Ekstra museklik i 10.6
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-09-09 18:19

Jeg oplever at jeg ofte skal klikke to gange med musen for at få samme
effekt som ét museklik. Det er kommet efter jeg har opgraderet til 10.6
på min Macbook pro 13"!

Andre der oplever det samme?

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-09 18:41

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Jeg oplever at jeg ofte skal klikke to gange med musen for at få samme
> effekt som ét museklik. Det er kommet efter jeg har opgraderet til 10.6
> på min Macbook pro 13"!
>
> An dre der oplever det samme?

mon du har fået slået noget universal access til ?

(thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-09-09 19:03

> mon du har fået slået noget universal access til ?

Tjekker lige... nej alt er slået fra i universel adgang.

--
Mvh Martin

Fra : Palle

Dato : 08-09-09 21:11

On 2009-09-08 19:18:55 +0200, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> Jeg oplever at jeg ofte skal klikke to gange med musen for at få samme
> effekt som ét museklik. Det er kommet efter jeg har opgraderet til 10.6
> på min Macbook pro 13"!
>
> Andre der oplever det samme?

Ja det synes jeg faktisk jeg oplever. Kan ikke lige huske hvor, men jeg
skal prøve at være mere opmærksom på det.

Endvidere har jeg efter opdatering oplevet af mit nyt Mac Bluetooth
keyboard falder ud en gang imellem. På skærmen står der så "lost
connection" og når jeg begynder at taste kommer forbindelsen hurtigt
igen. Men lidt irriterende.

--
Palle

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-09 23:41

> [...]

> Jeg oplever at jeg ofte skal klikke to gange med musen for at få samme
> effekt som ét museklik. Det er kommet efter jeg har opgraderet til 10.6

Jeg har ikke oplevet det, men jeg har en svag erindring om, at det
tidligere har været et problem med en ny udgave af Mac OS X. Det blev
selvfølgelig rettet i en opdatering.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-09-09 18:07

> Jeg har ikke oplevet det, men jeg har en svag erindring om, at det
> tidligere har været et problem med en ny udgave af Mac OS X. Det blev
> selvfølgelig rettet i en opdatering.

Ja, det mindes jeg også. Der var vist også noget lign. bare med
tastaturet...

Men jeg har også tænkt at en clean install kunne komme på tale som en
løsning. P.t. har jeg bare opdateret 10.5 til 10.6.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-09-09 22:44

> [...]
>
> Men jeg har også tænkt at en clean install kunne komme på tale som en
> løsning. P.t. har jeg bare opdateret 10.5 til 10.6.

Med mindre du synes, at det er meget nemt at lave en clean install, så
prøv at slå koldt vand i blodet, hvis du kan leve med problemet. Det
plejer jeg at gøre. Som regel løser Apple det med en opdatering i løbet
af kort tid. Du kan evt. rapportere problemet til Apple, eller se i fora
som f.eks. hos Apple Support, om andre har haft lignende problemer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-09-09 16:25

> [...]
> prøv at slå koldt vand i blodet, hvis du kan leve med problemet. Det
> plejer jeg at gøre. Som regel løser Apple det med en opdatering i løbet

.... og 17 timer senere kom 10.6.1! Se det er rådgivning der holder hvad
den lover

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-09-09 22:30

> ... og 17 timer senere kom 10.6.1! Se det er rådgivning der holder hvad
> den lover

Jeg må hellere tilstå: Det var mere held end forstand
Held er nu ikke at kimse ad. Det er nu dejligt at være heldig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-09-09 16:33

Har lige prøvet at nulstille "SMC" jf. et indlæg hos apple/support

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=9689324�

Det virker umiddelbart som en løsning, men som vedkommende skriver i
ovenstående så er det ca. 20-30% af klikkene som ikke bliver
registreret, så man er hele tiden i tvivl om man selv er upræcis eller
det faktisk er musen som ikke reagere som den bør.

--
Mvh Martin