xCODE kompilering?
Fra : Lyrik

Dato : 09-09-09 06:43

Jeg har sikkert fattet det helt forkert, så bær over med mig, men jeg
har fået fat i xCODE 3.2 og installeret den. Nu har jeg source-koden
til de to programmer der tidligere hed "VisualHub" og "iSquint", som
er blevet open source-kode. Dem ville jeg gerne kompilere til Snow
Leopard. Måske for stor en mundfuld, hvis det ikke lige var fordi jeg
netop læste et sted, som jeg nu ikke kan finde, at det var meget
let!
Så langt eller kort? Er jeg nået. Måske tolker jeg det der sker
forkert?:
http://luen.dk/xCODE.mov

Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-09 14:25

Hej Jens,

God dag til dig også

> Jeg har sikkert fattet det helt forkert, så bær over med mig, men jeg
> har fået fat i xCODE 3.2 og installeret den. Nu har jeg source-koden
> til de to programmer der tidligere hed "VisualHub" og "iSquint", som

Jeg tror desværre, du har fået helt galt fat i tingene.

Det du har hentet er ikke en source-kode, du har hentet et færdigt
program. Det kræver altså ingen kompilering, og der sker heller ingen
kompilering, når du dobbeltklikker på ikonet. Programmet er et fuldt
færdigt GUI-program, som du nævner at du ønsker - og du kan blot trække
det over i Programmer. Giv det evt. selv et bedre ikon, så det er nemt
at finde.

Den Xcode du har hentet benyttes slet ikke på noget tidspunkt i din
video. Du nævner, at du ikke kan finde ud af at få Xcode "frem". Det er
et helt almindeligt program, som skal startes før det dukker op. Dette
gøres således:

1) Start Finder

2) Vælg den harddisk, du har installeret Xcode på (Macintosh HD fx)

3) Tryk på Developer

4) Tryk på Applications

5) Dobbeltklik på Xcode

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Lyrik

Dato : 09-09-09 11:15

On 9 Sep., 15:24, Jens Kristian Søgaard <j...@mermaidconsulting.dk>
wrote:
> [...]
> gøres således:
>
>   1) Start Finder
>
>   2) Vælg den harddisk, du har installeret Xcode på (Macintosh HD fx)

Tak skal du have!

Ved du hvor der ligger en soucekode jeg kan prøve at køre i xCODE?
Altså en hvor jeg bare kan prøve funktionen hvor det foregår med et
enkelt tastetryk?

Tusind tak fra
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-09 18:14

Hej,

> Ved du hvor der ligger en soucekode jeg kan prøve at køre i xCODE?

En kildekode til hvad?

> Altså en hvor jeg bare kan prøve funktionen hvor det foregår med et
> enkelt tastetryk?

Hvilken funktion er det, at du vil afprøve?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-09-09 18:35

Lyrik skrev:

> Ved du hvor der ligger en soucekode jeg kan prøve at køre i xCODE?
> Altså en hvor jeg bare kan prøve funktionen hvor det foregår med et
> enkelt tastetryk?

Jvf http://www.techspansion.com/visualhub/ ligger kildeteksterne i
subversion, som nok er lidt for stor en mundfuld for en der ikke har
prøvet den slags før.

Hvad er det du gerne vil? Nørkle med VisualHub eller nørkle med Xcode?

Fra : N/A

Dato : 09-09-09 22:32

Fra : N/A

Dato : 09-09-09 18:14

Fra : Lyrik

Dato : 09-09-09 15:16

On 9 Sep., 19:14, Jens Kristian Søgaard <j...@mermaidconsulting.dk>
wrote:
> Hej,

> En kildekode til hvad?

> Hvilken funktion er det, at du vil afprøve?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Den der er beskrevet på denne side:

http://www.iskysoft.com/article/how-to-build-isquint-and-visualhub.html

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 09-09-09 15:20

On 9 Sep., 19:34, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> [...]
> prøvet den slags før.
>
> Hvad er det du gerne vil?  Nørkle med VisualHub eller nørkle med Xcode?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

TsMuxerGui fungerer ikke mere til Snow Leopard, kun til Leopard.
Kan man kompilere den til Snow Leopard når source koden ligger her?:
http://smlabs.net/tsmuxer_en.html

Hilsen
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-09-09 22:32

Lyrik skrev:

> TsMuxerGui fungerer ikke mere til Snow Leopard, kun til Leopard.
> Kan man kompilere den til Snow Leopard når source koden ligger her?:
> http://smlabs.net/tsmuxer_en.html

Det kan man sikkert godt - det er straks værre om det virker.

Jeg tror du får størst successoplevelse ved at alliere dig med erfarne
folk - er der ikke et forum af brugere et sted? De må kunne hjælpe.