OT: Deadline nede
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-09-09 21:56

Deadline i aften gik ned. Et computernedbrud. Studie 14-udsendelser
afvikles åbenbart med en computer. Det er der vel ikke noget nyt i. Men
bemærkningen fra speakeren undrer lidt: "Det tager et par minutter at
genstarte en computer"

Det tager åbenbart meget længere for udsendelsen gik ned ca. 22,40, vi
fik lidt fyldsnak, en omgang OBS og nu 22,50 fylder de ud med gamle
bokseklip.

Nu undrer jeg mig bare over, hvad det er for en computer, de benytter.
Moderne computere (consumercomputer) à la dem vi har hjemme hos os selv
har vel regnekraft nok til at afvikle en udsendelse fra studie 14?

Men måske er det noget andet og meget, meget større?

Er der nogen af jer, der véd noget om det?

Bare nysgerrig.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-09-09 22:08

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
>
> Men måske er det noget andet og meget, meget større?
>
> Er der nogen af jer, der véd noget om det?

En smule ... jeg gætter på de fik den "talt ned på jorden" med den
bemærkning ... fakta er at der skal mere end almindlig meget teknik til
at afvikle et live tv program .. alt fra programafvikling, kørsel af
"båndede" klip, tekstning, encoding til videres udsendelse etc. etc. ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-09-09 22:11

Mich. Ottosen wrote:
> [...]
>
> Men måske er det noget andet og meget, meget større?
>
> Er der nogen af jer, der véd noget om det?

Det har været galt med både radio og TV hele dagen i dag. P1 morgen
mellem 6 og 9 var jævnt hen plaget af uheld. P1 formiddag var plaget af
computernedbrud, og sådan har det gået hele dagen. I radioen har de
indrømmet, at de i dag har haft meget alvorlige computerproblemer.

Jeg véd fra en snak med en tekniker forleden, at deres hovedsystem er
baseret på Windows, om det er XP eller Vista sagde han ikke noget om. -
og at alt, speak, jingles, afvikling, mikrofonstyring, udgang, indgang,
ovegang... - kort sagt _ALT_ er computerstyret af specialdesignet software.

Jeg foreslog ham, at deres folk blev sendt på kursus i ny teknik. - Hans
eneste kommentar var, at "Det har DR sgu ikke råd til...". - Er det den
holdning, der råder, så kommer der nok til at gå flere år, inden de får
det lært på den hårde metode...

mvh. Erik Richard