Kan man streame TV fra sin Mac på nettet?
Fra : Sørensen

Dato : 09-09-09 12:57

Hej!

Hjemme har jeg en Mac Mini med Elgato Hybrid tv-tuner og EyeTV-installeret.
Hjemme har vi Kanal6 (eller hedder den Tv6).
I aften er jeg i sommerhus, hvor vi ikke har Tv6, og jeg vil gerne se
fodboldkampen...

Er det noget at gøre? Kan jeg streame optagelserne fra EyeTV ud på
internettet - til en browser, VLC eller anden klient?

På PC ved jeg at man kan bruge www.orb.com, men har ikke kunne finde nogen
løsning, der virker med en Mac. Håber I kan hjælpe!?

På forhånd mange tak!
Venlig hilsen
Sørensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-09-09 13:10

Sørensen <duvedikkehvemNOSPAM@hotmail.nix> wrote:

> [...]
>
> På PC ved jeg at man kan bruge www.orb.com, men har ikke kunne finde nogen
> løsning, der virker med en Mac. Håber I kan hjælpe!?

Ikke mere ..før Eyetv ændrede måden de gemmer deres optagelser på kunne
man sætte VLC op til at fange livetv bufferen og sende den videre til en
anden VLC klient

/thomas

Fra : Sørensen

Dato : 09-09-09 13:38

> Ikke mere ..før Eyetv ændrede måden de gemmer deres optagelser på kunne
> man sætte VLC op til at fange livetv bufferen og sende den videre til en
> anden VLC klient

Øv, det var da trist..
Mon det også betyder, at http://www.lucid-cake.net/cytv/index_en.html heller
ikke virker?
(Ser ud til at dne bruger VLC..)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-09-09 19:07

> Øv, det var da trist..
> Mon det også betyder, at http://www.lucid-cake.net/cytv/index_en.html heller
> ikke virker?
> (Ser ud til at dne bruger VLC..)

Jeg har ikke fået det til at virke med version 3 i hvertfald ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-09-09 15:31

Sørensen skrev:
> [...]
>
> Er det noget at gøre? Kan jeg streame optagelserne fra EyeTV ud på
> internettet - til en browser, VLC eller anden klient?

EyeTV3 kan godt streame, men ikke Live tv.

Kan du leve med at optage den først og så se den bagefter? Du kan evt
optage i klumper på 15 minutter som du så ser efterhånden :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-09-09 19:07

> EyeTV3 kan godt streame, men ikke Live tv.
>
> Kan du leve med at optage den først og så se den bagefter? Du kan evt
> optage i klumper på 15 minutter som du så ser efterhånden :)

kun lokalt .. ikke over the intertubes ... med mindre du kender et trick
?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-09-09 19:55

Thomas von Hassel skrev:

> kun lokalt .. ikke over the intertubes ... med mindre du kender et trick
> ?

Man aktiverer Wi-Fi sharing, og sætter at alle optagelser automatisk
skal klargøres.

Dernæst skal der prikkes hul i routeren ind på port 2170 - burde Port
Map ikke kunne klare det http://www.codingmonkeys.de/portmap/ ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-09-09 20:14

> [...]
> klargøres.
>
> Dernæst skal der prikkes hul i routeren ind på port 2170 - burde Port Map

nja .. det ved jeg godt .. men det er noget hø at vente på at den
encoder ... og 15 minuters optage stumper er ... ja ... a bag of hurt :)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-09-09 20:57

Thomas von Hassel skrev:

> nja .. det ved jeg godt .. men det er noget hø at vente på at den
> encoder ... og 15 minuters optage stumper er ... ja ... a bag of hurt :)

Med DEN tidsfrist er der jo ikke mange alternativer.

Ellers har fx yousee webtv.

Fra : Jesper

Dato : 09-09-09 16:10

> [...]

> På PC ved jeg at man kan bruge www.orb.com, men har ikke kunne finde nogen
> løsning, der virker med en Mac. Håber I kan hjælpe!?

Lyder som om du skulle alliere dig med en Slingbox.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : jagge

Dato : 09-09-09 19:15

> Lyder som om du skulle alliere dig med en Slingbox.

Det ser sgu da vildt smart ud, kan man smide sit eget signal altså fra
et overvågnings cam på sådan en ?

Jeg leder faktisk efter en løsning hvor man kan hooke 2-3
overvågningscam op til nettet kan sådan noget her bruges ?

MVH

Jakob