Højreklik for notepad... hvordan ??
Fra : jagge

Dato : 10-09-09 17:53

Jeg mangler helt vildt en shortcut så jeg bare kan højreklikke og kreere
et nyt tekstdokument, da jeg ofte vil knytte en kommentar til filer i en
mappe etc.

Er der ikke en måde at få den funktionalitet i en shortcut eller på
højreklik menuen ??

MVH

Jakob

Fra : Franz Berliner

Dato : 10-09-09 18:36

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> mappe etc.
>
> Er der ikke en måde at få den funktionalitet i en shortcut eller på

Brug Path Finder i steder for Finder. Det har funktionen indbygget (og
en helt masse andre rare ting)

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-09-09 18:58

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Brug Path Finder i steder for Finder. Det har funktionen indbygget (og
> en helt masse andre rare ting)

eller brug et 3. parts program .. eller lidt scripting

/thomas

Fra : jagge

Dato : 10-09-09 21:01

> eller brug et 3. parts program .. eller lidt scripting

Øhh path finder er det ikke et andet program jeg skal ud og finde.
Scripting har jeg ingen forstand på.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-09-09 21:04

> Øhh path finder er det ikke et andet program jeg skal ud og finde.

jep

> Scripting har jeg ingen forstand på.

hvis ingen af de to muligheder ikke er gode nokså er det vel bare
ærgeligt ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 11-09-09 07:59

> hvis ingen af de to muligheder ikke er gode nokså er det vel bare
> ærgeligt ?

THomas du havde skrevet at et alternativ til pathfinder, var at købe et
3 parts program eller scripting.

Det var den typo der forvirrede mig.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-09-09 21:49

> [...]

> mappe etc.
>
> Er der ikke en måde at få den funktionalitet i en shortcut eller på

Mit tidligere svar var:

Preben Bødker Nielsen <spam2008@os.dk> wrote:

> Ja.
> Systemindstillinger/Tastetur & Mus/Tasteturgenveje
>
> Klik på plustegnet.
> Vælg program; Finder (som jo er et program)
> Skriv Menutitel: "Nyt vindue med det valgte".
> Vælg en genvej.
> Jeg har valgt æble+alt+T og fjernet krydset ud "Vis og skjul tegnpalet",
> som jeg ikke bruger.
>

> Har lige fundet den sikre metode frem.
> Program skal naturligvis være Alle programmer.
> Og titlen gentages på engelsk, "New Window Containing Selection".

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are the ones who do.

Fra : jagge

Dato : 11-09-09 12:59

Hej

Det der irreterer mig ved den er at jeg jo så skal markere noget først
men det kan jeg selvfølgelig bare gøre.

MEN så åbner dem som text og ikke et RTF dokument. Har checket
preferences og her er den sat til RTF så det forstår jeg ikke.

Jeg gider ikke rigtigt funktionen hvis jeg både skal lave formatet om og
slette den markerede tekst hver gang jeg har brugt genvejen.

MVH

Jakob