Spørgsmål om Windows 7 på MBP
Fra : Rune Trusell

Dato : 14-09-09 16:36

Jeg vil afprøve Windows 7 på min MBP 2.8 Ghz, den nye alu, købt for et
ca. 10 måneder siden.

Jeg er lidt i tvivl om Windows-udgaverne. Jeg kan gennem academic
alliance vælge imellem:

Windows 7 Professional (x64)
Windows 7 Professional (x86)
Windows 7 Ultimate RC (x64)
Windows 7 Ultimate RC (x86)

Nogen der kan forklare mig forskellen, og hjælpe mig med hvilken udgave,
jeg bør afprøve.

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell
(tidligere rt)

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 14-09-09 18:27

Rune Trusell wrote:
> [...]
> Windows 7 Ultimate RC (x64)
> Windows 7 Ultimate RC (x86)
>
> Nogen der kan forklare mig forskellen, og hjælpe mig med hvilken udgave,

x64 = 64 bit, kun relevant hvis du har mere end 3 GB ram eller har noget
64 bit software.

x86 = 32 bit, sikkert den type du skal gå efter.

Ultimate, det samme som Pro med support for BitLocker (kryptering) og 35
sprog så du kan få dansk brugerflade.

Konklusion: Ultimate x86 (når nu du ikke skal købe, ellers så er der
billigere muligheder end Pro udgaven).

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-09-09 18:36

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> [...]
> sprog så du kan få dansk brugerflade.
>
> Konklusion: Ultimate x86 (når nu du ikke skal købe, ellers så er der

lidt skægt at flere sprog, 64bit, kryptering etc. er med som std i den
ene version der er af 10.6. ... og folk brokker sig stadig over de skal
betale 300,- for det .....

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 14-09-09 16:06

On 14 Sep., 17:35, Rune Trusell <runetrus...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Windows 7 Ultimate RC (x64)
> Windows 7 Ultimate RC (x86)
>
> Nogen der kan forklare mig forskellen, og hjælpe mig med hvilken udgave,
Det der pusler mig lidt er, at der står "RC" hvilket plejer at betyde
"Release Candidat", den samme som jeg har der udløber 1. juni 2010.
Så gå efter Professional x86 hvis det er en retail version.

Hilsen
Jens