Forslag til god skærm
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 13-09-09 13:44

Jeg er lidt frustreret over udvalget af skærme. Jeg har brug for min. 24
tommer, skal gerne kunne have 2 a4 sider ved siden af hinanden. Elgiganten
og Computercity har mange skærme, men hvor kan man få en skærm af god
kvalitet, - og som kan tiltes helt ned mod bordpladen, så man ikke skal hve
hovedet bagoverbøjet ( briller med glidende overgang). Apples skærm har
ikke funktionen - og den er godt nok pebret. Så tænkte jeg, at nogen i
mac-nyhedsgruppen måske havde gjort sig nogle erfaringer.

Venlig hilsen

Svend Erik Jørgensen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-09-09 13:51

Svend Erik Jørgensen wrote:
> [...]
> ikke funktionen - og den er godt nok pebret. Så tænkte jeg, at nogen i
> mac-nyhedsgruppen måske havde gjort sig nogle erfaringer.

Prøv at kigge på HPs lidt mere professionelle pivot skærme. de kan
drejes 90° både lodret og vandret.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-09-09 14:48

Svend Erik Jørgensen skrev:
> [...]
> hovedet bagoverbøjet ( briller med glidende overgang). Apples skærm har

Er dit problem at skærmen er for højt placeret? Kan du så ikke have et
bord i to plan hvor det bagerste er lavt "nok" til at skærmens underkant
næsten rører det forreste plan?

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-09-09 23:27

> Er dit problem at skærmen er for højt placeret? Kan du så ikke have et
> bord i to plan hvor det bagerste er lavt "nok" til at skærmens underkant
> næsten rører det forreste plan?

Det har jeg også tænkt på. Her på det sidste har der været flere tråde,
hvor folk har givet skærmen skylden for, at bordet er for højt. På min
arbejdsplads har vi hæve-/sænkeborde, hvor bordpladen er todelt, og
bagerste del, hvor skærmene står, er lavere end den forreste del.
Hjemme har jeg godt nok skærmen på et almindeligt bord. Nu har
jeg heller ikke glidende overgang (lidt endnu), men er det ikke tegn på,
at man har skærmen for tæt på, når det er nødvendigt? Man skal jo ikke
sidde med næsen helt inde i skærmen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-09-09 15:38

In article <4aace8f4$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Svend Erik Jørgensen" <svejorg@esenet.dk> wrote:

> [...]
> ikke funktionen - og den er godt nok pebret. Så tænkte jeg, at nogen i
> mac-nyhedsgruppen måske havde gjort sig nogle erfaringer.

Flere af Eizo skærmene er med fod, så bunden af skærmen kan komme helt ned til bordet.
Det er også gode skærme.
www.eizo.dk

--
Venlig hilsen