hvordan inkluderer man PC partition i back~
Fra : jagge

Dato : 10-09-09 08:02

Hey

Jeg har en dual boot maskine, hvor en luns af disken er sat op til xp.

Jeg bruger time machine, men den laver vel kun backup på mac delen, så
hvordan laver jeg et image af hele maskinen som jeg kan bruge som
gendannelses disk ??

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-09 08:37

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg bruger time machine, men den laver vel kun backup på mac delen, så
> hvordan laver jeg et image af hele maskinen som jeg kan bruge som

Gå ind i Systemindstillinger->Time Machine, klik på Indstillinger og
derefter på plus-knappen. Så vælger du din Windows-partition.

Jeg kender dog ikke kvaliteten af en sådan backup.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-09-09 12:03

jagge wrote:
> [...]
>
> Jeg bruger time machine, men den laver vel kun backup på mac delen, så
> hvordan laver jeg et image af hele maskinen som jeg kan bruge som

TM kan ikke lave en backup af en Windows partition, men programmet
WinClone kan gøre det på en ganske udmærket måde, - svjh. både som image
og bootbar backup...

Winclone 2.2 (freeware) *****
Clone your Boot Camp partition from your Mac..
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33266

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 10-09-09 17:41

> og bootbar backup...
>
> Winclone 2.2 (freeware) *****
> Clone your Boot Camp partition from your Mac..
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33266
>
> mvh. Erik Richard

Ok det jeg er ude efter er et program hvor jeg nemt kan geninstallere
macen, inkl windows partitionen er det rigtigt forstået at det er det
programmet her kan ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-09-09 17:46

> Ok det jeg er ude efter er et program hvor jeg nemt kan geninstallere
> macen, inkl windows partitionen er det rigtigt forstået at det er det
> programmet her kan ?

Winclone kan lave en image af din windows install. Hvis/når du skal
restpre bliver du nødt til at at tage det i to step .. først genetablere
OSX og så køre windows backupen tilbage.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 10-09-09 20:57

> Winclone kan lave en image af din windows install. Hvis/når du skal
> restpre bliver du nødt til at at tage det i to step .. først genetablere
> OSX og så køre windows backupen tilbage.

Ahh ok det må jeg jo så gøre.

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-09-09 21:39

jagge skrev:

> Ok det jeg er ude efter er et program hvor jeg nemt kan geninstallere
> macen, inkl windows partitionen er det rigtigt forstået at det er det
> programmet her kan ?

Du skal nok egentligt betragte det som to adskilte systemer og så bruge
et godt Windowsprogram til formålet. TrueImage kan nogen sjove ting.