd jeg fra deres chief director, at de er en af Adobes

De er måske store men de er langt fra blandt de største. Min arbejdsgiver
runder uden problemer 10000 installationer på verdensplan, et løst skud
fra hoften er 30-35.000 installationer.

Vil tro at halvdelen af medarbejderne i reklamebureauerne har
installeret Adobe CS. Blandt PR, Medie (rigtig mange ansatte) og annalyse
bureauerne er der meget få CS installationer men mange Acrobat installationer.

Koncernen jeg er ansat i har på verdensplan +1200000 ansatte i reklame &
medie branchen.

> [...]
> garantere dig for, der ikke er ret mange CS pakker imellem dér. - Det er
> derimod Quark, og det er højst sandsynlig dem, der i den sidste ende har

Driftsmæssigt er quark nok det ækleste produkt man kan komme i nærheden af.

> Det, der vil komme til at betyde noget for Adobe - og andre lignende
> produkter - i den sidste ende, er den million _PRIVATE_ bruger, der
> pludselig siger NEJ!, NIET!, NADA!, NON!

Jeg er rimelig sikker på at +90% af adobes indtjening genereres af erhvervs
kunder, heraf er der nok en nogenlunde ligelig fordeling mellem enterprise,
smb og små erhversdrivende.

> Jeg har sagt det før, Thomas. - En gang imellem, bør du edderdyttemig
> tænke dig om, før du skriver noget!

Det gælder ikke kun thomas...

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 20-09-09 15:03

> [...]

> Koncernen jeg er ansat i har på verdensplan +1200000 ansatte i reklame &

Hvad er det for en virksomhed? (Bare nysgerrig).

> Driftsmæssigt er quark nok det ækleste produkt man kan komme i nærheden af.

Yep

> Det gælder ikke kun thomas...

Hæ,...

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-09-09 20:23

WPP Group <http://wpp.com>

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 23-09-09 10:07

> på verdensplan +1200000 ansatte

Det er da for vildt! Over 1 million - det må være verdens største firma.

Tjek evt. dit eget link - der er 135.000 ansatte.

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-09-09 11:18

> Det er da for vildt! Over 1 million - det må være verdens største firma.

nej, det er stadig mindre end de russiske statsbaner ...

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 23-09-09 12:12

> nej, det er stadig mindre end de russiske statsbaner ...

Wal-Mart Stores har 2.055.000
State Grid - 1.486.000
China National Petroleum - 1.117.345
Alle andre under 1 mill.

Kan ikke lige hitte de russiske statsbaner

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-09-09 12:18

> Wal-Mart Stores har 2.055.000
> State Grid - 1.486.000
> China National Petroleum - 1.117.345
> Alle andre under 1 mill.
>
> Kan ikke lige hitte de russiske statsbaner

Wikipedia siger ca. 1.2 mill.

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-09-09 11:34

> [...]
> den opmærksomhed de kræver. Det er først hvis store erhvervs accounts
> med 1000-10.000 installationer begynder at brokke sig at adobe begynder

tror ikke vi har den vægt selv om vi globalt langt overstiger det tal.

> Og der er ingen af dem der stadig sidder på CS2 og gamle G5'ere .. det
> har de ikke råd til ....

Vi har et lille bureau i danmark der sidder på G5'ere og CS3, de har hidtil ikke
haft behov for at købe ny hardware da de har OPI og 99% af tiden arbejder
i lowres. Mht CS4 har OPI leverandøren, Xinet, endnu ikke releaset
plugins til CS4.

I Sverige har vi et stort bureau som ikke vil på CS4 da deres største
kunde stadig sidder på CS3.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-09-09 23:23

Niels wrote:

> "utilbørlig hensynsløshed" - he, he. Den var go'. Du er sgu en lystig
> og sarkastisk mand!

Du har måske råd til at ryste op med +10.000kr. for en opg. hver gang,
Apple sender en ny systemversion på markedet? - Det er vi temmelig
mange, der ikke har!

Som Ove Steen synes jeg, det er noget f........ svineri af Adobe! - Det
er, som jeg før har skrevet, - ved at være sådan, at Adobe rent ud sagt
skider højt og flot på os almindelige brugere! - Mind my words - På et
tidspunkt går det galt for dem, hvis de fortsætter den politik. Prøv at
se, hvordan det er gået med QuarkExpress. De overlever kun takket være,
at Apple har skudt både kapital og udvikling i programmet.

Det er lige før, det eneste, vi kan håbe på, er, at Adobe går ned med
flaget, og at Apple køber stumperne og derved sænker priserne, som de
gjorde med Logic....

Godt, jeg har så mange interne diske, at jeg kan holde en disk
udelukkende til 10.5.x, så /jeg/ stadig kan bruge den CS2, jeg nu har!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-09-09 05:03

> [...]
>
> Godt, jeg har så mange interne diske, at jeg kan holde en disk
> udelukkende til 10.5.x, så /jeg/ stadig kan bruge den CS2, jeg nu har!

Adobe skal jo også tjene penge .. nu ser jeg der står du er medlem af
ADC så du har måske en idé om hvad det koster at køre QA* på en program
suite så kompleks som CS2 og CS3 ... alt sammen fordi folk er nærrige og
ikke vil opdatere til det produkt du har brugt masser af tid og penge på
at udvikle. Nej, jeg kan sagtens forstå Adobe.

/thomas

* Quality Assurance, og nej, det er ikke bare så en elev til at sætte
10.6 op på en maskine og så lege lidt med CS3 på den ...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-09-09 06:46

Thomas von Hassel skrev:

> suite så kompleks som CS2 og CS3 ... alt sammen fordi folk er nærrige og
> ikke vil opdatere til det produkt du har brugt masser af tid og penge på
> at udvikle. Nej, jeg kan sagtens forstå Adobe.

Det ville give mening hvis _Adobe_ havde været på forkant, og havde kørt
kvalitetssikringstesten igennem da Apple havde færdiggjort 10.6 DVD'en.

Ikke for at rette noget, men for at kunne lave en liste over "Disse ting
virker ikke med produkt X under 10.6". Så kunne folk selv tage stilling.

Fra : N/A

Dato : 15-09-09 10:02

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-09-09 10:49

Fra : Lyrik

Dato : 15-09-09 02:24

On 15 Sep., 07:46, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> [...]
> virker ikke med produkt X under 10.6".  Så kunne folk selv tage stilling.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hele tråden giver Adobe skylden og ingen protesterer.

Jamen så må jeg jo til det! Det er Apple der har skylden! Ikke Adobe!

Når MS opgraderer, så har man stor omhu for bagudkompatibiliteten.
Modsat Apple der skider på det hele.

Man kan ikke lancere et styresystem der er så inkompatibelt på
væsentlige punkter som Snow Leo er lige nu! Det bærer præg af en
marketingsdirektør der har sagt:"Øh! Russerprogrammør/inderprogrammør-
bøv! Nu må vi skynde os at lancere Sneleoparden så den kan rulle ned
af en bjergside og blive en større snebold end den Windows 7 der er på
trapperne!"

Nu kommer så bulletinerne:"Øh! Sneboldsleoparden rev en hel masse
vigtige programmer med sig under nedturen!"
Markedsdirektøren:"Opgradering! Hurtigt vi må have nogle plastre på
banen-nu!"
Og det er ganske vist! De er begyndt at komme i en lind strøm!

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-09-09 09:53

> [...]

> Jamen så må jeg jo til det! Det er Apple der har skylden! Ikke Adobe!
>
> Når MS opgraderer, så har man stor omhu for bagudkompatibiliteten.

og hvorfor det er en dårlig idé er ikke helt åbenlyst ? .. Windows er en
stinkende hob af gammel kode fordi de netop insisterer på
bagudkompatibilitet ..

> Modsat Apple der skider på det hele.

more power to them ..

> Man kan ikke lancere et styresystem der er så inkompatibelt på
> væsentlige punkter som Snow Leo er lige nu!

så slemt er det vist heller ikke ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 15-09-09 10:02

Lyrik wrote:
> Hele tråden giver Adobe skylden og ingen protesterer.

CS3 virker med Snow Leopard. Det har Adobe meldt ud. CS2 er mere end
fire år gammel og der er kommet to revisioner siden - det er vist ikke
helt urimeligt, det ikke virker på Snow Leopard. Det er muligvis træls
og dyrt, hvis man bliver nødt til at opgradere, men CS pakken er /ikke/
lavet til forbrugere. Det er enterprise software. Der vælger man at
opgradere under alle omstændigheder for at være på forkant med den
teknologiske udvikling.

> Jamen så må jeg jo til det! Det er Apple der har skylden! Ikke Adobe!

Det er dit perspektiv. Ta' et kig på Windows. Hvis vi ser bort fra
Vista, der i mit perspektiv ikke rigtig tæller med, så har
Windows-platformen været uændret i 8 år. Der er altså relativt langt
mellem snapsene og det er ikke specielt svært at undgå
kompatabilitetsproblemer, for der har ikke været nævneværdige
OS-opdateringer. Jeg er ret sikker på at både din EyeTV og CS2 vil køre
fint på Leopard de næste otte år...

> Når MS opgraderer, så har man stor omhu for bagudkompatibiliteten.

Tænker du på Vista? I så fald husker vi historien forskelligt... ;)

> Modsat Apple der skider på det hele.

Hvordan? De har et developer program. Udviklere har kunnet udvikle mod
Snow Leopard i evigheder nu. Det er EyeTV der ikke vil give dig en
gratis opdatering af deres software - ikke Apple.

> Man kan ikke lancere et styresystem der er så inkompatibelt på
> væsentlige punkter som Snow Leo er lige nu! Det bærer præg af en
> [ævl]

Hvilke væsentlige punkter? Vil du nævne et par stykker ud over EyeTV?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-09-09 10:13

> [...]
> lavet til forbrugere. Det er enterprise software. Der vælger man at
> opgradere under alle omstændigheder for at være på forkant med den

eller man holder sit produktionsudstyr på 10.4 eller til nød 10.5 (CS2
kører ikke super på 10.5 i forvejen)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 16-09-09 03:25

> eller man holder sit produktionsudstyr på 10.4 eller til nød 10.5 (CS2
> kører ikke super på 10.5 i forvejen)

> /thomas

Nemlig - hvilket var grunden til, at jeg blev på Mac OS X, 10.4.11,
indtil jeg havde råd til at opgradere til CS 4 - /så/ kom Mac OS X,
10.5.x på maskinen.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-09-09 11:27

> eller man holder sit produktionsudstyr på 10.4 eller til nød 10.5 (CS2
> kører ikke super på 10.5 i forvejen)

Det er bare umiligt når det drejer sig om Apple, lad os sige at dit produktions
apperart kører på 10.4 som stadig er supporteret og en af dine boxe dør
eller du skal bruge en ny arbejdsstation: du kan ikke købe en ny box og
køre 10.4 på den

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-09-09 11:33

> [...]
> boxe dør eller du skal bruge en ny arbejdsstation: du kan ikke købe en ny

hvis du er afhængig af ældre udstyr så må du jo tage højde for det ...
jeg sagde ikke at det er den rigtige måde at gøre det på ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-09-09 11:23

> [...]

> gratis opdatering af deres software - ikke Apple.

> Hvilke væsentlige punkter? Vil du nævne et par stykker ud over EyeTV?

Checkpoint SecureClient VPN-1 build 100031 (dutter slet ikke)

Lotus Notes 8.5 FP1 (ingen ikoner i toolbar; det kan man leve med, ingen
visuel makering af valgte emner - det kan man under ingen omstæmdigheder
leve med)

gør i praxis Snow Leopard uanvendelig i vores muijø.

Har endnu ikke test mod vores Xinet miljø eller print mod diverse Fiery
Rip's men min erfaring siger mig at der også kan være problemer.

imho rammer man often panden mod muren mht hvad Apple supporterer når det
drejer sig om nye OS releases og/eller hvad de jævnligt får ødelagt.

Issuet mht at man ikke understøtter sidste eller forrige OS version på ny
hardware er og bliver en showstopper fordi Apple ofte får ødelagt
bagudkompatibilitet (eks ovennævnte) og releaser nye OS'er hvor væsentlige
ting bare ikke virker (Active Directory var ikke anvendeligt på Leopard
før med release 10.5.4). Mht bugs var der issuet i 10.5.6 hvor filsøgning
på alle andre afp servere end Apples egen 10.5.6 Server - problemet blev
først fixet efter et par måneder med 10.5.7

og så er der lige issuet med manglende service aftaler på hardware - på
lenovo produkter har vi 3 års onsite service inde for 2 dage. På HP betaler
vi 6-700kr for en ligende serviceaftale.

På apple produkter kan man snildt vente 3-4 uger på at få sin hardware tilbage
når den er skibet af sted til en af de to danske service partnere.
Og er hardwareen mere end 1 år gammel eller er der tale om skade på en
laptop som ikke er omfattet af garanti kan det ikke betale sig at reparere
på skidtet pga deres flat rate priser.

I skrivende stund er min job computer til reperation for et defekt leje
i blæseren, den har været hos infocare i nu 3 uger og skulle være skibet
baglæs torsdag - de havde bare glemt den så de havde endnu ikke kigget
på den fredag morgen. Derudover har de lige forputtet en 15" unibody
macbook.

Ud fra et drifts synspunkt er der rigtig gode grunde til ikke at vælge Apple.
for 5-6 år siden hvor service på Apple dimser forgik i Apple regi og hvor
den fejlmeldte dims blev afhentet var det noget nemmere men stadig dyrt og
langsomt.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-09-09 10:32

Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Hele tråden giver Adobe skylden og ingen protesterer.
>
> Jamen så må jeg jo til det! Det er Apple der har skylden! Ikke Adobe!

Jo, det er lige netop Adobe, der har skylden for at en software ikke kan
køre på et styresystem og aldrig producenten af styresystemet.

> Når MS opgraderer, så har man stor omhu for bagudkompatibiliteten.
> Modsat Apple der skider på det hele.

Det eneste, M$ gør i den sag, er at førsge for, at deres _egne_
produkter kører på nye systemversioner. - PLUS - at de sørger for, at
øvrige softwareudviklere får stillet kode til rådighed, så der kan laves
'enablers' til de opdaterede styresystemer.

Og mht. Adobe, så er det da lidt beynderlig, at windows versionerne af
både CS1/2/3/4 stadig er både 32bits og 64bits, og at begge versioner
kører ganske udmærket på Windows helt ned til Win2000Pro. - Visse af
programmerne som Photoshop CS1 og Illustrator CS1 kører endda på
win98SE/SP2!

Så det undrer os almindelige brugere /temmelig/ meget, at Adobe kan lave
velfungerende opdateringer til div. windows versioner, men ikke til Mac
OS X.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-09-09 11:12

> [...]
> kører ganske udmærket på Windows helt ned til Win2000Pro. - Visse af
> programmerne som Photoshop CS1 og Illustrator CS1 kører endda på

måske fordi windows tom. Vista ikke ændrer sig så radikalt som Mac OS X
... du glemmer at Apple i mellemtiden smed PPC på porten ... det er ikke
småting at flytte det over på en ny arkitektur .. det må du som ADC
medlem da vide ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-09-09 16:24

Erik Richard Sørensen skrev:

> Så det undrer os almindelige brugere /temmelig/ meget, at Adobe kan lave
> velfungerende opdateringer til div. windows versioner, men ikke til Mac
> OS X.

Måske fordi Windowsbrugere brokker sig mere end Macbrugere?

Fra : N/A

Dato : 15-09-09 10:02

Fra : Niels

Dato : 15-09-09 17:03

> Hvis Adobe kun skulle leve alene af de professionelle brugere, var de
> afgået ved en lyneksekution inden for de næste 6-12 måneder!
>
> mvh. Erik Richard

Og det véd du, fordi...?

Nåh, jo. Du kender nogen i Adobes "udviklingsafdeing", ikke? Men de
har ikke fortalt dig, at Dreamweaver lever i bedste velgående, modsat
den dødsdom du afsagde over programmet i en anden tråd. Du gætter og
du spekulerer uden at henvise til noget, der kan begrunde dine
fantasier. Du er dybt utroværdig - du er en dreamweaver.

--
Niels

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-09-09 00:01

Ove Steen Smidt wrote:
> Finale 2010 kan ikke startes.

Har fået at vide, at de arbejder på en hurtig opdatering...

> Default Folder er slået fra, men kan aktiveres igen.

Faktisk er der lige frigivet en ny ver. 4.3.1 for nogle minutter siden.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13660

mvh. Erik Richard

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-09-09 17:22

> Har fået at vide, at de arbejder på en hurtig opdatering...

Hvor har du set det? Jeg korresponderer lige nu med min danske
leverandør om problemet.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-09-09 21:11

Ove Steen Smidt wrote:

> Hvor har du set det? Jeg korresponderer lige nu med min danske
> leverandør om problemet.

Fra en blind bekendt i USA, der bruger Finale 2010 med 10.5.8 + div.
taleprogrammer. Hun venter med at opg. til 10.6, indtil hun får at vide,
at opd. er klar... - Så jeg går ud fra, hun har haft kontakt til
udviklerne...

mvh. Erik Richard